lördag 28 november 2009

Ljus i varje hus


Bild: Mia

och varje gård som vi säger hos oss istället för gata (då gatunamnen har gårdnamn istället) men vi var först på vår gård med att få upp ljusslingan i häcken i år minsann. :-D Jag högg tag i maken i fredags kväll innan han hann slänga sig i soffan och frågade om vi skulle passa på medan det inte regnade. Till min stora förvåning (hade väntat mig knot och uppskjutande till en annan dag) så gick han med på det. Två minuter ute, virade ut slingorna för uppsättning så började det förstås att regna... På framsidan står sedan idag något annat, får se om jag kan fixa kort på det.

I fönstren lyser det sedan en vecka tillbaka (jo, jag har hädat) och denna är ny för i år som lyser i arbetsrummet. Jag är allergisk mot stjärnor som hänger snett men det här var en fiffig lättuppsatt variant istället för ljusstaken som inte längre syns utåt för våra fönsterskydd. Nu är jag redo för advent!


9 kommentarer:

Mamma C sa...

Har nästan samma stjärna i vårt sovrum.
Ha en fin advent.
Kram Mamma C

Lillsnörpa sa...

Vilken underbar stjärna!

Linruz sa...

Hihi ibland blir man förvånad.
Visst är det mysigt nu när alla stjärnor och stakar sprider sitt ljus rntomkring.
Ha en fin första advent.
Kram Lina

alegni sa...

samma här, jag får nästan eksem av stjärnor som hänger snett ;)
ha en fin första advent!
kram
ingela

Skomakarstugan sa...

Hahaha! Jag är också allargisk mot stjärnor som hänger snett! Det är precis som att mina stjärnor vet om det så de hänger sig alltid perfekt automatiskt! ;)

Ha en riktigt mysig 1:a advent!
Kram, Annica

P.S. Skulle egentligen varit på Liseberg i dag, men mellansonen bestämde sig för att få maginfluensa...

Sari sa...

Fin stjärna!!
Jag köpte också en ny stjärna i år och den hänger så fint i sovrumsfönstret.
Ja, första advent är äntligen här! Mysigt!!
Ha det bra!
Sari

vitavillan sa...

Jättefin stjärna!
Jag gillar inte heller när stjärnorna hänger snett. Varje år går jag där och drar och vrider tills de äntligen hänger rakt!

Ha´en underbar 1:a advent!

Annas skattkammare sa...

Kikar in och önskar en mysig första advent!
Kram /Anna

Sanna sa...

Vilken fin blogg du har är inne o läser varje dag vännen,Mia du är bäst//kram o fortsätt förgyll tillvaron m din mysiga blogg