onsdag 9 december 2009

Tävla om tomtar


Vad vore julen utan en jultävling? Och en jultävling utan en vinst om tomtar? Vill du vinna en tomte från Maileg i storlek medium (värde 345 kr styck) från vår butik Ellis Corner skriver du en kommentar och har du blogg länkar till tävlingen (låna gärna tävlingsbilden). Slumpen avgör om det är tomtenissan (till vänster på bilden) eller tomten (till höger på bilden) som du vinner. Glöm inte att ange din mailadress om du inte ha blogg!

Tävlingen avslutas på söndag kväll kl 18 för att vinnarna ska hinna få sina vinster till julafton.
Tips - skulle du inte vinna hinner du beställa din egen fram till och med onsdag och ändå hinna få den innan jul!

Lycka till!
Och psst, missa inte tävling nr 2 några inlägg ned!

116 kommentarer:

alegni sa...

hej mia! jag vill gärna delta i din tävling och länkar med bilden från min sida.
ha det gott! kram
ingela

monikanen sa...

Tänk om man har sådan tur att man får sina första maileg tomte.

Hoppas......
Kram Monica

monikanen@yahoo.se

Cathrin sa...

Jag har ännu inte "kommit loss" och beställt någon sötnos och vill gärna få chansen att vinna en.

Länkar från mig och hoppas att en av dem vill flytta hem till oss.

(Tycker att rött och rosa kan vara jättefint!)

Cathrin

Smått och gott hos Lina sa...

Jag vill vinna!

Länkar som vanligt.
Kram Lina

Ullis sa...

Hoppas på att vinna!

Jansson bygger hus sa...

JA jeg vil med i din tävling :) Lenker til deg fra siden vår. /Elin J

Snusilus o Sannibus sa...

Hej :)

Klart jag vill vara med! Jag länkar!

Kram o ha en fin onsdag!

Susanne

Ulrika sa...

Hej Mia!

Jag vill jättegärna vara med i tävlingen och länkar på min blogg.

Kram, Ulrika

Linruz sa...

Hej Mia.
Såg att du hade uppdaterat INKOMMANDE..vad kul. Såg jättfint ut.
Självklat vill jag vara med och tävla och länkar hos mig på bloggen
Nu håller jag tummarna stenhårt på tur!
Kram Lina

LOTTA sa...

Hej! Jag bara älskar Mailegtomtarna, men äger ingen än. Vill så klart gärna vara med i din tävling! Hoppas på tur!!!!
Kram lottashome.blogspot.com
(Har inte koll på hur man länkar med sin bild tyvärr, skall kolla upp det.)

Anonym sa...

åh vad söta. Äger ingen maileg tomte än men det vore ju en toppen julklapp att få en.
håller mina tummar. Malin fredlund

MonaA sa...

Jag fullkomligt älskar dessa nissar! Är gärna med och tävlar om dem, och länkar förstås från min blogg!

Tack för en fin blogg och underbar webbshop också!

Kram kram
Mona

Anonym sa...

Hoppas att det är min tur att ha lite tur efter en lång, motig höst! Skulle bli överlycklig för en söt maileg-nisse!
kram
Anna I.

Verra sa...

Åhh jag vill jag vill jag vill!!
Har länge önskat mig en sån tomte. =)
Hoppas det är min tur nu..*ler*

Länkar som vanligt från mig!
Kramis Verra

Anna B (Dec74) sa...

Hej! Vill först bara säga att du har en jättemysig blogg!
Jag har länkat från min blogg och hoppas på tur.

Kram
Anna

Carolina sa...

Hade varit jättekul att vinna en av de omtalade Maileg tomtarna. Skulle passa kanon i min lilla flicka fönster:)

Håller tummarna!
Carolina S.

Anonym sa...

Tack för en härlig och fräsch blogg! Jag skulle bli jätteglad om en av de underbara tomtarna ville fira jul med oss! Sköt om dig!
/Maria i Hökmark

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Jag är gärna med såklart:)

Ha en fin dag, Kram Mia

Jessica sa...

Åh en sådan hade ju varit perfekt att få ge till min lille pojke som varit så duktig att rensat ut alla sina gamla leksaker och behöver få in en ny liten kompis!

Länkar naturligtvis!

Hoppas på tur!

Kram Jessica

Karolina sa...

Hej Mia!

