onsdag 27 januari 2010

Mode




är kul men även om jag gillar kläder så kommer det här aldrig bli någon modeblogg ;-) Jag kan till och med erkänna att jag varvar kläder från exempelvis Mango (hurra för deras outlet utanför Göteborg) och Noa Noa (öppnar outlet bredvid Mango 11/2, tjoho!) med La Redoute och Gekås. Som några exempel. Jepp, plockar man guldkornen och väljer med omsorg (utan för den del ruinera sig) så kan det löna sig. Gekås har faktiskt exempelvis urfina tunikor för hundralappen som dessutom är helt ok i kvalitét så det finns ingen anledning att dissa. Inte för oss som inte har råd med underbara men ack så dyra Odd Molly.

Ny favorit är Mandel (finns även på nätet för dig som inte bor i Gbg), bra service och kanonfina plagg (rea just nu!). Tunikan längst ned av märket Vila kommer härifrån och den på bilden ovanför från La Redoute, en kanonbra postorderalternativ med många bra erbjudanden. Mina tips alltså för oss som har lite tunnare plånbok men som ändå vill klä oss snyggt!

Mia

Tillägg: För er som mailat och undrat här på bloggen - Mangos outlet finns på Freeport utanför Göteborg i Kungsbacka, www.freeport.se där också Noa Noa öppnar i början av februari. Rekommenderas starkt!

Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.

19 kommentarer:

Therése sa...

Åh, har ni Mango-outlet i Göteborg? Det har vi inte i Stockholm såvitt jag vet. Älskar deras kläder, jag hittar alltid något där!

Peace of cake - Evelina sa...

NoaNoa och Mandel har massor med fint :) Farligt när man pluggar vi Grönsakstorget ;) Och lite Odd Molly ska jag faktiskt unna mig nu!

Kram Evelina

annies lycka sa...

Åh jätte fina tunikor : ) Tack för tipsen var det går att handla fint till fint pris ; )
Take care/ Annie

Stjärnor & Champagne sa...

Haha din modeskribent där...Näe min blogg kommer aldrig heller bli någon modeblogg hihi. Dom är jättefina, älskar tunikor. Jag blandar gärna, H&M, Lindex you namit och ibland smyger det sig in en Odd Molly...

Kramkram Anne

Villa Nordåker sa...

Fina tunikor.

Är det Freeport (eller vad den heter) i Kungbacka du menar?

Kram
Malin

Mitt og Mine sa...

Vi var faktisk på den outlett'en utenfor Gøteborg i sommer ;) Skulle ønske vi hadde noe lignende her i Norge!

Fine plagg du viser i dag!!

Klem

erica sa...

Hej hej..kikar in och lämnar ett litet avtryck. Jag skriver också mycket om inredning i min blogg...just nu massa om formex som var i helgen. Tack inspirationen här hos dig=)Topparna vad helt sagolika!

kram Erica

http://erica.myshowroom.se

mammaxtre sa...

Kläder är roligt. Tror att man kan hitta "nytt" om man vågar avvika från den affär man handlar kläder i. Alla har säkerligen ngn favoritaffär. Jag som den trygghetsknarkare jag är har svårt att avvika från Mq :-)

Kusin Anna sa...

Var ligger Mango outleten, den har jag missat?!

Nettan sa...

Hej Mia! Å tack för gullig kommentar hos mig!
..outlet..har jag missat ngt?? Jättesnygga tunikor!
Kram Nettan

Fröken Vit sa...

Hej Mia!

VIsst är det bra att man kan blanda dyrt och billigt i en salig blandning.
Reor är ju alltid kul!
Ska kika in på Mandels nätbutik, jag som inte bor i Göteborg.
Ha en underbar dag i snön!

Kram
♥♥♥Fröken Vit i Macickenhuset♥♥♥

Anna sa...

Vilka fina tunikor, me like!!!<3
Oj, finns det en Mangooutlet i stan? isf var i stan?
Min blogg kommer nog aldrig bli någon "Englas showroom" direkt, även om det är skoj med mode. Jag blandar hej vilt H.M, Lindex, Mango,GinaTricot och GeKås :-)
Tack förresten för ditt inlägg hos mig!

Kram och ha en bra dag

Jenny sa...

Önskar verkligen att man bodde lite närmare alla dessa ljuvliga butiker! Tack för dina värmade rader hos mig! Uppskattar dem verkligen *kraaaam* Gardinerna i salen är från country by mail. Jag tror att de säljs fortfarande. Må så jättegott!! Stor KRAM

Lilith sa...

Bra att det finns fina kläder också för oss som inte har så tjocka plånböcker! :) Och det behöver ju inte vara dyrt för att vara fint, eller hur?
Ha en fin fortsättning på veckan!

Bralliz sa...

Heej Mia!
Super fina bilder du visar :-)
Kraam Alice ♥

Jenny sa...

Hej Mia!
Kunde inte motstå den fina skallran till Bebben när jag fick syn på den:)

Visste inte att Mango har outlet på Freeport! Det var jättelänge sen jag var där.. Måste ta mig en sväng till Kungsbacka snart tror jag,speciellt om NoaNoa öppnar där oxå! Tack för tipset!:)

Ha en trevlig helg,

Kraam Jenny

kjersti sa...

ååå de var fine, jeg elsker tunikaer... Hva skulle man ellers gjemt magen bak?;)
Tusen takk for tips og for koselig hilsen hos meg:)

Klem Kjersti

Cathrin sa...

Ah, Mandel måste jag kolla upp. Är trist att ha flyttat från Gbgs alla pärlor. Tur att jag får komma "hem" ibland och tack för tipsen! Måste ha missat Mangos outlet när jag snurrade runt på Freeport sist. Blir lätt förvirrad av allt jag vill ha där ;). Kläder skall vara roligt även om man bara ibland kan unna sig de lite dyrare alternativen som OM.

Trevlig helg!

Cathrin

Outlet sa...

Om ni har svårt att hitta outlets kolla in Outlet Sverige , där finns nästan alla outlets i hela sverige på en karta..rätt najs