onsdag 18 november 2009

Chocoholic



Bilder: Mia

Jag heter Maria och är chocoholic. Jepp, så är det tyvärr. Så här såg vårt soffbord ut i helgen. Den godaste av dem alla är mjölkchokladen. Om jag ändå kunde haft den mörka som favorit som ju är lite nyttig. Men nix, Marabou ska det vara! Sicken tur att jag är snäll och delar med mig till maken i alla fall och inte smäller i mig allt själv :-D

Måste tipsa om Marabous vintersatsning, vansinnigt god med karamelliserade kakaobitar och smak av nejlika, kardemumma, ingefära och kanel. Sommarens var inte heller dum men den hann jag aldrig tipsa om, av nån underlig anledning hann vi äta upp den innan fotodags :-D
Åretryfflarna är inte heller dumma men de äts med lite mer andakt och God jul-struten sparas till vår adventskalender.

Ni missar väl förresten inte att rösta om vilken pralin som inte får åka ur Aladdin-asken som ska förnyas? Rösta
här (min favvis är den enda vita förstås :-D )


31 kommentarer:

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så härligt att höra att fler än jag är svaga för choklad. Jag är väldigt svag för vit choklad. Ha en skön dag! Nilla

Sofia sa...

Det där var fult gjort. Nu blev jag ju sugen, jag som försöker hålla mig ifrån chokladen på vardagar :)

Dona blogg sa...

Konstigt, men jag blir så attans gottesugen varenda kväll!
Inte bra alls... Är det mörkret eller vad är det?!

Igår kväll gick jag i alla fall på yoga och då blev det minsann bara nyttigheter när jag kom hem. Lite jobbigt att träna varje kväll dock...

Kraam

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Härligt gott...mums...
Kram Agnetha

Jannicke sa...

..du er ikke alene, her kommer en klem fra enda en chocoholic!!
Helt håpløst glad i søtsaker!!!

Ha en flott onsdag, Mia :o)
Klem J.

Lizaloop sa...

Vet du vad jag såg när jag skulle logga in på homenter (filmklubben jag är med i)...
Att de börjat med chokladklubb nu oxå, man kan prenumerera på choklad...fniss, kanske vore nåt för dig då;)

Kallholmen sa...

Du är inte ensam:)
Kram Malin

Elisabeth - anyhow.se sa...

SÅ innerligt gott det såg ut!
Jag är oxå helt galen i choklad, så jag springer oftast med tunnelseende just den sista vägen fram till kassan! :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag heter Marie och jag är också en chocoholic... tyvärr.
En halv Vinter choklad kaka ligger här på bordet också... ;)

Just nu är jag hemma och kurerar mig efter vaccinsprutan och då är det mysigt med lite film (just nu rullar Broarna i Madison County på tv'n) och choklad.

Kram Marie

Verra sa...

Ja den är riktigt god! =)

Japp..jag har röstat på min nöttryffel (den med solen) !! Hoppas den får stanna. =)

Kram Verra

Hjärtan och linfrön sa...

Oh! Jag var genast in och röstade. Hejja ägglikören!! =)

mitt skärgårdsliv sa...

Här är en till besökare som är "chocholic" :) Ha en trevlig onsdag kväll!!

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Mums vad gott det ser ut! Den nya chokladen har jag inte testat. Får nog gå och köpa den sen :) Kramar från Emilia

Anna sa...

Har hört att marabous vinterchoklad inte var god, men nu när jag hört lite gott om den ska jag nog våga köpa den! Har du provat Årechoklads polkatryffel? Riktigt god!

Annas skattkammare sa...

Hej! Ja här har du en till! =) Det är inte klokt vad gott det är! och jag håller med- det ska helst vara mjölkchoklad..
Kram /Anna

Bralliz sa...

Mums, med chocklad! Jag har också testat den nya smaken, vinter! Supergod :)

Kraaam Alice ♥♥♥

ღ Fyra årstider sa...

Här är en till chokladgris:-)
Kram Lotta

Nattmia sa...

Vinterchokladen är så himla god.. Tyvärr gillar ju jag med choklad och all annan godis med, har vi hemma så kan jag inte låta bli det, och det är ju inte bra när man skall gå ner typ 15 kg.. :-(

Ha en bra kväll..

Kram
Mia

Stämningsfullt sa...

Hej!
Här har du en till som är beroende av choklad! Fast jag äter gärna mörk också :)
Jag har sett den där vinterchokladen i affären men har inte testat den än. Den verkar supergod så i helgen får det nog bli några bitar :)
Kram!

mi-rachel sa...

godt å høre det finnes flere sjokomaner der ute:)

Jessica sa...

Amen! Fast jag är en sucker för den mörka, kan inte alls med mjölkchoklad...Och jag lovar, att det är en myt att man bara skall kunna äta "en" bit och vara nöjd sen ;-)

//Kram Jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Har nu röstat, den vita är min favvo. Jag ställer mig i ditt led vännen. Älskar Marabou, den vanliga. Har lyckats sätt i mig den nya med för ingen annan gillade den...
Kram A

Limetwig sa...

Allt i chokladväg ätes här:) mörk, ljus, vit det spelar ingen roll, mums! Men den där vinter marabou den var ingen höjdare...men, den åts upp...

Åse

ingela la la sa...

Här är en till chokoholic, det finns kanske något möte i närheten som vi kan gå på, hi hi

Jag har inte hunnit prova vintersmaken än..

Kram

Nordingården sa...

Åh vilket gott inlägg!! Och tack för tipset om den nya chokladen, har sett den men blev inte av att jag köpte den, i fall den inte var god, men jag litar på ditt omdöme! Rösta om alldinschokladen måste jag göra bums! Mari.

jagochmitthem sa...

Jag är också galen i choklad, främst Marobou mjölkchoklad. Även den nya nu med yoghurt och hallon är jättegod.
Tyvärr kan jag inte smaka på vinterns choklad för jag är allergisk mot både kanel, nejlika, nötter och ingefära :-( Men det finns ju vanlig... :-)

Kram Annette

Hannis sa...

Själv älskar jag den mörka,lite beska chokladen.
I hop med en kopp kaffe blir det som fest=))

Har inte provat Vinter än.
Kan ju vara något inför helgen.

Kram Hannis

Kusin Anna sa...

Kan tipsa om Åres hjortrontryffel - helt ljuvlig!

Villa Lantliv sa...

Mums va gott det är med choklad. Jag är likadan. Choklad är en stor passion, mmmm marabou!!
Vintern har jag inte provat, måste göra det, för den lät ju supergod!
KRAM

Maria sa...

Åhhhhh, då är vi två som älskar choklad! Den där Årechokladen låter ju jättegod. Jag måste genast komma på en anledning till att lyxa och köpa den! :)

Du har verkligen gjort JÄTTEFINT här på bloggen. Två tummar upp!

Ha en fin torsdag! Kram Maria

Roberta Granada sa...

Hi, I love your blog,I am from Brazil, I have a blog about craft in general and now I'm offering my readers to download the magazine found the net, http://agulhaetricot.blogspot.com, e visit me my blog about food http://alatitacarre.blogspot.com ,visit me, and also appears in my online shop Maison Carré by Tita, http://maisontitacarre.blogspot.com, kiss.