söndag 17 januari 2010

Kökssoffa-feeling

DSC_5616.jpg

Ibland funkar det inte att fixa det som man kanske helst vill ha och då får man göra det bästa av situationen. Vårt kök är inte mitt drömkök mest beroende på att vi bor i hyresrätt och inte kan göra någon renovering därhän. Vi hade nog inte gjort så mycket ändå eftersom vi förmodligen inte bor kvar här mer än ett par, tre år men hursomhelst så är jag nöjd med vårt val av möbler.

Köksbordet är ärvt, som ni redan vet, från min farfars farfar och farmor, leksandsstolarna är fyndade i två omgångar och på kortsidan har jag lagt en kudde (från butiken) på den ena i ett försök att få lite kökssoffa-feeling. Om det lyckas vet jag inte men jag tycker det blev rätt fint, lantligt och så nära kökssoffa vi kommer i dagsläget ;-) Så småningom kanske även ett fårskinn landar på sitsarna.

Vasen är ny och kommer också från butiken, i serien Bultande hjärta. Köpte en billig fin bukett i mataffären som kallas vaxblomma. Nån som hört och sett dessa förr? Jag tycker de var söta och ger en känsla av vårvinter. Hursomhelst var det en ny bekantskap för mig i alla fall..

♥ Mia

38 kommentarer:

LPW sa...

Jättefint!

Vill du ha fårskinn på stolarna så titta på Solgläntan- jag köpte ett där som var avsett just för en stol (fanns i vitt och grått)- kan varmt rekommenderas!

Johi - drömmar om vanilj sa...

Fint! Vaxblomman är jättesöt, jag brukar blanda den med tulpaner.

juliana.persson sa...

Jag tycker också att vaxblomman är så söt. Den band vi ihop med tulpaner jätteofta när jag jobbade i blomsteraffär. Men den är söt ensam också.

Johi - drömmar om vanilj sa...

Läser nu att du ju inte bor så långt från mig. Har ni bara en webbutik och sedan hänvisar ni till butiken utanför Kungälv? Jag har en av mina bästa vänner i T-a så där är vi titt som tätt.

Kram

Jannicke sa...

For et fint bilde fra ditt kjøkken ;o)
Klem og god natt til deg.

Johi - drömmar om vanilj sa...

Svar: Menar förstås att det inte är så "bara" ;-) Smart drag att skapa sig en kundkrets men jag förstår att du måste längta efter en egen butik. Jättefint sortiment har ni iaf.

Kram

Théa & Linnéa sa...

Härlig bild, ny växt för mig men den gjorde sig bra i vasen.
Ha en härlig vecka
/Karin

mammaxtre sa...

Om man tittar på bilden tror man (iallafalljag)att ni bor i hus och inte i en hyresrätt. Bilden är oerhört fint. Hemtrevligt är ordet.

annashusidingtuna sa...

Waxflower är en jättebra och fin blomma tycker jag, de håller i all oändlighet, testa att torka dem direkt i vasen då kan de stå jäääätelänge.
Jag brukar ha dem till att liksom fylla en bukett så att den blir lite mer maffig om du förstår vad jag menar, efterhand som blommor i buketten vissnar(typ tulpaner) så plockar jag bara bort de blommor som blivit fula och tillsist så har jag en bukett av tex bara waxflower och brudslöja.
Kram Anna

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så fiiint bilde, Mia!!!

Ha en fin dag!

Klem
Anette:)

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint! Alltid kan man inte få som man vill och då får man göra det bästa av det man har. Tycker du har lyckats bra!

Kram Lina

Peace of cake - Evelina sa...

För mig som är gammal är vaxblomman en kär bekantskap :) Utmärkt som utfyllnad i tulpanbuketter!

KRAM Evelina

Peace of cake - Evelina sa...

Haha för mig som är gammal FLORIST skulle det stå...

Cathrin sa...

Men det är ju det där jag gillar. Att kreativt hitta lösningar fast inte förutsättningarna är precis de man kanske önskat sig. Och i mina ögon är ditt kök väldigt fint! Drömmer om nytt själv fast måste använda små medel för att genomföra det...

Ha en fin start på veckan!
Cathrin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint och mysigt du har gjort det i köket! Kudden ser fin ut, den hade jag nog missat...
Ha en fin dag!
Kram!

Vardagslyx sa...

Vilken fin bild! Det var så härligt ljus i den som skapade vårkänslor!
Verkar som en bra blomma som passar mig. Ska titta efter den nästa gång:)

Kram Pernilla

Nygammalt sa...

