torsdag 3 december 2009

Julpyntat hem



Bilder: Mia

Jag har lite svårt för överpyntade hem där man knappt ser saker för allt som står framme. Det gäller inte bara till vardags utan nu till jul också förstås. Så det är inte så mycket framme hos oss, jag varvar hellre även nu under juletid, flyttar om och plockar fram eller bort. Jag tror man inte tröttnar lika fort om man får glömma en sak en tid i ett skåp och få plocka fram det igen. Jag har nämnt det förr men tycker det är en bra liknelse så jag skriver den igen, läste nånstans att en tjej sammanliknade det med att man bär ju inte alla sina smycken eller kläder samtidigt, man varvar!

Enkelt men vackert tycker jag är kransar på skåp med lite rött snöre. Det finaste tycker jag är det som kommer från naturen - grankvistar, kransar och julblommor. Fejk eller inte är ju frågan, jag föredrar den äkta varan. Dessa kransar är au naturel, tyvärr kan jag dock inte ta åt mig äran för dem. Ibland är det helt ok att fuska, särskilt när något är så bra gjort att man måste känna för att konstatera hur det ligger till ;-)


25 kommentarer:

Stinas butik sa...

Snyggt Mia!!!
Kram

Skatan sa...

Hej!

Här är en till som har problem med överpynteri...i alla dess former ;)

Vackra bilder av sparsamma juligheter - jag gillar det skarpt!

Kram,

Anna

♥ Fyra årstider sa...

Å vad fint du har hjort Mia..du är extpert på vackra bilder.
Kram Lotta

Me sa...

fint och vackra bilder....

Tack för din kommentar hos mig...
Jag tror vi bor nära hehehe!

Ha det bro torsdag kväll!

Jenny sa...

Hej Mia!
Håller med dig, det får inte vara överpyntat..

Åh vad fint med kransarna sådär på vitrindörrarna:)

Ha en trevlig eftermiddag,

kram Jenny

Smått och gott hos Lina sa...

Jättefint! Less is more tycker jag också.

Kram Lina

Pysselsyster sa...

Hej kära lilla Mia!

Tusen Tack för ett underbart paket från din butik.
Skålarna är verkligen ljuvliga. De ska fyllas med julgotter.
Och tänk att en snöflinga kan göra en så varm om hjärtat. Du är för söt. En hedersplats i köksfönstret ska den få så jag kan titta på den nästan jämt.

Kramkram

Nattmia sa...

Nä för mycket pynt är inte snyggt.. Var hos min mormor igår, där blir man helt snurrig av alla prydnadssaker och ramar med foton som finns ÖVERALLT..

Njut av kvällen..

Kram
Mia

Lina sa...

Hej!
Less is more, or...=) Ja, de är svårt de där med att pynta! Man har ju samlat p sig en och annan julpryl genom åren och smaken har ju ändrats...till helgen ska jag ta fram mina julsaker, har inte hunnit ännu...de är mycket på g!
Nu bär de av till Ullared igen...man kan tro att jag har klippkort på stället!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Jannicke sa...

Flott og enkelt pyntet! Slik liker jeg det også best... Ikke for mye, da mister det sin sjarm, syntes jeg!
Klem J.

Hjärtan och linfrön sa...

Jag håller med. Naturens egna är allra finast, äkta eller inte gör detsamma! ;)

Jag ska till småland i helgen o plocka granris, längtar efter det gröna, det är ett så fint inslag.

Fantastiskt skåp du visar, helt rätt att varva. Det är ju som att shoppa hemma hos sig själv ibland, med tanke på att man glömmer ;)

Ha en fin helg!
kram Emma

Lilla huset på prärien sa...

Så smart att flytta runt lite på sina saker. Och du har ju så mycket fint också så det är klart att du inte kan ha allt framme jämt!

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Nordingården sa...

Precis rätt! Undrar om jag inte sagt det i ngn kommentar ngn gång, man bär ju inte allt samtidigt, och lika gäller ju i hemmet, det är därför mina skåp bågnar med ljuslyktor o porslin: ) ; )

Så vackert med de små mosskransarna. Smakfullt och lagomt. Mari.

Anna-Malin - Helt Enkelt sa...

Åh så fint. Precis lagom..

Ursnygg header!!!

KRam!

VITA NYANSER sa...

Så fint! Jag håller med, överpyntat är inte min grej heller. Superfina kransar och gullig strumpa, så lagom juligt!

Krma L-L

Cicci sa...

Jätte fint =)

Karin A sa...

Så fint Mia! Jag är också helt klart för det enkla och att variera och byta ut. :) Hoppas allt är bra med er! Ha en fin helg...

Kram Karin

Gottegrisen sa...

Enkelt är vackert!

//Linda

Therese sa...

Så sant som det är skrivet! Håller med dig till 100% man får dessutom en kännsla av ett "nytt" hem på detta sätt istälelt för att ha samma saker framme år ut och år in som kanske den äldre generationen gjorde/gör, Tror att vi är bättre än våra mor/farföräldrar som bara adderat genom åren utan att ta bort något... Stor kram och trevlig helg!

Therese - Sockenvägens Söta

Lilith sa...

Det är jättefint med den gröna kransen mot det vita skåpet! Jag tycker inte heller om alltför överpyntade hem, där sakerna försvinner i mängden... Nej, då är det bättre med några få väl utvalda saker som verkligen kommer till sin rätt. Måste erkänna att jag till vardags är rätt dålig på det där med att plocka undan och varva, men försöker bättra mig.
Ha en fin helg! :)

Signe 1 sa...

Superfint Mia! Vi har precis samma åsikt angående det här med julpynt;-).

Ha en fin fredag!

Kram Sofia

Camilla sa...

Vilken härlig blogg!! Hittade den nu när jag sökte på new enlgand, Mkt inspiration! //Camilla

Domus Dulcis Domus sa...

Pynta lagom det tycker jag med! Kransar är ett fantastiskt julpynt, skall snart göra mig en lingonriskrans till ljuskronan. Du har det sååå fint där med dina kransar. Kram

kjersti sa...

Nyyyyydelig sier jeg bare:)
Rent, pent og enkelt!
Takk for koselige ord hos meg, setter pris på det:)

Ønsker deg en fin helg:)

Klem♥

mammaxtre sa...

Jag brukar kika in hos dig ibland. Var gång slås jag av att du har så otroligt fina bilder i dina inlägg. Trevligt tycker jag.