måndag 14 december 2009

Ska man

DSC_4411
Bild: Mia

visa kökshyllan i juletid så kanske man först ha visat den i adventstid som jag tänkt. Men ibland är minnet dåligare än sämst. Bättre sent än aldrig. Såhär såg a d v e n t ut i köket.

Inget märkvärdigt, en del har ni sett förut men temat var blått! Passande i vårt blågråa kök som jag helst vill att det ska vara vitt. Men hyr man så får man drömma tills vi köper.. Tur att man kan tillföra vitt på andra sätt i alla fall. Att hyacinterna är blå får ni låtsas att ni ser, de doftar hursomhelst underbart och ska snart bytas ut mot nya. Igen.

♥ Mia

24 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Himmel vilken fin bild. Du är fenomenal på att fota Mia. Idag är jag först..hinner blogga lite när jag ligger sjuk. Underbart längtar efter julbilden!
Kram Lotta

Smått och gott hos Lina sa...

Håller med Lotta; så fin bild!

Ska bli kul att se fortsättningen :-)

Kram Lina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ååååååååh! Vad fint. Nått sånt som jag vill få till hos mig..men ack vad svårt det är att få till det så man känner sig nöjd!

Här har vi snöööööö:) Det har nog kommit mellan 2-3 dm!!

Susanne

Annika Christensen sa...

Super fin bild.
Gillar den där kaffekvarnen den hade passat hos mig som samlar på grönt och gult...
Ha det gott
Annika

Emmas utsikt sa...

Å så fint! Jag ska snart lägga ut en bild från vårt kök. Det ser liiiiite annorlunda ut. hihi...

Emma

Kajsa sa...

Hej!
Får man fråga var du köpt de fina termosarna? Letar efter något liknande!

Kajsa

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefint som vanligt...Hm hyacinterna har för bråttom helt enkelt. Jag har inte tagit upp mina ur matkällaren ännu. Åh grattis till vinnarna av Mailegtomtarna, önskar att det var jag.
Stor kram till dig/ Anne

Vardagslyx sa...

Så fint och mysigt ni har i köket!

Kram Pernilla

Anna sa...

Mycket fint på din hylla i köket!

Kajsa sa...

Hej igen!

Tack så mycket för tipsen, ska kolla det! :)

Domus Dulcis Domus sa...

Jag gillar dina thermosar, så vackra. mmmmm
Kram Ulrika

Karin A sa...

Vad fint Mia! Läckra färger och detaljer. Vad gör det att bilden inte är dagsfärsk när den är så inspirerande!? ;) Kram Karin

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-koselig, Mia!!!

Klem Anette:)

Janne sa...

Lekkert bildet Mia:) Første gang jeg kikker innom bloggen din, den var så delikat.

Klemmer fra en ny følger:)

Stinas butik sa...

Finfint Mia!!

Kram

Mamma C sa...

En jättefon bild som du tagit. Grattis till dom som vann de gulliga tomtarna.
Kram Mamma C

Nordingården sa...

Så himla mycket fint i den hyllan, vill ha allt!!!! Men gud, kan man vinne en sån dammsugere??? En sån som står på min önskelista!!?? Mari.

Fröken Fräken sa...

Det såg då härligt mysigt ut! Och jag är väldigt glad över att jag nu också har hyacintvaser i zink :-)

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jättemysig hylla! Tack för kommentaren om min svärfars "bil":) Hoppas bebismagen mår bra:)

Ps. Jag beställde en underbar dansk soldat/skallra av dig nyligen. Den var himla fin! Min lilla G kommer nog att gilla den så småningom:)

Kram

Nattmia sa...

Snygg hylla med vackra saker..

Kram
Mia

alegni sa...

så himla fint du har i din hylla!
här håller hyacinterna på att slå ut nu. de har tagit god tid på sig. jag får nog också köpa hem en ny sats till självaste julen. ha det gott!
kram
ingela

mali-mo sa...

Klart jeg ser de blå hyasintene ;) Er snart klar for andre rund ejeg...du er vel på din trefje...? eller fjerde...? Hihi :)

Kjempefin kjøkkenhylle du har, masse lekkert på den ,)

Kjenner igjen det der med at folk ikke vet...to uker etter at Wilma døde kom naboene våre hjem fra langtidsferie...de kom løpendes med det samme, spente og glade, for å se babyen....det var min mann som måtte fortelle dem at Wilma var død..jeg klarte det ikke... Det blir nok noen slike episoder...ikke lett fo rnoen.

Håper du får en fin tirsdag...her skal jeg straks levere lillemali til barnehage og så skal jeg til tannlegen ;/

A home far away sa...

WOW! Vilken underbar bild och vilken stämmningshöjare!!

Hoppas att du har haft en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Karin Rosa maränger sa...

Underbart fint!