Vill gärna vinna en fin maileg tomte :) , de är ju helt underbara!

Hoppas att jag äntligen har lite tur nu :) , håller tummarna!

Kram Karolina

karolina_damberg@telia.com

Sofie sa...

Jag tycks vara den enda inredningsbloggaren som inte äger vare sig en nisse eller nissa från Maileg. De är ju så söta! Så jag chansar och håller tummar och tår att lotten faller på mig denna gång =) Har länkat på min blogg. /Sofie

Elisabeth - anyhow.se sa...

Sköna helt avslappnade tomtar! :)
Hoppas någon med mindre bran vinner, och just DÄR tog jag bort chansen för mig själv... ;)

Annette sa...

Hej!
Blev tipsade om din blogg...den gör en glad. Vill absolut ta chansen att vinna en fin maileg tomte.
Hoppas på tur!
Kram
Annette

Syster Yster sa...

Hej Mia! Klart jag är med och tävlar hos dig. Jag länkar med bild.
Kram
Anette

Gottegrisen sa...

Jag drömmer om en Maileg-tomte. Håller tummarna! Har länkat.

//Linda

Anonym sa...

Hej!
Jag vill jättegärna vara med i denna fina tävling och hoppas på tur! :-)
H. Nina

Malin sa...

Å, jag vill vinna n tomte lagom till vår sons första jul!

idas sa...

Klart man vill tävla om fin Nisse/a på din fina blogg!
Sonen skulle bli överlycklig (och jag med)...

/Ida

idas@spray.se

Ulrika sa...

Provar lyckan :-)
De är ju så fina Maileg-tomtarna

Kram från Ulrika i Sandviken
evaulrika@yahoo.se

Anna sa...

Vill väldigt gärna vinna en sån fin tomte. Döttrarna hade blivit så glada. Länkar från min sida. Hoppas hoppas!!!

Mvh
Anna

Hwita Villan sa...

Hej Mia! Klart jag hoppas på en vinst av dina fina tomtar! Stor kram M

Sari sa...

Hejsan!
Vilka söta tomtar du lottar ut!
Självklart vill jag vara med i utlottningen och jag länkar så klart från min blogg!
Jag håller med dig. Visst funkar rosa och rött! Men som du säger, för inte så länge sedan tyckte man inte alls att det passade..... Konstigt hur det kan svänga!
Ha det bra!
Kram Sari

Fynda och Fixa sa...

♥ Jag är gärna med och håller tummarna för att vinna en nisse/nissa till jul.

Länkar från min sida. ♥

Lycklig fru sa...

Vill gärna vara med och tävla om dessa fina tomtar.
Länkar i min blogg.

Kram Sofia

Camilla sa...

Kul med tävling, klart att man vill vara med!
Kram Camilla

Mia sa...

Åhhh...jag vill så gärna ha en liten Nisse! Hoppas, hoppas!

My little Home sa...

OH jag vill verkligen jättegärna vara med o tävla om en Mailegnisse!!! Dessa nissar är helt underbara så jag hoppas verkligen på tur!!! Har länkat till tävlingen från min blogg. Välkommen att besöka mig där:-)
Kram

Lena sa...

Självklart vill man vinna en sån gullig tomte! Håller tummarna!
Kram/Lena

Jennie sa...

Hej Mia! Jag är gärna med i tävlingen och jag länkar även hit från min blogg! Önskar dig en fortsatt trevlig vecka! Kram Jennie

Elviira sa...

Jag vill gärna vinna tomten!

Nattmia sa...

Nån av de fina tomtarna hade man ju gärna pyntat här hemma med, så jag vill gärna vara med och tävla.. Länkar så klart från min blogg med..

Kram
Mia

Annas Röda hus sa...

Såklart jag vill vinna en nissa eller nisse..
Jag hoppas på tur och länkar i min blogg!

/Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

jag är ju inte den som tackar nej till en söt tomte, så jag tar gärna chansen.
Länkar så klart också!

Ha det gott Mia, kram Marie

Anonym sa...

Jaaa vi vill gärna vinna en nisse! mvh Melkerson och hans mamma

evalisa1@hotmail.com

Ps Tack för en inspirerande blogg som jag besöker då och då....

Mamma C sa...

Åhh, jag hoppas på tur. Jag vill gärna vara med och länkar oxå.
Kram Mamma C

Anne B. sa...

