måndag 7 december 2009

Rosarött



Bilder: Mia

När jag var liten var det tabu att blanda rött och rosa i ett sammanhang. Kläder eller inredning, nope, det var inget snack om att det skar sig. Men såhär en tjugo år senare så kan jag tycka att det inte är så dumt ändå, rätt fint eller? Var det en åttiotalsklyscha månne? :-D

Nej, tyvärr har jag i n t e fått blommorna från maken, jag använde dem i fotografering till vår butik Ellis :-D Får man inte blommor får man köpa dem själv ;-)


Tävla om en Ergorapido från Electrolux genom att visa upp ditt fina hem! Läs mer här.


36 kommentarer:

Bralliz sa...

Superfina bilder, rosa är såå sött!

kraaaam ♥

♥ Affi ♥ sa...

Rött och rosa är grymt tillsammans! Fina blommor.
Kram

Jenny sa...

Hej Mia!
Ja, kommer oxå ihåg att rosa o rött var "no-no" när vi var små, men nu tycker jag det är två färger som passar jättebra ihop!

Vilka ljuvliga blommor..

Ha en trevlig kväll,

Kramis Jenny

Anna sa...

Jag tycker rosa och rött är fint ihop! Speciellt mörkrött ihop med ljusrosa! Håller med om att det gick inte ihop när man var yngre, tur att tiderna förändras.

Inspirera Mera sa...

Jag tycker också att det ser fint ut.

Svar:
Bra du sa till, då ska jag se till att ditt bidrag kommer med det också. Kram Sandra

Signe 1 sa...

Vilka bedårande rosor du visar!
Rosa och rött är superfint tillsammans:-)

Kram Sofia

Jannicke sa...

Ja,
før var rødt og rosa fy-fy!!!
Nå syntes jeg det er vakkert! Og det var dine bilder også :o)
Klem J.

Jessica sa...

Visst är det konstigt att man verkligen inte alls kunde blanda förut, detsamma med svart och blått eller svart och brunt....

Rött och rosa är ju super ihop!

Kram kram

Gottegrisen sa...

Det minns jag också. Rosa och rött kunde man inte kombinera :o)
Kan inte förstå det. Det är ju superfint!

//Linda

Livet på Vestergård sa...

Väldigt mysigt med vitt,rött och rosa!
Ha det bra!

Leles värld sa...

Vilka söta ljuslyktor! Och så har jag hittat ännu en fin inredningsblogg.

Kram

Vita små hjärtan sa...

Vilka vackra bilder! Visst var det så, oj vad det skar sig då på den tiden... :)
Kram Agnetha

Hjärtan och linfrön sa...

Hoppla, där fick mannen sig en känga.. OCH en hint! ;)

Rosa och rött är fint, men visst tänker man alltid tanken - att det skär sig EGENTLIGEN. Det var ju det man fick lära sig!

Kram Emma

Marits vita skrin sa...

Jag får alltid köpa blommor själv, hihi.

Jätte fina bilder som alltid hos dig, Mia.

Kram på dig
Marit

Moster sa...

Får man inte blommor SKALL man köpa dom själv. Jag var nog en av dem som absolut inte blandade rosa och rött eller brått och svart. I dag tycker jag att rosa och rött är ganska gulligt men blått och svart är ännu ett nej nej.
Kram Moster

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Klart man får blanda. Kommer ihåg att det var mer eller mindre tabu förr, hihi. Men nu tycker jag att det är jättesnyggt att blanda dessa färger. Vilka härliga bilder , Mia...Gillar även den med lussekatterna.
Hoppas att allt är väl..

Stor kram Anne

Domus Dulcis Domus sa...

Det där kommer jag ihåg också, blandade man det då var det riktig katastrof! Men varför skulle de inte funka..... kram

mi-rachel sa...

rødt og rosa er en frisk og fin fargekombinasjon!

lottens vita och gröna sa...

underbart vackert!!!!

varmkram lotten

AkH sa...

Jättevackert med rött och rosa tillsammans! Man blir glad av kombinationen!
Ha en skön kväll!
Anna-Karin
hemochting

Mamma C sa...

Rosa och rött är jättefint ihop. Men som du säger förr var det tabu på det.
Kram Mamma C

Timmerhuset sa...

Fina bilder! Nu när man är lite äldre är det ju nästan en sport att bryta tabun. Orange och turkose är en annan blandning som blir fint ihop.

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Rosa och rött är fint tillsammans tycker jag, men visst är det så, jag kommer också ihåg att man blandade dem visst inte när man var liten. Vad gott med lussekatter, vi bakade också i helgen och några med vit choklad, det är ju bara sååå gott! Vilket fint collage du satt ihop!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

ANETTESHUS.COM sa...

Så vakre bilder, Mia! Visst var det flott med rosa og rødt!! Bloggen din har blitt super-flott i det siste:) Du er så flink!

Ønsker deg en fortsatt herlig førjulstid!!

Stor klem
Anette:)

mali-mo sa...

Rosa og røtt er flott sammen!!!! Til og med rosa og oransje!

Jeg har jo rødlig hår, så da jeg var liten og ville gå i rosa sa alle NEEEEI.Men jeg fikk rosa klær av mamma, og da sa alle; SÅ FIIIINT????!!! Litt overrasket, liksom ;) Hehe.

Nattaklem ;)

Krydda Livet sa...

Ja eller hur.. visst var det så. Absolut inte rött och rosa då var man helt ute. Nu tycker jag det är riktigt fint!! :) Många fler med oss tror jag minsann.

Kram Josefin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Det är tur att man kan ändra sig! Jag blandar ofta rosa och rött i lagoma doser. Nilla

Mina dagar sa...

Jättefint!

Hoppas mannen läser ditt inlägg så kanske han får någon liten idé :)

/Eva

Miss Mette sa...

Hei :)
Så nydelig og inspirerende blogg du har! liker veldig godt rosa og rødt sammen, nydelig. Du har virkelig en fantastisk side med flotte bilder og jeg elsker headingen din, utrolig fin. Ønsker deg en fin dag. Klem fra Mette

♥ Fyra årstider sa...

Lovely bilder Mia. Idag är ingen bar dag på inredningsfronten..trött och hängig..tur att det finns sådana dagar med så att man kan uppskatta de bra dagarna..tillbaka till tvätten.
Kram Lotta

Vardagslyx sa...

Tänk, precis så var det! Och nu tycker jag det är supersnyggt! Tänker t.ex. inreda Julias rum i rosa och rött!

Kram Pernilla

Hanna sa...

Mycket fina bilder.
Kram
Hanan

Prillig sa...

Jag älskar rött och rosa, kan inte förstå varför en del säger att det skulle vara fult...?

Underbara rosor, det går alldeles utmärkt att köpa lite blommor själv...annars kanske man får vänta så länge. ;-)

Kram britt

Lina sa...

Hej!
Ja,de där med rosa och rött tillsammas minns man ju verkligen från skolan...de var INTE att tänka på! Nu är de annat vill jag lova! Lilla E här hemma frossar i rött och rosa, och nu tycker jag de är hur fint som helst...men de är väl en vanesak!

Må så gott!
Kram, Lina

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Rosa och rött, samma för mig att förr kunde man inte alls tänka så att det gick ihop men nu, BRA!
Rosorna är så fina i färgen!
Ha en bra vecka!
Carin

Annika Christensen sa...

Jag älskar rött och rosa det har gjort sedan jag var liten.
Då fick man absolut inte ha rött och rosa. Men se ibland kan det vara så fint.
Annika