onsdag 11 november 2009

Formar



Bilder: Mia

Från Alvas hus kommer dessa häftiga formar som jag tycker bryter av det vita mjuka så fint med det svarta ruffa. Tanken är att förvara lite småplock i köket däri som jag aldrig hittar i kökslådan annars ;-) Och som inte är så snyggt att låta ligga framme för den delen. Som synes har jag börjat frossa i hyacinter också, vita än så länge men ska nog köpa blå också lite längre fram för att få lite mer doft. Doften som man så sällan får sniffa på vill jag redan börja med i november..

Hyacintvaserna köpte jag för flera år sen på Cosas (tror jag) som nu inte längre finns kvar men du finner likadana på Granit. Faten köptes på Hemtex eftersom mina inte höll tätt helt och hållet. Älskar dem och tröttnar aldrig på det enkla i zink. Annars gillar jag skarpt denna förstås ;-)


27 kommentarer:

alegni sa...

så snygga formarna är! de passar alldeles ypperligt där i din hylla! god idé, jag ska nog också köpa hem lite juldoft redan :)
ha en fin onsdag!
kram
ingela

Villa Nordåker sa...

Snygga!

Kul med ny bloggdesign.

Jag ska försöka mig på att ändra om min blogg också, om jag reder ut det.

Kram
Malin

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Hyacintvaserna är jättefina. Såg dem på Granit men tänkte :näää...
Nu ser jag!!!
Vad fint de skulle stå i min vita hylla!! Måste ha!
Tack för härlig inspiration!!

Kram Jeanette

Skatan sa...

Godmorgon Mia!

Riktigt snygga mörka detaljer. Och rolig förvaring dessutom!

Ha en fin dag!

Kram,

Anna

Signe 1 sa...

Wow vilka fina formar:-) Hyacintvaserns var oxå kanonsnygga, tyvärr har vi inte Granit här, Suck!! Kram Sofia

Linda i Tornhuset sa...

Har länge sneglat på de där formarna, de är väldigt snygga.
Önskar jag hade någon bra plats för dem hemma hos mig! :)

Väldigt snygga hyacintvaser, passar jättebra med zinken till det lite mer ruffa svarta!

Kram LInda

mitt skärgårdsliv sa...

Så snyggt!! Nu fick jag sådan lust att fara iväg och köpa hyacinter. Börjar riktigt längta till julen! Ha en bra dag!

Verra sa...

Jaa hyacinter ja..De doftar såå gott. Jag ska nog oxå köpa hem nån snart. Lika bra att börja njuta nu.Dessutom är de ju inte särskilt dyra. =)
Jättefina vaser och fat.
Kram Verra

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Väldigt mycket fint:)

Zink är klassiskt på nått sätt. Passar i alla miljöer också. Lantligt, modernt, rufft och industiigt!

Kram Susanne

Gunn sa...

Du bare tar de herligste bilder og får meg virkelig i julestemning.

Ønsker deg en deilig onsdag!

Klem fra gunn

Jannicke sa...

Så nydelige bilder, Mia. Fint å bryte opp det hvite litt...
flotte vaser/krukker til hyacintene dine :o)

Klem J.

Nattmia sa...

Hyacinter är så fint och doftar så gott, men eftersom vi har vänner som inte tål dem så låter jag bli att köpa.. Får titta på dina här ;-)

Snygga formar.. De har så mycket fint hos Alvas hus..

Kram
Mia

Sjabbig men chic sa...

Underbara formar! Och dessutom så älskar jag de där hyacintvaserna!

Kramis Lisa

junhe sa...

härliga formar! tack för tipset & ha en bra onsdag/ junhe

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Hej!
Så fina formar!
Verkligen snygg design du har på sidan nu!
Kraaam!

Annas skattkammare sa...

Jättefina formar! Älskar det lite ruffiga svarta som bryter av så fint! Hyacintvaserna var verkligen inte dumma de heller. Zink är en stor favorit! =)
Kram /Anna

Nordingården sa...

Å så läckert i hyllan! Vilka häftiga svarta formar fr Alvas Hus!!! Och den där zinkhyacintvasen har jag med, så fin! Mari.

purple area sa...

Formarna hade jag nog hoppat över, men de där två hyacintvaserna från Granit var ju jättefina!!

Stjärnor & Champagne sa...

Dom formarna är fräcka, undrar vad det är för kökssaker du skall förvara där i hihi...Hyacinter är fantastiska, tyvärr så sätter dom ju fart så snabbt. Lukten slår mycket...
Snygg ny design vännen på bloggen.
Kram Anne

VITA NYANSER sa...

Hyacintvaserna var ju supersnygga!!! Formarna oxå, så läckra!

Kram L-L

lottens vita och gröna sa...

såååååå fina, gillar att dom är lite mörka. nog perfekta att göra egen glass i!!!
må så gott mia, varmkram lotten

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fine!! Slike har jeg kjøpt meg også;)

Klem Anette:)

Angel.Pearls sa...

Fint..å äntligen hyacint-tider!! Kram//Eva

Vardagslyx sa...

Formarna var supersnygga! Praktiskt att samla alla småsaker nånstans så att de inte bara försvinner. Skulle passa mig som så gärna vill ha ordning och reda omkring mig men aldrig riktigt lyckas...

Kram Pernilla

exklusivvardag sa...

Vill välkomna er till min nylancerade webshop nu inför julen! www.exklusivvardag.se /kram Linda

me and alice sa...

Hej Mia!
Vilka vackra formar du köpt!!!
Får man aldrig för många av. Denna nya serie du tipsade om häromdagen har jag helt missat. Måste kolla om dom visar den på svt-play...
kramis Susanne

Anna sa...

Görasnyggt!!!!!
Är ochså fötrjust i zink , har zinkkrukor i alla möjliga varianter från IKEA, dock :-)
Måste bara säga att nya layouten på din blogg är sååå fin!
kram
Anna