Jag tyckte precis att tomtenissan ropade mitt namn... :)
Är gärna med i tävligen.

abackman66 at hotmail.com

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh jag är gärna med Mia. Vilket fint pris och jag ha ringen nissa eller nisse. Jag länkar...

Kram Anne

Anonym sa...

Vill så gärna vinna en tomte.
Men ......
försöker i alla fall
Hälsar
Lena

lena.idbrant@telia.com

Mamma Å sa...

Åh jag vill också vinna :)


Kramen

Vardagstugg sa...

jag är med! har länkat från min blogg /Annelie

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tävlar gärna om de söta nissarna.

Länkat och klart!

Anonym sa...

Hej hej!

Vill gärna vara med i din tävling och skulle bli väldigt glad om en Nissa eller Nisse ville bo hos mig.

Hälsningar
Kerstin

kerstin.liljedahl.o@comhem.se

Susanne sa...

Jag hoppas på att få en tomte!

gotland(at)speedmail.se

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Tänk om jag kunde ha sån tur att få min första maileg tomte-Vill gärna vara med och tävla.Har länkat till min blogg.Ha en skön torsdag kramiz Rita.

Therese sa...

God morgon! Självklart är jag och Luran med i denna tävling, en nisse eller nissa är så välkommen till oss på Sockenvägen! :-) Har även länkat - http://lurans.blogg.se/2009/december/julgran.html

Och rackarns söt klänning ni har inne på EC, synd att vi redan har två st till Luran, men de var verkligen vackra å passar minst lika bra till midsommarfesten... så vi måste nog viska i farmor/mormors öra att Luran vill ha en sådan i födelsedagspresent.

Lämnar stora kramar och ska ta tag i dagens sysslor - lite tuktning av hyachinter, kakbak och lite enkla julkarameller, gäller att passa på att få något gjort då man vabbar!

Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Laila sa...

Är jättegärna med och tävlar om en så söt och fin tomte! Länkar naturligtvis också.

Kram och ha bra dag!

Lotta sa...

Hejsan!
Jag bill gärna vara med i utlottningen om de två söta tomtarna.
Länkar med bilden från min blogg.
Ha en jättemysig väntan på julen.
Lotta

Rosemary and Thyme sa...

Så søte de er!
Blir gjerne med på konkurransen og lenker til den.

Klem Tove

himmel och hav sa...

Hej rara du! Jag är absolut med och tävlar om en underbar tomte!
Länkar med bilden på min blogg!

Håller tummarna nu!
Stor kram Veronica

Uttan sa...

Men så klart Jag vill vara med och tävla.
Har minsann tittat på och önskar mej.......har ju ingen förut så lyckan skulle vara så stoooor om nån av Dom skulle få flytta in här hos Oss.
Har länkat på Min Blogg!
Kram!

Mira sa...

Hej Mia, jag skulle gärna vilja vinna en sån söt tomte! Jag länkar på min blogg också förstås.

Kram/Mira

Pillan sa...

Jag är med och länkar i min blogg! Trevlig dag// P

lolla sa...

hejsan Mia
oj vilken kanonvinst, vill klart vara med och tävla.
länkar i min blogg under kategorin tävlingar...
kram lolla

Lilith sa...

Skulle gärna ha en söt liten tomte hemma hos mig så naturligtvis är jag med och prövar lyckan... Hoppas verkligen turen är på min sida nu! :) Länkar från min blogg.

Jessica sa...

Håller tummarna att tomten vill bo i Östersund!

Hej från
Jessica

jessicai - at - spray - punkt - se

Annica sa...

Såg på min mosters blogg att hon tyckte väldigt mycket om dessa tomtar!
Hon är även med på denna tävling..
Hon finns alltid för mig och har hjälpt mig så mycket när min mamma varit sjuk, så jag skulle vilja vinna så jag kan ge henne något som hon verkigen vill ha..
Kram lolla..=)

Kram till allihop..

annica.mickelsson@hotmail.com

Annika sa...

Hejsan Mia!
Jättegärna med i tävlingen.
Har precis fått hem 2 fantastiskt stora så jag vill bara ha fler.
Kram
Annika
aaforsberg@hotmail.com

Anonym sa...

Hej Mia

vill gärna vara med och få chansen att vinna.