Åh så tjusigt! Tycker att ni lyckats riktigt bra, speciellt med tanke på att ni bor i hyresrätt. Själv bor jag andra hand och har ingen möjlighet att förändra annat än med möbler och textilier.

Blomman har jag inte sett, den var söt.

Kram.

Tezz från Kungens Kurva sa...

Känner igen det där med att bo i hyresrätt... Dels är det svårt att göra lägenheterna riktigt fina och sen går det ju inte heller att göra om som man vill. Lite tråkigt men man får göra det bästa av situationen och som du säger bor man där ju ofta bara under en viss period.

Hwita Villan sa...

Åh vilken härlig vårfräsch känsla du fick på dina bilder Mia! Härligt! Nää känner inte igen blomman...

Hoppas du har det bra!

Kram M

annies lycka sa...

Tycker du ser ut att fått till det bra i ert kök i hyresrätten : ) Sj är vårt bostadsrätts inte riktigt s¨å lantligt vitt som jag vill ha det efter ett att för några år sedan slängt upp en svart/silvrig tapet som fond. (!) Såå less på den nu.
Kram/Annie

Nordingården sa...

Vilket ljuvligt kök!!! "Fast" det är en HR! Så fint, soffan, bordet, lampan och allt, helmysigt ju!!! Å ja, vaxblomma är en tacksam växt, särskilt att blanda ut med annat, jag fotade min bukett med den för några dagar sedan, men jag håller på den bilden, har ett litet "kösystem" så att bilderna ska räcka för mej då jag är så mycket borta hemifrån! Hur som, urfint kök och rikigt fint fotat! Mari.

Hem och Harmoni Marie sa...

Möblerna ser så fina ut, ett luftigt och fräsch intryck...
Blomman har jag aldrig hört talas om men visst var den söt!

Ha det gott, kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Så vacker bild.....
Kram Agnetha

Huset på kullen sa...

Vad härligt det ser ut. Lite vår sådär..

Ha det bra! Kram Linda

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Vilken fin glimt man får från ert kök. Serien Bultande Hjärta är så otroligt fin. Jag har en kruka och ett stort fat därifrån och de är så vackra.

Jag har faktiskt inte heller hört talas om vaxblomma innan. Men det passade jättebra i ert kök! Kramar

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmmmmm så fint Mia. Hoppas att allt är bra.


Kram Anne

Karin A sa...

Så härligt det ser ut när solen skiner in Mia! :)

Vaxblomma är rätt vanlig att man blandar in i buketter. Jag tycker den är supersöt som snittblomma med.

Kram Karin

Ett hus i vitt sa...

Ser så härligt fräscht ut i erat kök!! Kram, Anette

Livs Lyst sa...

Det ser så skikkelig lekkert ut hos deg! Herlig med så lyse og rene ting og "farger".

Ha en fiiiin dag!
Liv ;O)

Annas skattkammare sa...

Hej! Sååå fint ni har i ert kök!! Superfint med kudden på stolarna och skåpet och lampan blev jag väldans förtjust i.. =)
Kram /Anna

Verra sa...

Hej mia! Vad fint kök ni har. :) ville bara tacka för snabb leverans. Fick paketet igår. :) Kram Verra

Lilith sa...

Tyvärr får man ju inte alltid exakt som man vill, och då får man göra precis som du skrev, att göra det bästa av situationen. Och du har då verkligen lyckats med möblerna i ert kök, det ser så trivsamt och fint ut!
Vaxblomma hade jag faktiskt inte hörtom eller sett förrut... Det var en riktigt trevlig ny bekantskap!
Ha det så bra! :)

Under en vind sa...

Ert kök ser fint ut tycker jag!

Har dolt min blogg igen efter att ha haft den öppen en lång tid...din inbjudan finns kvar sedan sist så du är välkommen att fortsätta kika in om du har tid & lust!

Kram!

Decoria sa...

Vilken fin bild!

Linn sa...

nydeleg kjøkkenbilete! Eg likte veldig godt lampen.

God tirsdag til deg, Mia.

*klemmar*

Sjöboden sa...

En jättefin bild från köket!

kram C

Lilla Vrån sa...

Sååå fint!
Köpte nya köksmöbler för ett par år sedan...ångrar mig att jag inte väntade tills jag hittade några snygga vita möbler...nu blev det mörkbruna...men det är inte så hemskt som det låter :)
Kramar/Carina

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Å vilken underbar bild. Du är suverän på at inreda och fixa ljuvlig stämning. Kanske ska beställa något från Ellis framöver..sugen på något nytt.
Kram Lotta