fredag 29 januari 2010

Egentligen




tycker jag att man ska försöka leva i nuet men ibland är det svårt att låta bli när våren och värmen lockar. Därför är nu trädgårdsfliken i butiken öppnad och där finns några nyheter, kolla in de söta frökorten med sorter som smultron, förgätmigej, fingerborgsblomma och styvmorsviol (blåklocka var slut vid inköpstillfället).

Kolla också in de underbara florabladen (liljekonvalj, blåsippa och näckros) som minner om skolplanschen, ljuvliga att hänga upp på väggen direkt som den är eller rama in. Så har också fått kärleks- och bultande hjärtmuggarna från Västergården kommit in igen plus ny i gänget är vänskapsmuggen, perfekt till vännen!

Du anonyma som frågade var jag köpt krukorna i sovrumsfönstret - de är av märket Sturehof och finns lite här och där i fysiska butiker. Maila dem och fråga var din närmaste återförsäljare finns.

Mia



11 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, nu längtar man efter lite mer värme. Hade varit skönt att i alla fall slippa halkan.

Ha en fin helg! Kram Marie

Vintage House sa...

håller med dig helt men har idag haft en ljuvlig förmiddag ute med massa pulkaåkning och härligt röda kinder. bilderna är så´härlig kram sandar

Hwita Villan sa...

Tack för lyckönsnkningen Mia! Kan nog behövas... börjar bli lite nervös :-).

Kram M

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

åå jag är så glad att du visar så mycket fint.
Kram Lotta

Tezz från Kungens Kurva sa...

Planscherna påminner verkligen om de som fanns i skolan när man var liten, men oh så fina!
Hoppas att du får en riktigt trevlig helg!

Nettan sa...

Å ja man ä ju såå sugn på vår å att börja pyssla i trädgården...man kan ju börja planera lite i alla fall!;-)
Ha en bra hlg!
Kram Nettan

Sjöboden sa...

Ja de var ljuvliga!
Visst kan man väl tjuvasarta lite på våren... man kan ju inte dricka oboy ur termos varje dag =)

kram C

Hanna sa...

Fina bilder och en av mina favorit låter.
ha en bra helg.
Kram
Hanna

Fröken Fräken sa...

När det gäller vintern så tycker jag att man ska leva i framtiden, den framtid som kallas vår! Kommer det mer snö här nu så vet jag inte vad jag gör!!
Härliga frökort, jag har själv ett par och det är så fint tecknade.

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ja nu börjar det bli tröttsamt med all snö ! Nu vill vi ha vår så vi kan påta i rabatterna ! Nilla

exklusivvardag sa...

Säger hej när jag kikar förbi :-) Trevlig helg!