onsdag 25 november 2009

Jag tänder



Bilder: Mia

ljus i massor under den här tiden av året men jag gissar att jag inte är ensam om det? Särskilt vi inredningsbloggerskor som älskar myspys, stämning och det där lilla extra som jag inte ens kan få över i ord. Jag tror vi behöver det lilla ljuset i mörker, svårhet, sorg såväl som i lycka och glädje. För om vi tänker efter så tänder vi ett ljus för någon som gått bort, vi tände ett ljus när vår lilla bebis dog men vi tänder även ljus när vi ska fira något.

Ikväll firar vi inget, vi sörjer förstås fortfarande men vi behöver det där myspyset. Tända ljus är den största stämningen för mig. Mitt nyinköpta ljus kommer från min favoritbutik Grandmas/Lexington och doftar vansinnigt gott..

15 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hm tyvärr är jag inget fan av Pernilla. Här tänder vi ljus för fulla muggar. Jag förstår att ni sörjer, och jag tänker allt på er.
Lexingtonljuset är jättefint...

Kram till dig/ A

Stinas butik sa...

Så fint!!
Kram

Tulipa sa...

Hej!
Det där programmet med pernilla hade jag gärna sett! det får jag boka in till nästa onsdag..tyvärr kolliderar det med Morden på annan kal..vilka problem...*ler*..

Hoppas allt är väl med er...trots sorgen över den lilla...

Kram Mariette

Anna Fredag sa...

Vilka vackra bilder! Kram!

Signe 1 sa...

Åhh vilka fina bilder du visar, sooom vanligt!!

Ta hand om dig nu!

Stor kram Sofia

Jannicke sa...

Så vakre bilder!!
Godt å våkne opp til...
Klem J.

Linruz sa...

Förstår att inget kan sudda ut den sorg ni känner.
Men att tända ett ljus och ägna den "lilla" som så snabbt tog från er en stund är fint.
Ljus ger värme och tröst och trots att all smärta ej försvinner så kanske ljuset kan mildra dem lite i alla fall.
Massor kramar till dig min vän
Lina

Nattmia sa...

Ja ljus är en mysfaktor av stora mått och som du skriver så tänder vi ljus för olika tillfällen..

Hoppas ni har det bra trots allt som hänt..

Kram
Mia

Bygatan sa...

Ja visst tänder man ljus för både sorg & glädje.

Förstår att det är båda delar hos er nu.

Fint ljus!

Styrkekram Lena

Linn sa...

tente lys er alltid nydelig :O)

Jeg må bare si; myspys er et fantastisk svensk ord ;O)

*klem*

Dona blogg sa...

Mys vidare :) Här brinner också levande ljus.

Glad advent!

♥ Fyra årstider sa...

Mia..det kommer ta tid att förstå. kan tänka mig att en del bara tror att man ska må bra rätt som det är. Tänker ofta på dig/er. Längtar tills vi ska ses i sommar.
Kram Lotta

Limetwig sa...

Grandmas = ett måste när jag är i Göteborg, vilket är allt för sällan. Lättefint ljus!

Mys på det är ni värda efter allt som hänt...

Ha det bäst! Åse

Jannicke sa...

Takk, Mia.. det varmet...
Klem tilbake...

Lillsnörpa sa...

Det går åt en massa ljus hemma hos mig med, och det är värt varenda krona! :)