fredag 19 februari 2010

Nej se det snöar




Bilder: Mia

nej se det snöar,
det var väl roligt hurra!

Såhär såg det ut utanför oss igår kväll där jag var ute och skottade (maken var inte hemma) för andra gången vid 22-snåret innan läggdags. Såå fint och därefter har det kommit ännu mer, mysigt! Jag måste dock erkänna att jag börjar fundera på var jag ska göra av snön nu, hihi! Som synes är den snart i jämnhöjd med häcken. :-D Och förträdgården ser lite översnöad ut, inte riktigt lätt att ta sig runt huset till baksidan eller vad säger ni? ;-)

Mia

20 kommentarer:

Anita fra hjerterommet sa...

Koselig med snø, men nå lengter jeg etter vår og varmere dager:)

MITT VITA HUS sa...

ja vad snö, här fick vi knappt upp dörren i morse:) ha en underbar helg Mia, stor kram ♥

Heidi sa...

Himmel og hav, trenger vi mer? Det er meldt mer snø her også...Jeg drømmer om våren jeg nå:) Takk for gode ord forleden dag, ja du har rett i hva det gjelder. Håper din form er litt bedre? Det med sykdom kjenner jeg godt igjen, jeg har vært mer syk det siste året enn de 10 siste årene til sammen. Når immunforsvaret ligger nede, får man alt. Utrolig slitsomt, så blir det en vondt sirkel. Men ja, 2010 skal bli vårt år, det bestemme vi her og nå!!! God klem Heidi

Kurt-Bertil sa...

Tjusiga foto, mycket snö nästan som här, skall komma ändå mer i morgon. Ha en bra dag.

Nilla sa...

Det kom ca 1 dm snö hos oss i natt, det verkar vara samma hos dig. :-)

Jannicke sa...

..bra du er glad for snøen ;o)

Men for min del kunne den godt drat sin vei nå ;o)

Klem til deg.

Therése sa...

Haha, påminner mig om en annonstext jag läste häromdagen, insänd av en man på Gotland:
"Snö i obegränsad mängd bortskänkes gratis mot avhämtning." Så där ja! :-D

... ja, du är nog snart ensam om att glädjas åt snön - själv blir jag snart tokig på att den aldrig avtar!

Fjällsnipan Sofia sa...

Men så mycket snö ni verkar ha där nere i söde.. här i östersund där jag bor har vi bara en 50cm... MAX. Omvända världen i år tror jag! Men visst är de fint med snö! Tycker att det är underbart.

//Sofia

Kia sa...

En riktig vinter är vad vi har fått och det är väl underbart! Det är väl det vi har väntat på? Och de säger väl att om vintern är bra blir sommaren det också.

Stämningsfullt sa...

Här har vi samma problem! Vart ska man göra av snön liksom? och nu snöar det IGEN!
Såg att ni kunde få upp till en halvmeter snö över natten...

Nattmia sa...

samma här med vart man skall göra av snön.. På ena sidan går det bra men på andra så är det trångt nu.. Får forsla över det till andra sidan kanske men ett jäkla jobb..

Ha en goer fredag..

Kram Mia

Nordingården sa...

Hurra och hurra..... måste nog säga att jag föredrar dina vackra bilder på pärlhyacinterna: )

Nog har vi fått snö så det räcker men jag kan tänka mej att det är kul för er sörlänningar, som annars bara brukar ha grått o slask... en RIKTIG vinter har det varit i år, men nu längtar jag sååå mycket till våren! Ha en mysig helg bakom drivan:) Mari.

Nettan sa...

Jamen vad ä dt frågan om?? Det ska komma ännu mer! Känns som det räcker nu å man vill gärna ha lite solstrålar och dropp från taken!
Kram Nettan

Noamaja sa...

Jag föreslår att du samlar så mycket snö som möjligt på en plats. Inom en inte alltför avlägsen framtid bör ni då ha en gratis swimmingpool. Vattnet lär inte hinna rinna undan den här sommaren;-)

Bor inte ni i lägenhet förresten?

Kram,
Noamaja

Camillasnyahem sa...

Ni håller ju på att bli insnöade! Haha, gud så mycket snö! :) Härligt du! :)

trevlig helg!

Designe sa...

Ja, vintern är makalös nu!...men det är mysigt! Ha en trevlig helg! Kram :)

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Ja det snöar här också. Men jag vill ha vår!

Men det är bra att du njuter :-)

Kram Lina

Marita sa...

Ja herreminje, så mycket snö vi har fått i vinter!! Man undrar ju hur det ska bli när allt ska töa bort... sjöar lite här och där skulle jag tro. Vi var tvungna att skotta oss ut i morse när maken skulle till jobbet!
kram, Marita

Hem och Harmoni Marie sa...

Ha, där får du för att du gillar snön och vinter ;)

Ha en riktigt fin helg och kram till dig, Marie

My coastal home sa...

Ja, snön öser ned hos oss med :( jag är inte lika glad som du, fniss. Vad skall man göra av all snö??? Det blir tyngre och tyngre att få upp all denna snö i enorma drivor. Kanske skall ta och smälta all snö med en jättefön. Ha en fin helg! Kram / Jackie