lördag 17 oktober 2009

Vardagsrum i höstskrud


Bild: Mia

låter bättre än vad det är. Det enda som är annorlunda är att jag byter ut innehållet i den fina vasen, som vi fått av familjen A, efter årstid. Men, det lilla är bättre än inget alls ;-) Ljuslyktor på soffbordet också men det är mer efter lust och tillfälle än årstid. Jag brukar också egentligen byta ut de vita kuddarna i soffan och fåtöljen mot lite brunmurrigare men i höst känner jag inte för det. Jag kände för vitt istället så det fick vara som det var. :-D

27 kommentarer:

Lindhagens Anna sa...

Hej Mia!

Fint ni har det i ert vardagsrum! Ja man ska verkligen inte byta ut om man inte känner för det. Jag är så himla sugen på att byta gardiner. Men då måste vi byta till andra stänger vilket är lite för besvärligt. Så vi får se när det blir. Jag ska till Stockholm om några veckor så då får det bli en runda på Svenk Tenn. Visst var du där nyligen? Ha en bra helg! Hälsar//Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint! Höstigt men ljust!

Ang ljusslingan så köpte jag den på Bauhaus.
3 meter med hjärtan och sen ytterligare 3,5 m. Så den räcker till :)

Ha en fortsatt skön helg! Kram Marie

Härligheter enligt Erika sa...

Det ser fräscht och vilsamt ut! Jättefint!
Tipsar också om min nya tävling där du kan vinna en jättefin kokbok.
Ha en trevlig helg!
Erika

Smått och gott hos Lina sa...

Fint!

Kram Lina

Sjabbig men chic sa...

Fast det är finfint, tycker jag. Ibland så räcker det alldeles gott att bara byta ut en blomma eller något annat litet.

Kramis Lisa

Verra sa...

Hej! Vad mysigt ni har det =)
Idag skulle jag ta och slänga kartongen jag fick från dig. och vad hittar jag..om inte din lilla extragrej! =) Vad glad jag blev!
Tack så mycket!
Kram Verra

Skatan sa...

Lagoma förändringar som man orkar med ;)

Jag önskar en fin kväll!

Anna

Pysselsyster sa...

Hej Mia!

Vad kul att du tittade in till mig.
Hoppas allt är väl med dig och pyret.
Du, du hjälpte mig med adressen till tjejen som gjort det underbara sockerbulle-kakfatet. Men nu har jag varit slarvig nog och tappat bort den. Hon svarade aldrig. Snälla, vill du hjälpa mig igen?

Kram

Mamma C sa...

Man behöver inte byta ut allt till murriga färger för att hösten kommer. Räcker med en liten klick, som hos dig.
Kram mamma C

Signe 1 sa...

Kanonfint vardagsrum ni har, ljust och fräscht! Kram Sofia

Vardagslyx sa...

Klart man ska göra det man känner för!
Jag överraskar mig själv med att måla om vårt sovrum i vitt just nu, fast jag också brukar vilja ha murriga färger omkring mig på hösten. Men nu kände jag för vitt och då blev det vitt!
Fint vardagsrum ni har!

Kram Pernilla

ღ Fyra årstider sa...

Vi kan inte ända om allt hela tiden..men jag kan se ditt hem och dina bilder om och om och om och om igen *ler*
Kram Lotta

Lily´s nya... sa...

Vackert och harmoniskt vardagsrum!

Tack för att du lämnade en kommentar inne hos mig!

Ha en fortsatt härlig helg
kram Lily

Jannicke sa...

..der var det koselig :o)
Tror ikke jeg har sett bilder fra det rommet før :o)

Natta :o)
Klem J.

Anonym sa...

Så fint och mysigt!!
Såg att du skall ha en liten bebbe snart - grattis! :)
Sötaste gravidsmycket finns hos Ljuvliga ting för vackra själar. Gå in och kolla...jag har en sådan hängande om min hals nu och bara älskar den :)

http://ljuvligating.blogspot.com/2009/10/gravidsmycke.html

Ha det härligt i höstmörkret
Kram Cecilia

karola sa...

kul att ändra litegranna :)

Dona blogg sa...

Hej hej!
Här har de vita kuddarna också dröjt sig kvar. Men med en grupp blockljus på bordet blir det snabbt höstmys iaf. Och snart har jag ju vackra fjärilstryck att rama in :)
Hälsningar Pernilla

mali-mo sa...

Pleier å bytte om litt jeg også, når høsten kommer. Dvs, pleide, er vel mer ordet. Vi har ikke hat skikkelig STUE på to år ;) Men nå når DET rommet er i orden, så henger sommeren i der inne ennå. Har klippet ned pelargoniene i helgen, så kanskje kommer det litt høsttekstiler på plass etterhvert? Kjekt med litt inspirasjon fra deg, det er ikke alltid så mye som skal til nei jeg er helt enig ;)

God ny uke!

Frida sa...

Så fint ni har det i ert vardagsrum. Man behöver inte göra så stora förändringar det lilla gör mycket det med. Jag har lite murriga saker i mitt rum nu när det är höst men blandar också upp det med det vita. Det får inte bli för murrigt.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Ingunn sa...

Så koselig rom du har.

Ha en fin uke.

Klem Ingunn

Sari sa...

Tänk, ibland räcker det med det lilla när man vill förändra något hemma. Som t.ex vasen du berättar om. Varför ändra mer om man är nöjd med det som redan är?
Fint vardagsrum!
Ha det bra! /Sari

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Det ser jättefint ut i erat vardagsrum.

Vardagsummet är det enda rum som jag inte vet vad jag ska göra med...det blir inte bra hur jag än möblerar. Egentligen vill jag ha nya soffor...men det får nog vänta! :)

Ha det så bra!
Kram
/Helena

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint ni har det! Ibland är det ju så, man vill inte alltid byta ut och vitt funkar ju alltid :) Jag ska snart ta in lite rött hos mig nu till julen, blir mysigt!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Nordingården sa...

Vilket vackert rum med höstkänsla, och PLATT tv, då är tom de maskinerna vackra: )

TÄVLING hos mej idag!! Mari.

sofiabergdén . sa...

Åh, vilka fina och härliga färger det var i det vardagsrummet.. jag bara längtar tills jag flyttar hemifrån och kan inreda mitt eget :D hehe.. hoppas jag kommer in på nån skola nu i januari så jag kan få en liten studentlägenhet :D

Läs och kommentera gärna mitt inlägg om hästbajset. Är det verkligen rätt att inte plocka upp hästbajs, när man måste plocka upp hundbajs? Vad tycker du?

kram

Lykkeliten sa...

Det er ikke så mye som skal til!

Synes det lilla innslaget i vasen var nydelig, men så skal det sies at jeg elsker lilla.

Likte stemningen i rommet ditt, med gode stoler å krype opp i.

Kos deg masse i høst.

Anna sa...

Va mysigt ni ser ut att ha det i vardagsrummet.
kram