söndag 17 januari 2010

Johan Falk + Blåsningen + Intolerable cruelty



Bilder med tillstånd från TV4 och TV3. Övre bilden till vänster -
foto: Pär Bäckstrand/TV4. Övre bilden till höger - foto: Ulf Berglund/TV3.
Nedre bilden - foto: Universal Pictures

En trevlig söndagkväll blir det med två filmer och en programseriestart på TV. Blåsningen gör comeback, nu med Renée Nyberg som programledare istället för Lennars Svahn. Svenska kändisar blir blåsta på nåt vis och i första starten råkar Andreas Lundstedt, Christine Meltzer och Kajsa Bergqvist illa ut.

I förra veckan startade första filmen av sex om Johan Falk, Göteborgspolisen (trevligt med lite Göteborg i tvrutan istället för huvudstaden som brukar dominera). Ni minns väl filmerna Noll tolerans och Livvakterna? Det intressanta är att polisfallen är verklighetsbaserade. Johan (Jakob Eklund) och hans fru Helén (Marie Richardson) har bott utomlands i några år tillsammans med deras barn fram tills dess att Johan får ett nytt jobb i Göteborg och återvänder hem. Helén och barnen stannar dock kvar i Haag. Andra filmen, Vapenbröder ikväll.

Tredje filmen Intolerable cruelty sänds också ikväll och gästas av stora skådespelare såsom Catherine Zeta-Jones. George Clooney och Billy Bob Thornton.

Blåsningen kl 20 i TV3, Intolerable cruelty kl 21 i TV3 och Johan Falk - Vapenbröder i TV4 kl 21.

♥ Mia

5 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Kanske det blir en filmkväll om jag inte somnar, har haft en sån skön och avkopplande helg att jag börjar känna mig sömnig ;) God fortsättning på söndag kvällen!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja ikväll är så det en riktig tv-kväll! För oss blir det blåsningen och Johan Falk!

Dona blogg sa...

Perfekt med film en söndagkväll, tycker jag.
Sonen & jag myser till Falk för helt säkert somnar mannen min..

KRAM

Fröken Vit sa...

Hej Mia!

TACK SNÄLLA DU, för dina råd ang. min blogg!!
Precis som om inte du vore expert...med denna underbara blogg! :-)

Vill du vara med och tävla om en underbar stickad klänning i mohair och ull, så kika in till mig!

Kramis Fröken Vit i Madickenhuset.

Lilith sa...

Jag gillar Johan Falk, så det är jättekul med dessa filmer nu! :)