tisdag 5 januari 2010

De där

Warm white chocolate
Bild: Mia

myspysdagarna jag skrev om är det gott att unna sig det lilla extra, det där som man kanske inte tar sig tid till på vardagarna. Det är inte ofta det blir varm choklad här hemma och inte heller den där goda vita som jag skrev om för läääänge sedan. Men då smakar det extra gott när det väl blir.. ;-)

Den där goda är inte dum just nu.. Biltrubbel idag efter att ha haft bilen på verkstan igår (gissa om de får bakläxa). Tyvärr valde vi att åka till Kungsmässan (Kungsbacka) så det var lite längre hem än vanligt. Tack till den som kom på Euro assist men det blev ändå en lång historia - ringa Euro assist, prata med bärgare på telefon som befann sig som tidigast en timme bort (så vi fick lämna stackars Passaten ensammen), taxi till hyrbilsställe (efter att bärgaren meddelat oss fel hyrbilsställe dit vi traskat i kall snöyra), hyrbil till vår bil, lasta över innehåll och sedan äntligen på väg hem. Frusna och trötta. Naturligtvis skedde allt i den snöyra som vi hade tänkt vara hemma långt före den eskalerade..

Så kan jag inte låta bli att ge dagens ris till de personer på Kungsmässan som valde att titta bort när vi stod med öppen motorhuv och letade fel - vad är medmänskligheten, är det så svårt att fråga om vi behövde hjälp?

♥ Mia

26 kommentarer:

Jessica sa...

Nej!! Du skulle ju haft mitt nummer då ju, har ju bara en cirka tre minuter dit.... Attans! Skönt att ni är hemma nu iaf.

Kram Jessica

Marits vita skrin sa...

Usch vilken dag ni har haft..... nu sitter en kopp varmt mums som en smäck va?

Jag håller med dig, man hjälper väl för tusan folk man ser behöver det.

Kram på dig, tur att ni hade varandra så att du inte var ensamen.

Kram /Marit

Mamma C sa...

Men, vilket elände ni har varit med om. Fy sjuttsingen i detta väder oxå.
Kram Mamma C

Linruz sa...

Åhh ni är verkligen värda en STOR kopp med god choklad efter det äventyret.
Kram Lina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Å vad trist! Men det måste de väl åtgärda utan kostnad? Fast man ska inte bli brydd...

Kungsbacka...Där bor svärmor:)
Susanne

Pia sa...

Uff, vilkan dårlig dag I har haft:-( - bra att ni kom hem till slut iaf:-)

KRAM

annies lycka sa...

Ja oj håller med de andra om att en varmkopp gott sitter på sin plats för små kämpare som ni.
Drick en kopp för mig också då både mjölk och choklad är sällsynt ikväll hos mig : )

Kram Annie

Ullis/Leva på landet sa...

Så trist att bilen inte ville vara med och i sådant här väder också. Klart att du är värd all choklad i världen efter en sådan här dag.

Kram Ullis

Jannicke sa...

Så utrolig kjedelig med biltrøbble!!!
..og enig . Folk burde vært mer hjelpsom enkelte ganger!

Hvit, varm sjokolade.. Mmm, så godt det så ut!

Klem Søs.

Jenny sa...

Hej Mia!
Låter inte som en höjdardag direkt..tråkigt att ingen vid Kungsmässan iddes hjälpa till..synd att inte min sambo var där,han är en hejare på bilar och är inte rädd för att hjälpa till när det behövs:)

Kraam Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nä fy vad jobbigt med bilstrul!
Mumsigt med choklad mmmmm :)
Kram på dig!

Marita sa...

Näe, fy tusan! Kom de inte ut och erbjöd er någon som helst hjälp??? Fy vad ruttet!!
Efter en sådan dag sitter det fint med en mugg varm och härlig choklad. Fin mugg förresten! Älskar de där röda och vit prickiga!!
kramar, Marita

Vardagslyx sa...

Usch, lät verkligen inte som en trevlig dag. Och i snöyra till på köpet. Då är du verkligen värd en kopp med det där goda!

Kram Pernilla

Signe 1 sa...

Fasiken vilken osis och vad är det med människor??:-(

Tack för supersnabb leverans o för den lilla 'extrapresenten', vad gullig du är!:-))

Kram Sofia

Sjabbig men chic sa...

Men uscha! Låter riktigt stökigt det där. Och, ja! Absolut att folk kan fråga om man behöver hjälp!
Ha det gott inne i värmen nu.

Kram Lisa

Annas skattkammare sa...

Usch så trist när bilen krånglar! Skönt då att få pigga upp sig med något mumsigt!
Kram /Anna

Tezz från Kungens Kurva sa...

Trist när människor inte kan hjälpa till när de ser att det behövs. Mer medmänsklighet skulle göra världen så mycket trevligare...

mitt skärgårdsliv sa...

men vilken dag, varm choklad smakar ju alltid gott efter man varit ute i kylan! Ha en mysig kväll!!

Lilla kullan sa...

Men, vad jobbigt för er.

Jaa, vet du. Jag skulle diska den där först, tänkte jag. Så jag lade den i diskmaskinen. Så hade jag planerat att ta ut den och göra kaffe åt honom i den då. Men tror du inte han hinner öppna luckan före mig. Så kom den där kommentarer. haha...

Kram gumman

Drömmar och Lycka sa...

Uch vilken otursdag ni haft, hoppas det löser sig för er med bilen. Aldrig roligt när den krånglar, vilket jag tycker händer alldeles för ofta.

Det är hemst att folk inte stannar upp och frågar om de kan hjälpa till. Det borde vara självklart för alla att göra!

kram Linnéa

Stjärnor & Champagne sa...

Usch vad trist med bilen...Skäll på dom ordentligt. Mmmmm man skall unna sig det lilla extra. Ha det gott i kylan vännen....

Kramkram Anne

livetpåfyran sa...

Oj vilken otur ni har med eran bil. Jag var på K-mässan före jul med mamma, jag hade frågat om ni behövde hjälp på något vis om jag hade sett er stå lutade över huven!

God forsättning, kram Pia

LOTTA sa...

Stackare! Bilar.... Hoppas att det löser sig! Inte kul i detta kalla och vintriga väder vi fått även här i Gbg. Skönt att vara inne och mysa med varm choklad m.m.
Kram Lotta

Inredningsgalen sa...

Oj oj, inte kul!
Missa inte TÄVLINGEN inne hos mig, kanske kan pigga upp lite!!!

Vit poesi sa...

Fy vilken dag!
kramar Malin

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Nej fy vad jobbigt. Jag ska ut och åka imorgon. Hoppps vädret håller sig .
Kram Lotta