tisdag 24 november 2009

Surprise


Bild: Mia
Från en chokladsort till en helt annan


Helgen bjöd på en överraskning. Jag gjorde tryfflar med olika garnering, krossade polkagrisar (godast, tipselitipsar), kakao, florsocker och hasselnötter. Hade de sett snygga ut hade jag fotat men blev inte alls så fina som i Vinterns söta så jag besparar er den bilden och bjussar på en annan ;-)

Men överraskningen bestod i att jag fick en allergisk reaktion mot hasselnötterna. Tillfälligt trodde jag men jag beslöt mig för att testa ett par dagar senare och jag reagerade likadant. Sk*t också! Hasselnötter som är så gott..


16 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Nej så tråkigt! Nötter och choklad i kombination är ju oslagbart!
Men polkagris lät ju också gott :) Skulle gärna vilja ha receptet!
Hoppas det inte blev en allvarlig reaktion?
Kram!

Jenny sa...

Hej Mia,
Nej, typiskt! Hasselnötter som är så gott..o speciellt i choklad..

Ha en bra dag!

Kram Jenny

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Åh nej, ja jag är med allergisk mot endel nötter trist i juletider:( Testa julgodiset med mörkchoklad, vitchoklad och polkagris kross ovanpå i samma bok, det är mums utan nötter:) Ha en fin fortsatt dag Kram Mia

Linruz sa...

Nej vad trist. Lite otäckt det där när man är allergisk mot nötter.
Men en liten fråga bara...hur lyckas du få godiset räcka till jul om du bakar nu???*fniss*
Här skulle det ta slut på direkten!
Kram kram Lina

Det ljuva livet i stan sa...

Hej Mia,

Jobbigt att bli allergisk mot hasselnötter nu så här i juletider :( ... älskar det och choklad ... finns inget godare!!

Trevligt att du gör julgodis redan nu ... fast det är ju bara en månad idag till julafton - hjälp. Men får du göra då igen eller ... själv hade jag ätit upp det nu och inte kunnat vänta till jul!

Kram Frida

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja du, aldrig får man vara riktigt glad! Nu får det bli enbart choklad, det kan ju också vara gott!!
Ha det så bra!
Carin

Jannicke sa...

..huff,
det var dumt!! Hasselnøtter er godt, helt enig!
Høres herlig ut det du har laget!!
Ha en fin dag!
Klem J.

Vita små hjärtan sa...

Det är ju så trist med allergier av olika slag. Än har jag klarat mig....
Ha de gott! Kram Agnetha

Spik, skruv och drömmar sa...

Usch så trist! Gillar verkligen hasselnötter!
Det låter som att det finns goda recept i den där boken... Den får snabbt upp på önskelistan.
Kram Therése

Smått och gott hos Lina sa...

Du frestar med mer choklad, MUMS! Kan man kanske få receptet på tryfflar med polkagrisar? Det låter gott.

Så synd med hasselnötter :-( Finns väl nötter, eller spår av nötter i rätt mycket. Hoppas det går bra för dig att äta sånt med spår av nötter iaf.

Kramar Lina

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hejhej!
Nej...men fy vad tråkigt. Det är ju SÅ gott!!!

Uffa vad sugen jag blev på choklad...fortsätter jag att äta som jag har gjort hitills i min graviditet så kommer jag att slå rekord i graviditetsviktuppgång! ;)

KRAM

Hanna sa...

Hej Mia, åh vad tråkigt att du fick en allergisk reaktion av hasselnötter, dom som är så goda..

Tack snälla för kommentaren om vardagsrummet, kommer fler bilder här framöver :).

Ha en bra dag!

/Kram H

Noamaja sa...

Nej men oj, har du inte varit allergisk tidigare? Trist:-( Låter som en god choklad det där...

Vilka superfina rubriker du fått! *vill härmas* Hur gör du dem, har du tips på något i samma stil? Har retat mig på mina fula standardrubriker lääänge. Borde kanske sätta mig in i hur man fixar till bloggen...

Kram!
A

Hanna sa...

Vad tråkigt. Jag är själv allergisk mor nötter.
men det såg gott ut.
Kram
Hanna

Nattmia sa...

Nä vad tråkigt att du inte tål nötterna... Men det finns ju en massa annat gott att äta :-)

Kram
Mia

anna k. sa...

Ahhhg, nu fick du mina smaklökar att löpa amok. Vill också ha tryfflar!