fredag 5 februari 2010

Förmodligen

DSC_6491.jpg
Bild: Mia

en rätt onödig sak är denna smörbytta från Bruka men såå fin och jag har tittat på den varje gång vi sett den i butik jag och maken. Sist vi var iväg (faktiskt den gången när bilen strejkade i Kungsbacka, ni vet) och gick en sväng så sa maken, "nä, nu får du den av mig, jag vet att du tittar på den varje gång". Gulligt, inte sant? Så nu har jag smör i smörbyttan - ordning och reda!

Missa inte starten av Melodifestivalen lördag kväll på SVT1 kl 20!

Mia

36 kommentarer:

Domus Dulcis Domus sa...

Förstår dig helt... den var mycket fin!!

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Precis en sån vill jag också ha!!

Ha en trevlig helg!

Kram Jeanette

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Vem skulle inte sucka över den vackra byttan. Härlig bild!
Kram Lotta

Limetwig sa...

ALLT bruka gör är FINT så även denna smörbytta! Ha en skön helg! Åse

Linruz sa...

Åhh det var ju gulligt av honom.
Älskar Brukas saker.
Kram Lina

alegni sa...

vilken söt bytta! din man är lite som min, som också brukar köpa prylar till mig när jag själv tvekar :)
skön helg! kram
ingela

Popprinsessan sa...

Mello komner jag inte att missa!
Brukas grejor är jättefina oc jag skulle gärna ha en hel drös här hemma :-)

Mamma C sa...

DEn var både gullig och söt den byttan.
Ha en bra lördag.
Kram Mamma C

FLOOSAN sa...

Precis en sån har jag också sneglat på men också tänk att det är en onödig grej men är det fint för ögat är det ju inte onödigt
trevlig lördag

Nettan sa...

Jättefin! Å gullegose maken!!;-)
Kram Nttan

Nordingården sa...

DET är kärlek det!

Det är de små sakerna och orden som gör det!

DEn smörbyttan trånar faktiskt jag efter också, och då ska jag köpa rikitgt smör och ha i den, nyttigare, miljövänligare, godare och vackrare!

Vilka grejer Rusta har, de har många guldkorn och om de presenteras rätt så så ser det ju ut som rena drömbutiken men deras miljö är ju dessvärre i verkligheten ganska trist men vet vad man som finns så kan man ju bara trava in och hämta: ) Tack för fina tips och trevlig helg! Och ja, Monica J gör mycket vacker keraimk, älskar hennes kronlyktor men allt rymdes inte, så hoppas det var ok med den lilla reklamsnmutten, fast jag inte frågade... Mari.

Therese sa...

Så gulligt att du fick den! De nvar verkligen vacker - och väcker nostalgi, min mormor brukade alltid servera smör ur en sådan ALDRIG ur ett paket. Vardagslyx!
Ha en fin helg!
Varma kramar
Therese - Sockenvägens Söta

Sally och jag sa...

Den är superfin! Jag kan inte förstå varför smör, havregryn och annat måste säljas i så genomtråkiga förpackningar. Definitivt värt lite pengar för att få det snyggare på köksbordet.

Trevlig helg!
//Sally och jag

Marita sa...

Den är ju superfin!! Vilken gullig och uppmärksam make du har!! Den skulle jag också gå och tråna efter om den fanns i butik här i stan....
kram, Marita

Marits vita skrin sa...

Hej Mia.

Jag är sugen på 4 st kökshandukar från Ellis. Jag bara undrar om frakten är detsamma även om det är en liten beställning.
Jag vet att endel webbshoppar har billigare om beställningen ryms i ett mindre brev.

Kram
Marit

himmel och hav sa...

Åh, gumman, jag skäms nästan nu... Det gör verkligen ont i hjärtat att ni har behövt gå igenom en sån sak...
Önskar er all lycka med att försöka igen med bebis, för jag lovar att det säkert kommer att ske snart!

Du tar så fina bilder och jag vart glatt överraskad när jag läste om Rusta! Måste kollas upp!


Stooor kraaaam Veronica

Marits vita skrin sa...

Nämen, attans oxå. Jag såg ju nu att den var slut. Jag hade velat haft den ljusrosa och gröna handuken som hette Tilly från Nyblom.
Jag tänkte sy 2 kuddar av dom....

Aja, det kanske kommer in nya färger nu till våren från dom?

Kram kram
(vad snabb du var på att svara förretsen, super bra)

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Det var en förståndig make som gjorde slag i saken! Jättefin ask till smöret.
Ha en bra helg!
Kram Annika

Annas skattkammare sa...

Jättefin! Gulligt av honom!
Kram /Anna

Modern Country sa...

Ja jeg forstår deg så godt, keramikk kan man aldri få nok av. Om det er til nytte eller unytte. Det er bare så vakkert!!

Ønsker deg også en trivelig helg, det var så koselig at du stakk innom :)

Varm klem
Aina

Skrållungar och skärgårdsliv sa...

Hej Mia!
tack för kommentarenpå min blogg!
Du har oxå en jättefin sida som jag gärna återvänder till!

Bruka harså mycket fint! Håller med om att smörbyttan är RIKTIGT fin!

Ha en fin helg!
Kram Nadja

Jenny sa...

Hej Mia!
Den är jättefin den där smörbyttan!

Melodifestivalen missar vi inte heller härhemma! Ska strax gå o hälla upp ett glas vitt och lite chips i en skål sen är jag redo:)

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kram Jenny

Mikaela sa...

Hej och tack för snäll kommentar i min blogg, blir så glad!
Kram Mikaela

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Helt RÄTT att köpa smörbyttan!! SÅ Snygg :) Jag är precis likadan ....handlar saker inte för att man behöver men......för att man blir lite lyckligare....eller hus?

Lycklig fru sa...

En award till dig...
http://lyckligfru.blogspot.com/2010/02/award.html

Trevlig helg!

jagochmitthem sa...

Den var jättesöt.

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Annette

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Sicken tur att du fick den till slut! :) Fin är den! Får mig att tänka på en nästan likadan som vi alltid hade när jag växte upp!

Ha en fin söndag!

Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Åh, Den är såå fin från Bruka! Ha en skön söndag! Kram Therese

Emma - white avenue sa...

Vad gulligt av honom att han uppmärksammat att du ville ha den! =) Ha en mysig dag!

Kramar Emma!

Janne sa...

Så lekker den smørskålen var;)
Super søndag til deg, Klem

HUSnrNIO sa...

Den är supersöt den där smörbyttan! Ha en trevlig söndagkväll.

Lavendeldoft och vitt sa...

Tänk, den smörbyttan har jag missat! har faktiskt aldrig sett den. Verkligen fin! Skulle minsann passa hos mig med... Gullig han är din man...Visst är det sån´t som håller kärleken levande!
Härlig söndagskväll! Kram Linda

Sofie sa...

Å, vad fin smörbytta!! Har letat efter en fin, helst någon gammal rörstrand eller liknanade. Men får nog kolla efter denna...

Ullis/Leva på landet sa...

Så gulligt av maken. Den är ju verkligen så fin så jag förstår att du tittat på den länge.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mitt og Mine sa...

Smart og fin!!

Liker den nye headeren din!!

mammaxtre sa...

Jag förstår precis. Så fin så :-)