torsdag 31 december 2009

Dirty dancing




Bilder med tillstånd från SVT. Foto överst till vänster: Telepool München.
Foto överst till höger: Sony. Foto nederst: Nordisk film.


För den som inte festar loss på nyårsafton utan har det lugnt och skönt hemma på nyårsafton följer några tvtips för en mysig kväll.

Se den nyligen bortgångne Patrick Swayze i klassikern Dirty dancing kl 13.55. Ännu en klassiker som jag faktiskt missat (eller har den pausat?) några år är Grevinnan och betjänten, kl 19.45. Sist men inte minst ytterligare en film, Sömnlös i Seattle - allt i SVT1. Den sistnämnda kl 21.00.

♥ Mia

12 kommentarer:

Limetwig sa...

Tack, nu vet jag vad jag ska göra 13:55!
GOTT NYTT ÅR önskar jag dig med!

Kram Åse

Hanna & Hugo sa...

Vilken film, vem vill inte drömma sig bort med lite kärlek...
Får se hur trötta barnen är efter pulka åkningen som vi ska ut på nu.
Kanske behövs det lite vila då, så att mamma kan krypa upp i soffan en stund ;)

Önskar dig Ett Gott Nytt År
Många kramar Maria

Jenny sa...

Hej Mia!
Grevinnan o Betjänten är en "must see" här hemma hos oss!

Dirty Dancing ja, vilken klassiker, får slå på tv:n vid 13.55:)

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Kraam Jenny

Tezz från Kungens Kurva sa...

Dirty Dancing är en av de bästa filmer som någonsin gjorts tycker jag. Blir fortfarande alldeles pirrig i magen när jag ser Johnny och Baby :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Ett riktigt gott nytt år Mia!
Tusen tack för många fina inlägg under året, jag ser fram emot fler nästa år...

Kram Marie
PS. Grevinnan o betjänten är tradition här... inte missat den på många år....:)
Och Dirty Dancing.. Mmm.. kanske ska jag springa ner och sätta den på inspelning... vet bestämt att käre S inte vill se den.

Betongängeln sa...

Gott slut o Gott Nytt År***
Kram
Annelie

Mamma C sa...

Dirty Dancing gillade största tösen här hemma när hon var liten. Så den har jag sett ett antal gånger. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Mamma C

Krydda Livet sa...

Gott nytt år fina du!! Hoppas du haft ett fint år och att det kommande året har mycket härligt att erbjuda. Skönt med en nystart!! Kram Josefin

Vit stjärna sa...

Dirty dancing går för fullt här hos mig just nu! undrar hur många ggr jag har sett den... ;)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt 2010!

Kram Anna

organic-lizzi sa...

Her er det bare å sette seg ned i sofaen skjønner jeg:-)
Suuuperfiiint nyttår til deg & stoor klem Randi

Designe sa...

Har kikat lite på Dirty dancing idag men missar nog tyvärr Sömnlös..får se den sen! GOTT NYTT ÅR! Kram :)

Bralliz sa...

Heeej Mia!
Dirty dancing är suuuuperbra!
Gott nytt år vännen! ♥
Kraaaam Alice