Kram AK
a.jarl@hotmail.com

Mom´s kitchen sa...

Hej Mia!
Så klart att jag ska pröva min lycka!
Har snålat i Köpenhamn i oktober och inte köpt en nisse hem! Och Gud vet hur många gånger jag ångrade dig mig och förbannat mig för det!!!
Men det kanske var meningen och jag vinner en lagom till min födelsedagen (den 15 fyller jag 35 år!!!)? Vi får se!
Länkar så klart!
kramar Olg@

Bittan sa...

Eftersom jag har tomtebarnen vill jag gärna vara med och tävla om en mamma eller pappa :-)

Länkar såklart

Kram Bittan

Aratorps Lena sa...

Hej! Jag är gärna med och "fightas" om en Nisse eller Nissa! Länkar också, såklart! Kram

Nettskie sa...

Hej! Jag vill såklart gärna vara med i din tävling, älskar Mailegnissarna! Jag länkar till tävlingen från min blogg: http://rodaradhuset.blogspot.com/2009/12/tavla-och-vinn-tomtar.html. Kram från Netta i Röda radhuset

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar om en tomte, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/december/tomtar.html

info@annakarlsson.se

Hjärtat Mitt sa...

Åh, en sån vill jag gärna försöka vinna!!!!
Jag länkar till dig.
Ha en underbar tredje advent!
Kram Mari

Marie sa...

Hej Mia!

Jag har ingen blogg, men jag är inne på din minst en gång om dagen! Du ger mig massa inspiration :) Vill gärna va med i din tävling.

Kram, Marie

mariemagnusson@hotmail.com

Carin sa...

Självklart vill jag vinna en underbar tomte från Maileg!!! Länkar från min sida....

Kram Carin

Vardagslyx sa...

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla! Länkar också.

Ha det bra!

Kram Pernilla

Låtta-Påtta sa...

♥ ♥ Sent omsider anmäler jag mig till tävlingen.
Jag har självklart länkat till min sida.

LiseLotte ♥ ♥

Annah sa...

hej goa mia. saknar mina juleting hemma i sverige då vi ska fira julen nere i Danmark i år pga av min makes jobb som hockeyspelare. ska försöka julpynta så gott jag kan åt mina småprinsar. därför får gärna en maileg tomte göra oss sällskap och förgylla julen här nere i DK. kram till dig o jag har länkat i min blogg.

Anonym sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med i din tävling och hoppas på tur. Jag har ingen blogg. Din blogg är jättefin.
Gun-Britt
gun-britt.klingberg@telia.com

Anonym sa...

Jag ar garna med :)
maria.bmast@gmail.com

Elin J sa...

klart att jag är med och tävlar om en söt liten tomte.

Kraaaam

Hemmalycka sa...

Hej
Jag är gärna med och provar lyckan.
Länkar såklart.
Kram Åsa

Agnes sa...

Jag är gärna med och tävlar! Så söt vinst så man spricker ju nästan!

Länk:
http://agnestavlingsblogg.blogspot.com/2009/12/13-december-supersot-tomte.html

Kram och God Jul!
Agnes

millasv sa...

Åh, jag vill gärna vara med å tävla om de söta små tomtarna..
Håller tummarna redan nu..

Mvh
millasv


milla_s74@hotmail.com

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Den ursöta Maileg Nissen, skulle gärna få bo i en liten vrå hos mig:)

Länkar såklart i vänstermarginalen!
Kram Susanne

catthie sa...

Oj här kikar jag in i en mysig blogg och stöter på en trevlig tävling, jag som älskar goa tomtar :o) jag vill gärna vara med och givetvis länkar jag.
ha en trevlig helg.
Catthie

evamar sa...

Ja, en av de sötingarna får gärna flytta in hemma hos oss:

http://evamar.blogg.se/2009/december/tomtar-13-december.html

Anonym sa...

Hej Mia

Vilken underbar blogg du har och vilka underbara små tomtar att vinna!
En sån vill jag ha :)!!!!
Hoppas hoppas...
/BEA
bea_hagglund@hotmail.com

Helene sa...

Hej Mia!
Jag är gärna med och tävlar om en nisse/nissa. De är såå söta!
Länkar oxå.
Kram, Helene

House number 15 sa...

Jag vill vara med på utlottningen av dessa sötisar.

Tummarna är knutna hårt..

