fredag 26 februari 2010

One more slice

lindholm-leila-one-more-slice.jpg
Bild med tillstånd från cdon.com

I maj kommer uppföljaren till Leila Lindholms storsuccé A piece of cake som väl varannan tjej har i sin receptsamling hemma. I alla fall jag, den är min bibel *fniss*

Andra boken One more slice tar vid där den förra boken slutade då tanken med A piece of cake var att den skulle ge oss det mer söta baket och bok nummer två mer bröd och matnyttigt. Leila lär oss därför i nya boken bland annat att göra surdegsbröd, hembakad pizza och egen pasta från grunden. De flesta bilderna är tagna i Italien i underbara miljöer. Samtidigt får vi massa goda recept såsom pannkakor, våfflor, cheesecake och american pie både för vardag och fest. Smarta tips och råd gör inte boken sämre. Smarrigt värre alltså och du kan lägga en bevakning på ditt eget ex så du får den till släppet den 7 maj vilket du kan exempelvis göra här eller här.

Psst - för alla Leilafan kan jag meddela att hon är tillbaka i rutan den 31 mars med recept från nya boken!

Mia

25 kommentarer:

Maria sa...

Men ÅH!!! Detta har jag helt missat! Så glad jag blir! TACK!

Ha en riktigt fin kväll!
Kram Maria

Vibeke sa...

dette hadde jeg ikke fått med meg, tusen takk for tips :)

koselig at du tok turen innom bloggen min og la igjen noen ord!

fin helg til deg,
vibeke

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för tipset Mia!
Nu har jag lagt bevakning på den.

Ha en skön helg! kram Marie

MITT VITA HUS sa...

ihhhhh gud vad glad jag blir, detta blir morgon dagensblogg inlägg hos mig med:) Underbart underbart:) Tusen tack gulle du för tipset som man har väntat:) Stor frdags kram Mia

Mamma C sa...

Tack snälla för tipset. har den förra boken som är så toppenbra.
Kram mamma C

Jansson bygger hus sa...

Vil ha VIL HA!!! :) Kjøper for tiden bakebøkene som føler med Aftonbladet. Mye godt i de til en billig penge! Ha en god helg! Mvh Elin

Vardagstugg sa...

Trots att jag börjat käka mer åt GI hållet så ska det inte hindra mig från att köpa den ;-)

Trevlig helg!

Annelie

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Hej
Den är helt klart ett måste.
Kram Lotta

CAISA K. sa...

Ahh.. tack för tipset. Absolut en ´must have´ bok!

Fin helg!

Jennie sa...

Denna hade jag helt missat! Visste inte att en ny bok vad på g. =) Den sparar jag i favoriterar och köper direkt när den landar i handeln. Har hennes första A piece of cake o den är ju klokren!! Tack för tipset. Kram Jennie

mali-mo sa...

Her skjønner jeg at jeg har gått glipp av noe, helt uten svenske tv-kanaler jeg vet du.

Tusen takk for dinomtanke og fine ord inne hos meg. God helg til deg ;)

Klem!

Ulrika sa...

Jess Jess Jess!! Va roligt. Tack för tipset ;)

Kram Ulrika

Åsa sa...

känns som en MÅSTE bok hem i hyllan :)

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, den boken vill jag bestämt ha hemma hos mig! Dessutom i italienmiljö, härligt!
Carin

Lilla gårdshuset sa...

Nu blev jag glad!!!!!

Kramis

Nattmia sa...

Denna bok skall absolut inhandlas.. Har ju A pice of cake och från den har jag bakat mycket gott.. Så ett måste med nya boken :-)

Tack för tipset..

Kram Mia

Vardagslyx sa...

Den boken ska absolut hem till mig!
Och tack för tipset om 31 mars! Bäst att skriva in i almanackan, annars lär jag missa det, jag sm aldrig tittar på TV annars!

Trevlig helg!

Kram Pernilla

Ett hus i vitt sa...

Känns lika självklar som att gå upp på morgonen :-D. Så klart man måste ha den bredvid nr 1. Kram, Anette

organic-lizzi sa...

En vakker dame er hun hvertfall... & sikkert flink i det hun gjør."Desverre"lager jeg jo ikke sånn mat mere,men kommer til å ta en titt for nyyytelsen uansett... Hvor ble det av bladet hennes forresten? Ser det aldri...!
Kooos lørdag & Stooor klem Randi

mammaxtre sa...

Tack för tipset, den ska jag köpa.

Ellas Inspiration sa...

Tack för det underbara tipset!

Mvh

Karin

Popprinsessan sa...

Härligt! Den kommer att hamna hemma hos mig :-) Tack för tipset!

Janne sa...

Takk for tipset:)

Fiiin søndag til deg,
Klemmer

Anna sa...

Underbart!!!!tack för tipset, har ju första boken och den är helt fantastisk bra....
Måste definitivt in förskaffas i maj!!!
kram, Anna

MariaK sa...

Ja Leilas böcker ger verkligen mersmak! Vackra bilder och goda recept! Tack för tipset- får se till att skaffe en i Mors Dags-present!