tisdag 10 november 2009

Morden


Bild med tillstånd från SVT. Foto: Johan Paulin.

Om ni följde kriminalserien Graven som sändes i SVT 2005 kan ni fortsätta se Cege i Mordet som började sändas i förra veckan. Andra delen sänds imorgon onsdag men för er/oss (inklusive mig) som missade del 1 kan se reprisen ikväll vid midnatt. Ett lik hittas i ett vattenfyllt schakt på Skärsö i Stockholms skärgård. Det visar sig att fallet har koppling till Cege Ljungs allra första fall för 25 år sedan.

I rollerna bland andra Kjell Bergqvist, Göran Ragnerstam, Cecilia Ljung, Amanda Ooms, Stefan Sauk, Marie Richardson och Björn Kjellman.

Missa inte reprisen av del 1 ikväll kl 00.00 (eller spela in) och del två onsdag kl 21.

11 kommentarer:

Bralliz sa...

åå, vad fint du har gjort på bloggen, och vilka fina bilder från dej :)

Kraam Alice♥

i sa...

Ja, den serien bara måste man se... Men håller även med dig i föregående inlägg, sällskapsfilmerna kan man se om och om igen... Härligt med lite solsken i novembermörkret.
Ha en bra dag
/Karin

Jessica sa...

Hej hej! Men den krockar ju med mitt favvo program på onsdagar! Vilket i-landsproblem ;-)

Jag har sökt och sökt efter hur man får sådan fin fallande snö men hittar inget! Hur gör man? Det är så himla fint och ger lite julstämmning!


Kram Jessica

Gnistrande snö sa...

Hihi, nu glömde du min favvo Jens Hultén, pappa till sonens bästa kompis :-)

Har varit inne och kikat i webbutiken och wow så mycket fint du har fått in. Måste kika vidare där.

Kram
Katarina

Gnistrande snö sa...

Hej igen, måste bara säga att vilka fantastiskt bilder din man tagit (canvastavlorna/fotografierna), wow!!!

Kram

Erika sa...

Bloggen är riktigt tjusigt. Kul med nya inslag.

Själv är jag väldigt tacksam över att du påminde mig om tv serien, hade totalt glömt bort att jag skulle se reprisen i natt. Frågan är nu om jag vågar...
Kram

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint du har gjort i bloggen!

Kram Lina

Jessica sa...

Tack tack tack! Vilken pärla du är :-)

Kram Jessica

ღ Fyra årstider sa...

Jag som ska till Skåne och fota. Hoppas att vi hinner mycket på få timmar:-) Ta hand om dig
Kram Lotta

Tulipa sa...

Hej Mia!
Vad fint du fått det på bloggen!!

Den serien följde jag då och jag följer den nu...BRA!!

Kram Mariette

Svågern sa...

Missar man reprisen så kan man se de redan sända avsnitten på SVT Play på webben...