fredag 6 november 2009

Noël





Ellis Corner har fått in ännu mer nytt, inte bara jul utan annat förstås. Västergården, luffarslöjd från duktiga Karin, vimplar, det sista jul från Maileg - ja, mycket från alla håll och kanter, detta var bara några exempel. Kolla under fliken nyheter så missar du inget!

Ett tips är att handla dina julklappar på nätet - lätt, smidigt och skönt att göra det i tid så kan du medan andra stressar runt göra julbaket och softa med lite glögg ;-) Eller handla hos EC:s återförsäljare (med fler öppettider i juletider) utanför Kungälv. Jag och maken glöggade för första gången i år med Blossas apelsin - rekommenderas varmt, mycket god!


30 kommentarer:

Linruz sa...

Åhh då ska jag kika in direkt!
Kram lina

Jannicke sa...

Utrolig flotte bilder! Fåt lyst til å jule-shoppe med det samme!!

Herlig å se det er flere som pynter med hyacinter nå,
julens vakreste blomst!!

Klem J.

Gnistrande snö sa...

Wow, så mycket fint. Vilken härlig julstämning jag fick.

Ha en bra helg!

Kram
Katarina

P.S Jag tycker att grankvistarna i vatten var jättefina, såg friskt och grönskande ut.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Kul att höra att Blossas årsglögg var god:) Har två flaskor i skåpet!
Susanne

Therese sa...

Jag å mannen köpte just blossa apelsin på vinst och förlust, toppen att den var god! Och så ska jag naturligtvis slinka in och kolla in nyheterna... Kram och trevlig helg!

Stinas butik sa...

Så spännande med apelsinglögg!
Kram

Fjällsnipan Sofia sa...

Tack så jätte mycket för hjälpen med min blogg... fick lite hjälp av gubben att fixa till det med alla koder.

Måste även fråga vart du fick tag på ditt fina snöfall. Det är sånt jag har letat efter.

Kram Sofia

Sanna sa...

hej söta Mia, du har så fin stil på din blogg....hur får man de små snö flingorns som singlar ner på din blogg....ha en toppen helg o ta hand om dig....tack än en gång för hjälpen m mina foton...kram

Sari sa...

Vi har också köpt Blossas årsglögg, men inte smakat den än... Kul att höra att den var god!
Ja, att göra sina julklappsinköp på nätet kanske inte är så dumt! Slippa trängsel och långa köer.. Samtidigt är jag en sådan som gärna vill känna och klämma lite på sakerna innan jag köper!
Trevlig helg!

Anna sa...

Ni får ju bara mer och mer fint i er shop!

Annas skattkammare sa...

Vilka fina saker! Nu längtar man rejält!
Kram /Anna

Karin A sa...

Tack Mia! :) Så härligt med allt juligt hos Ellis corner.

Kram Karin

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så mye lekkert!! Skal ta en titt med en gang;)

Ha en deilig helg!!

Stor klem
Anette:)

catthie sa...

hej hittade hit till dig vilken mysig blogg du har.
allt gott till dig/Catthie

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Blossa apelsin, det ska jag lägga på minnet. Här har vi inhandlat den traditionella men det går ju fler tåg....
Ha en bra helg önskar jag dig!
Carin

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vad mycket fint!

Såå inspirerande bilder!!!

Kram
Mia

Ps GRATTIS till nomineringen i Vi i Villa!!!! (nu skall jag in o rösta på dig!)

carina sa...

Hejsan!
Vad roligt det var att kika in hos dig efter mitt superlånga blogg uppehåll.
Dina bilder gjorde att jag känner mig riktigt sugen att återuppta min blogg.
Julen är för mig en stor inspirationstid, och det ser jag ju hos många andra bloggare också.
Jag kommer nyfiket att följa dig i dina förberedelser.
Kramar//Carina

Snövita drömmar sa...

Kul att hitta hit! Rolig idé det där med grankvistarna i vatten!

Nordingården sa...

En sån himla fin hyacintvas!!! Och Karins luffarslöjd är så fin! Jaså, den var god, kul att höra, jag var lite skeptisk så jag vågade inte köpa flaskan men jag är en riktig glöggare så det får bli en sån då, tack för tipset och trevlig helg! Mari.

Angel.Pearls sa...

Härliga bilder-ska kika in i shoppen för lite inspiration!Ha en fin helg//Eva

Mina dagar sa...

Bra tips!
Glöggen måste jag testa!

Hanna sa...

Åh! vilka fina saker, ska kika direkt! :)

Önskar dig en trevlig lördag!

/Kram H

EN INREDOHOLIC sa...

Tack för din fina kommentar hos mig och hoppas saker och ting ljusnar lite för dig. Varma kramar Jannice

Modern Country sa...

Hei Mia!!
Bare jeg som kikker inn. Håper du har gode dager, har tenkt sånn på deg og det som har skjedd. Så trist at man so leser må grine. Men håper du har gleder som løfter deg opp. Som gir energi.

Så mange fine saker som du har i din butikk nå, jentene går vel helt berserk :)

Ha en mysig helg!
Klem Aina

marianaskeramik sa...

ja visst borde man försöka stöka undan en hel dela av klapparna snart så man kan njuta av de sista dagarna
att handla på nätet är såå praktiskt
ha de gott
marianaskeramik

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
kikar in och skickar dig en varm och go kram!
Glöggpremiär för året har vi inte haft ännu men nu är det dags snart, det känner jag :-)

Vi hörs!
Susanne

Livet i träsket sa...

Jag brukar kika in då och då hos dig och gillar verkligen din blogg! Det var ett tag sedan och jag blev verkligen ledsen då jag läste vad som hänt...Skickar en varm kram till dig!
/Kristina

Lilla huset på prärien sa...

Vilka underbara bilder Mia! Och visst har du rätt, man ska köpa sina julklappar på nätet tycker jag. Dagens stressade samhälle kräver nästan det!

Vad fint du har gjort på sidan också!!

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Oj, här har det ordnats om! Vad snyggt det blev, jag gillar den luftiga strukturen på sidan (fast det var så klart fint innan också!)

Skatan sa...

Hej och tack :)

Jag är verkligen superdupernöjd!! Hoppas känslan dröjer kvar länge - om inte för plånbokens skull ;)

Anna