torsdag 7 januari 2010

Tryffelkorg

4255471670_9a1e58c672_o.jpg
Bild: Mia

Det kommer med stor sannolikhet dyka upp lite julklappsbilder med jämna mellanrum och näst först ut blir den fina korgen (har dess systrar och bröder sedan tidigare i arbetsrummet) med gott innehåll. Under korgen med dess innehåll ligger en av de två löpare till köksbordet som jag fick av maken (önskemål från mig). Vad sägs om tiramisutryfflar, cognactryfflar och brända mandlar? Inte alls dumt om ni frågar en gottegris, dvs jag! :-D

Men tyvärr måste jag ge de brända mandlarna till mannen- jag har förbud på att äta hård mat på ett tag. Sedan missfallet har jag omedvetet bitit ihop och sedan de senaste veckorna har jag haft ont i underkäken. De plumpa kommentarerna från några i samband med missfallet har förmodligen inte gjort saken bättre. Ett besök hos tandläkaren visade att jag bitit ihop så hårt att jag skadat en tandrot kraftigt så byebye mat som morötter, knäckebröd, äpple och.. brända mandlar på ett tag..


♥ Mia

15 kommentarer:

Marita sa...

Det låter ju inget vidare med dina tänder...orsaken till det låter ju ännu tristare... känner med dig!

Då får man ju säga att det är tur att tryfflar är mjuka!! De kan du njuta av i stora lass! Det är du värd!!
kramisar, Marita

Nattmia sa...

Låter ju inte så kul med tänderna :-(

Njut av tryfflarna och annat gott..

Kram Mia

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Man får se positivt på det. Det nytter iallfall ikke å se negativt på det. For av og til er ting bare som de er. Å så kan det jo vær hyggelig for mannen å få noe godt. Kurven fra HD er nydelig. Jeg ønsker meg slike til min pyssel plass som jeg holder på å fikse til. Det hadde både vært fint og praktisk med slike til å oppbevare tyg i.
Ønsker deg en herlig fredag. Klem fra Elin:)

Linruz sa...

Nej vad trist Mia.
Men tryfflar smälter ju så fin fint i gommen så dem hoppas jag att du kan njuta av.
Ta hand om dig nu.
Kram Lina

alegni sa...

så trist med din tand, mia. hoppas den går att reparera. och vilken tur att man inte behöver tugga choklad, inte sant :)
allt gott, kram
ingela

Jannicke sa...

...så dumt, Mia. Typisk å bite tenner sammen (ubevist) når det er noe som plager en...

Du får lage deg noe mykt og godt å spise ;o)

Klem Søs.

StrandviksVillan sa...

Förstår att det blev så med tanden efter vad du gått igenom. Har nämligen hänt samma sak för mig genom att jag nattgnisslat och bitit så hårt. Har också mycket spänningar i käkar och ansikte och ofta huvudvärk.
Ändå har jag ju inte behövt genomlida en så tråkig händelse som du gjort, vännen!

Sköt nu om dig!
kram, Ann-Christine

Åsa sa...

tråkigt med dina tänder aldrig lätt att ha spända käkar o anledningen till det spända är tufft att genomgå (har egna erfarenheter)

När du tar en tugga av tryfflarna så passa på att njuta riktigt ordentligt för smakerna lät super smarriga :)

Syster Yster sa...

Jaha du är en "bitare" som jag. Känner igen det där...ja njut du av lite tryffel, själv så försöker jag dra ner på godsakerna, har nästan blivit lite maniskt med choklad under julen.
Kram
Anette

Lilith sa...

Vilken läcker korg du fått, fylld med godsaker! Synd att du inte kunde äta mandlarna själv... Hoppas din tandrot läker, låter inte alls kul det där!
Löparen är jättefin, fina färger! Visst är det bra när tomten uppfyller ens önskningar! ;)
Ja, den där mistelreklamen är verkligen festlig... Min mamma köpte ett nytt större TV strax före jul som min man installerade åt henne. Måste bara dra på munnen när han berättade att han sett just den reklamen i mammas nya stora TV och skorvet var jättestort och superäckligt, hihi! :D
Ha det så bra i helgen!

Verra sa...

Hej Mia!

Åh de där korgarna är så fina! =) Och innehållet var ju inte heller illa! =)

Tråkigt med tänderna. Du får försöka slappna av lite kanske.
Varma Kramar Verra

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Åh tråkigt värre:( Hoppas du snart kan njuta av gobitarna! Ha en underbar helg, kram Mia

Dona blogg sa...

Hej du!
Så trist det låter...
Men det finns mycket, mjukt gott :)
Krya på dig!
KRAM
P

Stämningsfullt sa...

Hej.
Nä fy... som om det inte var nog med det som har varit... Hur länge måste du hålla dig borta från hårda saker nu då? Tur att det finns så mycket annat gott! Som choklad tex ;)
Den där korgen är så himla snygg! Skulle gärna ha ett gäng såna när det blir ordning på vårt kök.... någong gång under 2000-talet hoppas jag.....haha.
:)
Kram!

Helen sa...

Fy vad trist med dumma kommentarer när ni råkar ut för en sådan fruktansvärd upplevelse, hoppas att du kan lägga det bakom dig och njuta av dina mjuka och goda tryfflar.