söndag 11 oktober 2009

Vackra minnen



Bilder: Mia

I slutet av september, vet ni som läser här regelbundet, att vi firade 5 år som gifta tillsammans. Och med de åren gav vi varandra presenter och vad jag fick tänkte jag visa i tre delar ;-)

Först ut en efterlängtad vacker kopp som jag knappt vet om man nänns dricka ur. Vacker keramik när den är som finast av keramiker Anna Wrigstad Östberg. Blir vacker med en vit eller blå hyacint i till jul eller för höstens testunder.

Tydligen fick jag den sista koppen och man fick vid beställningen en kopp med slumpad text men visst passade texten bröllopsdagen?


39 kommentarer:

Hannis sa...

Så fin!
Och nog passade texten allt=))

Kram Hannis

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilken vacker kopp! :) Och visst passade texten! Hoppas att allt går bra med den lille/lilla, har ni funderat på något namn? :)

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

mitt skärgårdsliv sa...

Jätte fin och texten passar ju utmärkt!! Ha en riktigt skön söndag!

Millas hem sa...

En sån rar text!

C

mylovelygrandma sa...

Åhh så fin! och gulligt med texten :)
Ha en fin söndag!!
Kram!
Josefin

Beate sa...

Nydelig kopp, med herlig tekst.

Ha en fin søndag
Beate

Mamma C sa...

Jättefin kopp och texten var verkligen passande.
Kram Mamma C

Nattmia sa...

Urfin kopp med en bra text..

Kram
Mia

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken fin present! Texten passade väldigt bra.

Kram Lina

Anna sa...

Vilken underbar kopp och med passande text ochså!
kram,Anna

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ljuvlig!!
Verkligen romatisk!!


Maliin

Dicksonska våningen sa...

Jättefin kopp!

Jag har inte varit här på ett tag och nu ser jag att du är med barn! Grattis - det var jätteroligt att läsa!

Ha en skön söndagkväll och en bra vecka!
Kram Annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det var en passande text på koppen till en bröllops dag.
Kram:)

Vita små hjärtan sa...

Fin...passande text!!!!
Kram Agnetha

Popprinsessan sa...

Vilken underbar present!

Förresten är det väldigt skönt att ha hittat en till som verkar kolla lika mycket på tv som jag ;-)

Och grattis till det lilla "matvraket" i magen :-D

Elsa och Helena sa...

Underbart vacker kopp:)

Kram Helena

Jannicke sa...

Det var virkelig en nydelig kopp, søs!!
Klem J.

Sjabbig men chic sa...

Ja, verkligen att texten passar bra! Superfräsch och vacker kopp.

Kram Lisa

Verra sa...

Guud vilken fin!! =) Den passade verkligen jättebra!
Kram Verra

Ps. Nu har Oscar flyttat in hos oss. Hann inte hämta paketet förrän idag *ler*

Ulrika sa...

De där muggarna är verkligen underbara med fina texter.

Din blogg är superfin och trevlig :-)

Kram från Ulrika i Sandviken

Lilla huset på prärien sa...

Grattis till 5 år som gifta! Vilken alldeles UNDERBAR, UNDERBAR kopp!! Åhhh jag älskar den. Gudar så vacker :) Förstår att du är glad i den.

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

Jenny sa...

Japp, 8 av 9! man kan bli lite trött efter det, men det finns lite hjälp om man ingenting annat hjälper. Åksjuketabletter- dom receptfria som finns på apoteket. Dom tar inte bort allt, iallfall inte på mig, men mycket av illamåendet. Värt ett försök vid dom där dagarna när ingenting hjälper. Kram Jenny

Therese sa...

Det var MENAT att du skulle ha den! :-) Kram!

En stadspinglas liv på landet sa...

Våågar knappt nämna att jag lämnade kvar en stol då ;) dom var tre men så behövde jag bara två och tänkte vara snäll och glädja en annan efter mig. Det var ju synd att det inte var du då.

DDu är välkommen tillbaka när du vill och själv sitter du inne på en rätt så fin blogg du med om man säger så ;)

Trevlig kväll och snart är det söndagsfilm, men först lite bloggande

/ En stadspinglas liv på landet

Nyanser av vitt sa...

Underbar och perfekt text
Kram Agneta

Tidsmästarinnan sa...

Jag tror din goding känner dig rätt väl som valde en sån där kalasfin kopp :-)
kram kram och grattis i efterskott till fem år!
Susanne

alegni sa...

den vackra texten passade perfekt! koppen i sig är också hur vacker som helst!
kram
ingela

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken vacker kopp....ljuvlig! Jag kan bara tänka mig vad fint det bli med en vit eller blå hyacint i....Ha en bra vecka! Kram Therese

unique sa...

Guuud så söta. Jag har letat efter fina thekoppar, men tycks inte hitta några

Signe 1 sa...

Underbart ljuvlig kopp:-)! Texten kunde vara mer passande *ler* Må gott, kram!

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Så vacker och så vacker text :)

GRATTIS i efterskott önskar jag er båda på bröllopsdagen :)

Kram Åsa

Lindhagens Anna sa...

Vilken jättefin kopp! Vacker passande text =).

Ha det gott//Anna

Annas skattkammare sa...

Jättefin kopp! Så fint att ge varandra gåvor på årsdagen sådär..
Kram /Anna

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken underbar kopp och texten passade ju bra:)

Vilka vackra foton du tar!

Ha en trevlig vecka,

Kram Jenny

EN INREDOHOLIC sa...

Underbar mugg! Jag bara äääälskar dem. Och det kan ju inte passa bättre.

kram du goa!
Jannice

http://villalltidhamera.blogspot.com/ sa...

Den koppen är underbar. Jag har en med texten "oändliga ögonblick" Jag älskar den :-)

Gnistrande snö sa...

Grattis till femårsdagen!
Texten är klockren :-)

Jag älskar de där kopparna, de är så himla vackra!

Kram
Katarina

Sari sa...

Åh, så fint!!
Vad gulligt att ge varandra bröllopsdagspresenter!
Ha det bra! /Sari

Iris sa...

Väldigt fin kopp, och vilken bra text! Den passade ju helt perfekt :)

kram /iris