tisdag 17 november 2009

Mitt i den mörkaste november



Bilder: Mia

serverar jag några bilder från den vackraste sjön jag vet, från en julidag mitt i sommaren. En julidag som dock var lite kyligare, därav bristen på folk vid stranden.

Snacka om kontraster - sommaren är ljus så gott som hela dygnet och nu är det mörkt så gott som hela dygnet. När man får tända inomhus kl 14 är det verkligen dystert tycker till och med jag som gillar hösten och vintern. Jag köper att det är mörkaste tiden på året som jag i och för sig inte har nåt emot.
Idag är det dock för ovanlighetens skull lite ljusare. Men jag fattar inte varför november släcker solen och trycker på onknappen till regnrusket? Var är snön?

Grattis ni tre som vann i tävlingen sponsrad av inneonline.se -

1:a pris i form av en ljusslinga vanns av Lindas krypin
2:a pris i form av adventsstjärna vanns av queer as in fuck off
3:e pris i form av ett änglaspel vanns av den anonyme kommentaren loffe_5

Hör av er till mig med adressuppgifter så kommer era vinster lagom till första advent. Tack till inneonline som gjorde tävlingen möjlig och tack till alla som deltog!



13 kommentarer:

Jannicke sa...

Nyyydelige naturbilder, Mia!
herlig å se grønne trær igjen :o)
Ønsker deg en fin dag, kjære bloggvenn!
Klem J.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Faktiskt härligt att se lite sommarbilder en dag som denna. Grå och regnruskig!! Den lilla snö som föll förra veckan är nu ett minne blott:(
Blir det ens någon vinter i år?

Kram Susanne

Signe 1 sa...

Supermysiga bilder såhär i höstrusk och regn!! Må gott, kram Sofia

Jenny sa...

Hej Mia,
Tack för härliga sommarbilder såhär i novembermörkret:)

Grattis till vinnarna och tack för tävlingen!

Ha det gott,
Kram Jenny

queer as in fuck off sa...

Vilka fina sommarbilder!

Och tusen tack för vinsten! :)

Designe sa...

Ja fy va mörkt det är nu! Det känns som om det bara är ljust två timmar om dan nuförtiden! Längtar efter snö..älskar vinter då det finns snö! Härligt med lite ljusa bilder från ljusare tider! Kram :)

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilka härliga bilder du bjuder på, man längtar verkligen till ljuset nu. Det är verkligen mörkt dygnet runt, det tar mycket positiv energi och ork av en.

Det gör mig ont att läsa det ni gått igenom, jag önskar er all lycka i fortsättningen och du vågar hoppas på att bli gravid igen och att det då kommer att gå bra.

Ha en fortsatt underbar vecka!

Sari sa...

Ja, tänk vilka kontraster det är mellan alla våra årstider!!! Från det ljusaste och varmaste till det mörkaste och kallaste... Fantastiskt egentligen, men november är inte kul när det är som nu.
Härliga bilder!
Kram Sari

jakt,skor,barn,inredning sa...

Visst är det härligt att sitta och kunna titta tillbaka på sommarens foton och njuta. Nilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Härligt med lite somriga bilder, det kan behövas nu.

Tack snälla för din kommentar om min nya layout. Jag har kämpat många timmar och sneglat mycket på din blogg... den är såå fin!

Ha det gott och en skön vecka! Kram Marie

Linda sa...

Härliga sommarbilder *får något drömmande i blicken*!!

Ser precis ut som Sjötorpasjön utanför Skövde :)

Kram Linda

www.villesveranda.se

Nattmia sa...

Grattis till alla vinnarna..

Härliga julibilder som lyser upp nu i det novembergråa..

Kram
Mia

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag skulle precis skriva var är det där, kan ju inte vara denna årstid. Ser sååå härligt ut vännen.Klart att du är värd ett ljus från Lex. Nyfiken, luktar dom gott?

Kram till dig/ Anne