lördag 30 januari 2010

Ytterligare



Bilder: Mia

en julklapp och då syftar jag på skålen, inte löken :-D Vitlök är såå gott och används gärna i matlagningen här hemma. Vacker som den är också, inte sant? Ni vet väl att man kan sätta en vitlök i trädgårdslandet så får man god gratis krydda att klippa ned i salladen eller maträtten?

Kolla in vårt bloggerbjudande om rabatt på tavlorna i vår butik, just nu fram till och med torsdag. Läs mer här.

Tillägg: För er som frågat så är det en julklapp så jag vet inte var den köpts men jag vet att den finns att köpa här.

Mia

25 kommentarer:

Marita sa...

Vilken fin vitlöksrivare du har!! En sån skulle göra sig fint hemma hos mig! Vart får man tag på en sån?

Ja visst är det smarrigt att klippa vitlöks"blasten" och ha i maten!! Jag brukar peta ner några vitlökar varje vår, sååå gott!!
kram Marita

Linruz sa...

Jätte fin Mia.
Har du dessutom tålamod och låter löken vara kvar i jorden minst ett år får du nya egenodlade vitlökar.
Otroligt goda kan jag intyga.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Lina

Pilo sa...

Det hade jag ingen aning om. Tack för tipset!
Första gången jag kikar in här. Tack för att jag fick titta in på din fina blogg!

Ullis/Leva på landet sa...

Din skål till vitlöken var ju så söt. Vitlök är ju en av favoriterna här hemma i matlagningen.

Kram Ullis

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Vilken rolig bild. En lök i en skål, eller så är jag lätt road,skratt. Kan du tänka dig att jag är allergisk mot vitlök!! Jag älskar det men kan bara inte. Vissa som bjuder på middag säger ofta, men det e ingen fara, jag använde bara lite. Ja, jag önskar att det vore så enkelt.
Så...ta en klyfta för mig nästa gång. Kram Nina

Villa Hemmet sa...

Godmorgon!

Har funderat lite på en sådan rivare. Köpte "Leilas" långa modell (ser ut som en fil). Kanonbra. Lätt att diska *viktigt* :D

Du, tunikan från LaRedoute... ljuvlig. Var det länge sedan du köpte den? Letade, men hittade inte :(

kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Fin! Ja, du vet ju att jag har en likadan... hi hi.

Ha en skön söndag Mia!
Kram Marie

Fröken Vit sa...

Hej!

Den är verkligen söt den där vitlöksrivaren.
Var kan man köpa en sådan?
Kram

♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥

Villa Hemmet sa...

Nuuu hittade jag! Tack. Men färgen? Är din "pärlgrå"? Den ser ljuuusrooosa ut :D

kram igen

Bygatan sa...

Jättefin julklapp! Vitlök förbrukas här också i stora mängder.
Har aldrig provat att sätta ner vitlöksklyftor men har tänkt göra det många ggr, men blir aldrig av, i år kanske det blir.

Ha en skön söndag!

Kram Lena

Villa Hemmet sa...

... typiskt. Finns inte i min strl. Då var det inte meningen. Grattis till fint köp!

kram o mysig söndag

Huset på kullen sa...

Vad fint, jag fick en liknande i julklapp som svärmor hade gjort i keramik.

Jaså, kan man fixa egenodlade vitlökar. Det kanske man skulle prova =)

Ha en skön dag! Kram Linda

Wilda Stenlyckan sa...

Den är så fin att jag gärna skulle vilja ha en trots att jag inte äter vitlök ;-)
Fina bilder som vanligt!
Kram Sara

Cilla sa...

Ljuvlig skål och visst är det såunderbart gott med vitlök!!
Vilken trevlig blogg du har!!
Mvh Cecilia

Sally och jag sa...

Vilken söt skål du har!
Vitlöken här hemma väntar tyvärr inte till den kommit i trädgårdslandet, den växer med långa gröna strån redan på grönsakshyllan...
Kramar från Sally och jag

Lottaspace sa...

Vilken fin!
Här äts det också mycket vitlök, mums!

Kram, Lotta

Sari sa...

Jag håller med! Vitlök är GOTT!!!
Och i höstas kom jag också ihåg att peta ner några klyftor i landet!! Längtar till det gröna börjar sticka fram i vår!!!
Ha det så bra!
/Sari

Camillasnyahem sa...

Jag som är vilse i trädgården visst inte alls att man kunde plantera en vitlök! Det måste jag testa! Egentligen skulle jag vilja fråga vilken sida på virlöken som ska peta uppåt men jag googlar nog istället, så dum får man ju inte vara?! Haha. ;)

In my house sa...

Budgivning på film grejen hos mig =)=) så många som ville ha, så jag kunde inte göra nåt annat!!!

Kram j

A home far away sa...

Härligt att få julklappar som man verkligen gillar, händer väldigt sällan hos mig, fniss

Ha en fin vecka
Kram Gunilla i Singapore

Nordingården sa...

Vilken fin och praktiskt vitlöksrivare! Jag som gör lite reklam idag för olika butiker o kust keramiker... filmen du tipsar om nedan är ju bara sååå bra! Mari.

Idas och mina drömmar sa...

Jättefin rivare, den är som ett smycke i sig även om den är praktisk.

Du har något att hämta inne hos mig!

Kram Jessica

Lillsnörpa sa...

Fin skål! /Lillsnörpa

Cattis sa...

Snygger vitlöksrivare!!! Enkel o stilren...
Det får man kanske testa med att peta ner en vitlök eller två...

Kjamis Cattis

MADELEINE sa...

Tyckte det skulle vara passande att köra igång en alla hjärtans dag tävling - nu kan ni vinna ett Heartbeat halsband med valfri personlig text från Dreams of pearl - http://www.muppsan.com/2010/02/vinn-ett-personligt-halsband-fran.html