söndag 27 december 2009

Jultomten


Bild: Mia

Om det nu finns nån tomte, om man ska drista sig till barndomens tro på jultomten så ser han nog ut enligt ovan bild om man ska tro på gamla berättelser och inte den kommersiella tomte som sägs ha skapats av Coca-Cola i rött. Hursomhelst är det en fin berättelse och nåt jag gärna ger vidare till mina barn. Men sen är det ju det där om att vi vuxna ska föregå med gott exempel och inte ljuga.. Eller vem vet, han kanske existerar trots allt? ;-)

♥ Mia

6 kommentarer:

Vintage House sa...

tack tack tycker om upplägget på din blogg :) känner att jag behöver lära mig mer har varit borta för länge..kram sandra

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken fin tomte:)

Kom o tänka på vad min kära lilla systerdotter Vera (snart 2 år) sa till tomten när han varit där och lämnat klappar på julafton och skulle gå- Hej då pappa!! Hihi, lite tråkigt att genomskåda tomten i så unga år;)

Ha en mysig söndagkväll,

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Klart tomten finns, fniss...
Söt nisse du visar!
Kram Sofia

Njut i din trädgård sa...

den gråa tomten är ju för söt, men den kommersiella cola tomten *ler* har redan satt sina spår hos mina barn...

men visst finns tomtar, massor tror jag, och jag hoppas att dem har kläder i regnbågens alla färger, hämtat från naturen!
KRAM och god fortsättning

Vardagslyx sa...

Den där tmten tycker jag bättre om - han ser precis ut som den som står på min hylla här hemma ;)

God fortsättning!

Kram Pernilla

Atelje Skärvan sa...

Grattis Mia!
En sådan luciakrona har jag velat köpa länge nu,men jag tycker att de har gått för dyrt.
Du har gjort ett klipp.
Kram Agneta