torsdag 3 september 2009

Tack..




..snälla svärmor och svärfar för den fina ljusstaken vi fick för ett litet tag sedan! När vi stod och väntade på skåpet som ni såg i ett tidigare inlägg i en dryg timme (låååångsamt) så fick jag syn på denna men maken såg sträng ut så jag ställde tillbaka den. Vips så försvann svärmor och kom tillbaka med den i ett fast grepp. Snällt, inte sant?
Jag tycker den är jättefin och så stor så det är nog en golvljusstake, mysig att tända nu när hösten kommer.

Jag passar på att göra lite reklam för svärmors butik utanför Kungälv som håller på att byta skepnad lite grann inför höstens nya leverantörer, det görs plats för fler varor hos henne, fler hyllor och det blir jättefint! Massa fint från Nyblom, Isabella Smith, Kalikå, Maileg, Monica Johansson, Handmade by M, Västergården, Én Gry og Sif och Iris hantverk. Dessutom kommer ju Krasilnikoff och Walther og Co i höst plus några fler nyheter som än så länge är lite hemliga. Det mesta ur Ellis sortiment alltså plus en hel del underbara egenproducerade textilier. Öppet på lördagar året om!

16 kommentarer:

Therese sa...

Vilken underbar svärmor! :-)

Beate sa...

Så heldig dere er. Snill svigemor! Kan være lurt å ha med mor/svigemor på shopping i blandt...

Finner bloggen din utrolig inspirerende, har linket til den på min...

Ha en strålende dag.
Beate

Vita små hjärtan sa...

Vad fin! Så mysigt det blir att tända den!
Kram Agnetha

Dicksonska våningen sa...

Tur att man har svärmor ibland :)

Jag ska kolla in hennes butik. Kungälv ligger ju inte långt från oss.

Kram Annika

jakt,skor,barn,inredning sa...

En sån svärmor ska du vara rädd om. Min tycker inte om att jag lägger så mycket energi på inredning, onödigt som hon säger. Men då brukar jag kontra med att makens jakt är ganska onödig och då blir det tyst hi,hi. Nilla

Jannicke sa...

Så heldig du har som har en SÅ snill svigermor!!
Klem J.

Stinas butik sa...

Den passar ju fint där!
Kram från svärmor

Ingela la la sa...

Jättefint. Svärmödrar är inte så dumt att ha ;)

Kram

Mamma C sa...

Vilken gullig svärmor du har. För den var jättefin denna golvljusstake. Nu ska jag titta in hos svärmor i butiken.
Kram Mamma C

Två systrar sa...

Jättefin ljusstake! Vad kul att du kan hjälpa svärmor med butiken. Vi har ju också en :-) Iris Hantverk har så fina saker. Jag jobbar på Almåsa Konferens som ingår i samma koncern som dem, tänk att de är blinda som binder borstarna...Kram C&M

camillasnyahem sa...

Oj, vad snällt! Butiken ska jag kika in i nästa gång jag är där!

Maria sa...

Vilken härlig ljusstake=)
Skönt med en svärmor som skämmer bort en så där;-)
Ha en bra dag!!
MVH Maria

Frida sa...

Vilken snygg ljusstake, så snäll svärmor du har. Det var längesedan jag var här inne hos dig, roligt att du skrev en hälsning, jag har tänkt på din blogg men jag kom inte i håg vad den hette. Men nu har jag ju hittat hit igen :)
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Vilken vacker ljusstake..tänker mig den till jul nu. Vacker. Nu ska jag kika in hos Ellis.
Kram Lotta

cahrlotte, linneskåp sa...

Tänk va bra dom är svärmödrarna! En jättefin ljusstake. Skulle själv vilja hitta en snygg sådan. Mysigt att tända nu när det mörknar.

madde sa...

shit va snygg =)