torsdag 8 oktober 2009

Matvrak



Bilder: Mia

Det är ett riktigt matvrak jag bär på i magen. Hungrig var tredje timma sisådär och jag behöver äta rejält för att bli mätt men ändå har jag gått n e d i vikt och inte tvärtom. Precis som att bebisen roffar åt sig allt käk och lämnar inte så mycket kvar åt morsan :-D Inte heller fattar jag hur lill*en förstår när vi närmar oss McDonalds att de säljer kött därinne? Då vrålar magen som besatt. Värsta cravingen fortfarande är kött i alla dess former och dessutom har jag addat iskalla festis till. Å så läskande gott!

Att få presenter när man inte ens fyllt 10 veckor i magen (söndag) ännu är banne mig inte dåligt. Tusen tack H + T och deras lilla S för dessa ljuvliga bebispresenter! Det värmde våra hjärtan!

22 kommentarer:

♥ Mittvitahus ♥ sa...

åh i know the feeling, jag gick med ner massor i början av graviditeten..mysigt:) Sådan kanin hadmin lill Alice med när hon var liten:) Kram kram

Smått och gott hos Lina sa...

Så gulligt med presenter och så söta presenter också.

Hihi klart bebis har koll på var McD är :-D H*n har säkert en navigator där med sig! En modern bebis :-D

Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Haha Mia det är inte beben som är matvrak det är du hihi...Näe skojar med dig. Jag vet precis och för att häva lite illamående så åt jag lakrits piratpengar. Vilken fin present, det är klart att en blivande mor skall presenter. Näe nu måste jag anmäla mig till din fina tävling.
Kram till dig/ A

Jannicke sa...

..hehe, morsomt at du stadig er sulten!! Et lite matvrak ;o)
Herlig presang!!
Har du tenkt å få rede på hvilket kjønn det er når du skal på ultralyd?
Klem til deg, søs!

ღ Fyra årstider sa...

Jag undrar just om vi kan ses i maj. Du kanske ligger på b.b då. vad gulligt att du fått presenter. Förstår att du har mycket tankar nu. Kommer med ihåg suget efter mat..jag had e behov av gröna oliver:-)
Kram Lotta

Hjärtan och linfrön (fd. Emmas väggord) sa...

Sugen på kött?! Jisses, jag hade kräkts om jag ätit kött i början av graviditeten..! ;) Och matvrak redan, var ska detta sluta?

Hoppas du mår bra annars!

Kram Emma

lottens vita och gröna sa...

ohhh så söta presenter!
när jag väntade min dotter var jag först illamående i 20 v sen bara kände jag såååååååånt begär efter mc donlads 10 krs...och då vips trillade kilona iväg! måväl och njut av allt gott till din bebbe! varmkram lotten

Det ljuva livet i stan sa...

Hej,

Grattis igen och så skönt att du kan äta, själv hamna jag på Sahlgrenska med dropp när jag var i v. 10 ungefär!!

Min dotter har också en sådan kanin från Teddykompaniet, en stor favorit!

Kram Frida

Myownhome sa...

Jag älskar att kika in i din blogg och titta lite på dina fina foton, du tar sååå fina kort! :)

kram
//Johanna

Signe 1 sa...

Ja nog var man hungrig alltid, hihi. Jag drack coca cola till förbannelse kommer jag ihåg;-). Ha en fin dag, kram Sofia

jakt,skor,barn,inredning sa...

Första barnet gick jag ner i vikt och mådde blä men det tog jag igen vid sista barnet hualigen. Då åt jag jämt. Nilla

Wilma sa...

Fina presenter!

Det går åt mer energi att förbränna proteiner, så om du äter mycket kött så går du ner i vikt,
-tada, mysteriet löst!

Lilith sa...

Låter ju bra att gå ned i vikt när man är gravid, hihi! :)
Vilka ljuvliga presenter lillen fått! Det ska börjas i tid, även med presenter... ;)
Önskar dig en trevlig helg! :)

£lli£ sa...

Haha. ja ät och njut!!
Ha en trevlig helg!! =)
KRAM KRAM

Mamma C sa...

Vem var inte hungrig stup i kvarten. När jag väntade första fick jag värsta suget på engelsk konfekt. Kanske inte var det bästa att äta.
Kram Mamma C

karola sa...

Mysigt!

Melis sa...

Hej Mia :)

Har ikke vært på besøk hos deg på lenge - gratulere masse med bebis i magen :)))) Så kjempekoselig :)

Akkurat en slik kanin finnes her i vårt hus også - übersøt :)

Håper du og Magen får en superduper weekend!

Klem:)

Sjabbig men chic sa...

Jaså kött minsann! När jag väntade Fabbe så var det apelsin-isglass och när jag väntade Gry så var det vichy nouveau med apelsinjuice i.

Kramis Lisa

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Haha ja man får sina cravings minsann :P Så söta små presenter! Och vad söt den lille kaninen från Maileg är!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

ღ Fyra årstider sa...

Hej Mia
Vi kommer till Göteborg den 22 maj..när är det bäbis kommer?
Kram Lotta

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Tack för din fina kommentar! Jag var med riktigt hungrig när jag var gravid. Eller så var det bebisen i magen som var det :) Jag hade en del carvings som ex. chokladpuddning. Vilket inte var det roligaste då det resulterade i en hel det övervikt.. hehe.. Ha en underbar helg från Emilia

Skomakarstugan sa...

Det är konstigt vad som händer med kroppen när man är gravid! Jag gick knappt upp nånting trots allt jag åt! Nåt jag inte kunde äta var fläskkött! Kotletter var det äckligaste jag visste!
Fina presenter!
Må så gott!
Kram, Annica.