tisdag 24 november 2009

Ljus


Bilder: Mia

Efter att sekretären flyttades ut till svärisarna och skåpet flyttades in försvann en ljuskälla. Det blev lite mörkt och jag funderade länge på vad vi skulle lösa det med. Inget alls, ljusslinga eller någon slags lampa. Men lättast och smidigast blev en ljusslinga. Denna inhandlad på Granit och består av små rislampor om en ljusslinga. Hängd lite hafsigt och slarvigt om en krok som kommer från vår butik. Alltid svårt att göra något rättvisa på bild, särskilt i mörker men vi är nöjda! ;-)

Visst ja - tryfflarna - jag kände för att julgodispyssla lite så tro inte att denna batch sparas till jul :-D Ingen allvarlig reaktion på nötterna. Och receptet på polkagris - kör med vanligt recept på tryffel och rulla dem i polkagriskross (och dessförinnan yttepytte kakao så det inte blir för smetigt)! Vanvettigt gott!

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Snyggt med ljusslingor, har själv inhandlat en variant på Bolagret idag.
Kram Mamma C

♥ Fyra årstider sa...

Å vad vackert. Ljusslingor är verkligen fint att ha året runt. Älskar ditt hem Mia. Det känns varmt och ombonat. Jag har berättat för mina vänner om din blogg.
Kram Lotta

me and alice sa...

Hej MIA!
Älskar ljusslingor! Har olika lite överallt året om... Din var superfin. Den ska jag kolla in.
Kram på dig!
Susanne

Dona blogg sa...

Fint! Har letat efter just en sådan slinga - så tack för tipset :)

Kram

Signe 1 sa...

Ljusslingor lyser verkligen upp en mörk och kall årstid! Kram Sofia

alegni sa...

vad fint det blev! tror jag ska sno den där idén av dig :)
kram
ingela

Jannicke sa...

Så koselig lysslynge :0)
Sjarmerende å belyse på den måten!

Ha en toppers dag, Mia!!

Klem J.

Verra sa...

Hej!
Jättemysigt med den slingan ju. Blir lite mer mysbelysning. =)

Ja jag vet att de finns på nätet- har varit sååå nära att beställa de vita..tills jag sett datumet jag ska få dom.
Men igår överraskade min sambo mig med 2 röda. =) Så nu har jag iaf 2 matchande. Är jätteglad! Har ju allting annat i vitt såå..*ler*
Funderar faktiskt på att skaffa mig en vit med stearinljus istället sen ..och kanske ha framme året om. =) Det hade varit fint.
Du har så himla mysig blogg Mia. Jag kikar in här varje dag. *ler*
Kramar Verra

Sjabbig men chic sa...

Lite ljus gör så otroligt mycket och ljusslingor är väldigt användbara!

Kram Lisa

Mina dagar sa...

Man kan inte få får många ljusslingor:)
Måste testa godiset!

Hwita Villan sa...

Själv måste jag testa pepparkakstryffeln som fanns i Lantliv. Det lät riktigt spännande och smaskigt!

Ha det bra!


Kram M

Elsa och Helena sa...

Vad fint och ombonad det blev med ljusslingan...Belysning är jag lite dålig på...men det kan ju förändra ett helt rum:)

Kram Helena