fredag 20 november 2009

Ljus


Bild: Mia

De senaste dagarna har ljuset varit irriterande för flera av oss. Eller rättare sagt, bristen på det. November är helt sanslös månad när det gäller att mörka ned, regn och blåst, frånvarande sol och jag tippar på att det är den månad då vi nordbor är som mest deprimerade.

Men när man inte har så mycket dagsljus att röra sig med så får man leka med lampljus istället. Och stearinljus för den delen. Det är inte lätt att fota lampljus, det har lätt att bli för gult men jag gjorde ett försök, tyckte nassarna såg lite söta ut i det milda lampljuset ;-)
Gillar dessutom enkelheten, det blir inte mycket julpynt i år, känner mig sparsmakad men som ni ser har jag redan tjuvstartat :-D

16 kommentarer:

Jannicke sa...

et flott bilde, til tross for bare lampelys :o)
Jeg skal heller ikke pynte så alt foe mye til jul..
Sånn akkurat passe er det beste!!
God fredag til deg, Mia!
Klem J.

Linruz sa...

Nej bristen på ljus är nog jobbig för många av oss nu.
Visst är det svårt att få till fotandet nu när det kanppt finns några ljusa timmar alls på dygnet.
Ha en fin dag trots mörkret.
kram Lina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Tycker att du lyckades riktigt bra med bilden där! Igår höll jag på att bli galen på just det du beskriver - guuula bilder! Och använder man blixten så blir inte det heller bra!
Nu har de iaf lovat sol här imorgon så då får man passa på att njuta...
Tack snälla för din gulliga kommentar förresten :)
Kram!

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Så du har börjat lite... Jag vill också! :)
Det blir nog i helgen *mys*

Brukar du ha en rätt stilren jul? Jag kan känna att i år när jag jobbar i butik med mycket julpynt, blir det att jag vill ha mer vitt o inte så mycket grejer...
Man kanske blir lite mätt när man jobbar med pyntet... Vad tror du? :)

Kram o trevlig helg!!
Jeanette

Nordingården sa...

Nej men vilka helt bedårande grisar, jag älskar grisar, har du dem i shopen?! Måste kika... Ja, Sissel är fantastiskt, Odd också!!! Mari.

Nostalgi sa...

Det är svårt att få till rätt ljus i bilderna nu, men bilden med de gulliga grisarna fick du till bra!
Ha en trevlig helg!

Marianne

Lilith sa...

Bilden blev ju jättebra, ljuset är riktigt fint! Håller med om att det är trist när ljuset inte räcker till, det är gråtrist vareviga dag och ute är det vått och mörkt. Och fotandet, det är minsann inte lätt så här års!
Det enkla är fint det också, ibland är det faktiskt riktigt skönt att bara hålla det enkelt!
Ha en fin helg! :)

Sari sa...

Vilka söta små grisar där i lampljuset!! Det ser mysigt ut för dem!!
Trevlig helg!
Sari

Jonatan och Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonatan och Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjärtan och linfrön sa...

Fint! Det är härligt med all form av ljus så här års.. Tro det eller ej, men idag har vi klarblå himmel här i Skåne! =)

TRevlig helg!
kram Emma

Limetwig sa...

Söta små grisar!

Trevlig helg och hopp om en ljusare tid! Åse

jagochmitthem sa...

Så söta små grisar :-) Hoppas de inte får svininfluensa :-)

Ha en fin helg!

Kram Annette

Carolina sa...

Det blev ju en jätte bra bild, med lampljus och allt :o) Och vilka söta små grisar! Ska dra fram jullådorna från förrådet imorgon och gå igenom pyntet. Får se vad som kommer fram :o)
Hoppas att du får en trevlig dag... trots mörkret! Kram

Ingela la la sa...

Fint tycker jag.. jag skymtade dessutom en stjärna i fönstret hi hi. BRA, då kanske jag törs ta fram mina :)

Kram goa vän.

ღ Fyra årstider sa...

Jag håller med. Tråkigt för oss som gillar att fota. Jag tar massor av kort i mitt uterum. Där blir alltid bra bilder för där finns ljus.
Kram Lotta