Ha det gott/C

Det vita dårhuset sa...

Heej!
Htade precis hit och vill gärne vara med........omdet inte är försent?!
Länkaar på bloggen med bilde:-))
Kramar Erika

Anonym sa...

JAG EN AV DESSA TOMTAR VILL HA FÖR ATT SÄTTA UNDER GRANEN MIN IDAG, FÖR LITE JUL FINT VILL MAN JU HA SÅ VAD JAG SKULLE BLI GLA OM DET VAR JAG SOM VANN EN AV DESSA VACKRA OCH FINA TOMTAR NU TILL DENNA JUL FÖR DET SKULLE VARA SÅ KUL.
MAILADRESS:nettis_moris@hotmail.com

Anna sa...

Hej! Jag är gärna med i din tävling om de söta små tomtarna!
Lägger en liten länk i min blogg till dig.
/Anna

LBS sa...

Hej! Jag deltar gärna! :) En sån sötnos passar hemma hos oss!!! :)

Vita ljuva tankar sa...

Hej Mia! Jag vill "apselut" vara med och tävla om dessa godingar. Mina småtomtar behöver sällskap ;)

Länkar!

Kram!

Mrs. b sa...

Jag är gärna med och tävlar om en Maileg tomte/nissa - jag har ännu ingen sådan här hemma :-)

Filippas vita sa...

Jag trodde att jag hade varit med i tävlingen, men ser att jag nog har missat det. Men NU är jag med och jag vill gärna vinna!

Kram Ulrica

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Pernilla sa...

Jag är gärna med! Har länkat här:http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2009/12/tomtar-1212.html

Anonym sa...

Hej,

Vill gärna vara med och tävla om en liten nisse. Har ingen blogg men besöker din dagligen <3

anna_asen@comhem.se

Trevlig Lucia!

ANKI sa...

JAAAAA....det är klart att jag gärna vill vinna en tomte!!!
((HAR tyvär ingen blogg=kan inte länka!))

anki_karlsson@hotmail.com

Emmas utsikt sa...

Klart jag måste vara med på det. Vilket pris!

Länkar så klart!

Emma

Limetwig sa...

Ja jag vill vinna en sådan fin nisse...:) Länkar från min blogg!

Wish me luck! Åse

Tove's to og firbeinte sa...

Selvfølgelig vil jeg gjerne vinne Maileg-tomten....jeg har nemlig en ensamm tomte-gubbe her,som trenger seg en fru!!! ;)
Dere har forresten en kjempefin blogg,og maaaaange fristelser :)
Legger ut lenk på min egen blogg:)

Jennie sa...

Jättesöta! jag är gärna med och tävlar!

Villa Ingeborg sa...

Oj, vilka söta mailegnissar. Är gärna med och tävlar, skulle bli jätteglad om jag vann och en av dem fick flytta in hos oss!
Länkar.

/Kram Lena :)

Ullis/Leva på landet sa...

Vill gärna vara med i utlottningen av de fina nissarna. de är ju så fina. Länkar också.

Kram Ullis

Benita sa...

Hej Mia!

Härligt att du har en bloggtävling och jag vill också delta såklart. Tyvärr har jag raderat min blogg pga. fokus på annat i livet just nu. Men det var jag som hjälpt dig med fontstilen som du har på "Hem och lycka" just nu. :-)

Stor kram till dig
och god jul.

Kram Benita (schoultzbenita@hotmail.com)

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Åhh... Jag vill vinna och lovar att ta väl hand om sötnosen ;)

K R A M // t i n a

Sara sa...

Oh en sån önskar jag att jag hade. :)
Anmäler mig därför till tävlingen och länkar till min blogg. :)

Lånar bilden och lägger i bloggen.

Kram Sara

sandra sa...

Vad söta tomtar! Dom skulle sitta perfekt på vår LillaLilla bänk som är ca 20cm hög, dom skulle få sitta vid julgranen!

Håller tummarna, god jul på dig =)
///sandra
sandra-le@live.se

Elin Thor sa...

jag är gärna med, gud vilka fina. elin-thor@hotmail.com

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Jag tar sista chansen. Länkar hos mig
Kram Agneta

Hem och Lycka sa...

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Växthusmadam sa...

Är gärna med och tävlar om en liten nisse och länkar till tävlingen!
Hälsningar från Växthusmadam