lördag 12 december 2009

Trevlig Lucia

DSC_4325-2
Bild: Mia

Ibland kan man få nåt som man inte tröttnar på utan får hänga framme för jämnan. För ett par år sedan var jag med i en swap med ett gäng tjejer där vi lärt känna varandra på nätet och bestämde oss för att byta julklappar by mail. Vem som gjorde denna minns jag pinsamt nog inte (det är kanske någon av er som kan friska upp mitt minne) men den är så söt i hallen och våra allra minsta besökande tycker det är en "söt pålle". Att den dessutom har vitmönstrad baksida gör att den går att vända på allt efter tycke och smak. Vacker i sin enkelhet!



Pållen och lite skönsång från Göteborgs Lucia 2008 (deras blå band i midjan representerar vår Göta älv) får representera Luciadagen här på bloggen (den mysigaste dagen på året efter julafton) så jag önskar er en riktigt trevlig Lucia, många goda lussekatter och kanske en och annan stalledräng med sina pålar fem ;-) Jag skulle bli mycket glad om maken lussar för mig med strut på huvet tidigt på söndag morgon men jag tror den önskningen ligger långt ifrån att uppfyllas om jag känner honom rätt :-D

Tillägg - nu ligger en miniintervju uppe med mig hos Marias fina blogg Husligheter. Läs här om du vill ;-)


22 kommentarer:

Nattmia sa...

Vilken söt pålle.. Kul att byta klappar "by mail" :-)

Maken kanske läser detta så han lixom får idén ;-)

Kram
Mia

Jannicke sa...

Flott bilde!! Enig : Nydelig i all sin enkelhet ;o)

Lucia er ikke like stort feiret her i Norge, men dagen blir nok litt markert.. da ungene var små gikk de i Luciatog i barnehagen. Veldig søtt ;o)
Tror jeg skal bake lussekatter i dag!! Isåfall blir det første gangen :o)
Ha en fin helg,
tenk 3.søndag i advent i morgen :o)
Klem J.

SOFIE sa...

Så söt så, om jag inte minns helt fel var det väl Vitt och brett-Elin som gjorde de söta pållarna =)

ÖNSKAR EN TREVLIG HELG!

Kram Sofie

Skatan sa...

Nu sitter jag och skrattar för mig själv. Jag som ser allt i bilder får plötsligt en syn av min sambo, lussandes vid sängkanten! Halleljua, det vore årets händelse det :)

Kram till dig!

Anna

Hanna sa...

Åh vilken söt häst.
Kram
Hanna

mitt skärgårdsliv sa...

Hoppas din önska uppfylls imorgon bitti!! Ha en riktigt mysig Lucia helg!

Ullis/Leva på landet sa...

Hästen var så fin. Jättebra tips att göra själv. Hoppas att du får en jättebra Lucia.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anna-Malin - Helt Enkelt sa...

den hästen gillade jag....precis lagom...

önskar dig en trevlig tredje advent.

kram
a-m

Ljuva Lantliv sa...

Tittar in och önskar dig en härlig lördagskväll. Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Jag ska absolut föreslå till herr Fräken att det är hög tid att han lussar för mig och kommer med frukost på sängen! Det kommer sääääkert att gå igenom :-)

Therese sa...

Ja, det enkla är oftast det vackraste :-) Hoppas du får en fin, stämningsfull och njutbar lucia och tillika tredje advent, nu ska jag kila vidare och läsa intervjun! KRAM

Malin sa...

åh tack för piggekramarna, känner mig bättre men inte bra!! Har i alla fall varit på dop idag, och blivit gudmor! Ett hedersamt uppdrag minsann... kramiz M

Stjärnor & Champagne sa...

Haha ja här kommer ingen man lussa för mig heller hihi. Långt ifrån som hos dig. Pållen är ursöt..
Klart du skall göra RR om du tål dom nötterna, mums. Fick hålla maken borta från frysen. Han fick bara ta 3 bitar så det så, jag snodde en hihi....
Ha en skön Lucia imorgon.

Kram till dig/ A

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mycket fin trähäst:)

Glad lucia på dig! Hoppas din dag blir bra.
Själv ska jag städa, så tänk gärna på mig som har triiiiiiiiist:(

Susanne

AkH sa...

Jättefin pålle! Roligt att byta julklappar på det sättet! Ha en fin lucia! Anna-Karin
hemochting

Annas skattkammare sa...

Önskar dig en trevlig lucia och tredje advent!
Kram /Anna

Millas hem sa...

Hej Mia!

Tack för kommentaren! Termometern hittade jag på Min lilla verandas Brocante marknad!

Söt bild du visar!

Kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Hej Mia
Hoppas att du har fått snö idag. Funderade ett tag sedan på dina trästjärnor. Tänk om de kunde göras i större storlek, då skulle du nog få sälja många. Har många som undrar över mina porslinstjärnor. Nu måste jag ila lite..är inte så bra.
Kram Lotta

Dona blogg sa...

Glad lucia till dig!
Håller tummarna för att stjärngossen dök upp ;)

Julkram!

♥ Fyra årstider sa...

Hej Mia
Det var inte så jag menade att storleken är fel utan tvärtom. Jag kan tänka mig att ni får sälja massor, men det är många som frågat var jag köpt mina och de är lite större och då tänkte jag på dina trästjärnor. Tänk om han kunde göra dem i lite större storlek också. Jag förstår att han fått mycket att göra den är underbar!!
Kram Lotta
Jag är lite dålig på att förklara idag:-)..sjuk.

Kristina - Kix Koll sa...

Jättefin pålle!

Olivia sa...

Vilken myyysiiiig blogg du har ♥

ps. kika gärna in och titta till mina roliga utmaningar. Fast det inte tar någon utav alla vuxnas dyrbara tid så är det nästan ingen som vill vara med. Så just nu söker jag efter folk och med din fotoförmåga att döma så är det en sådan som dig jag söker efter. ds

K R A M frånlilla O ♥