måndag 14 september 2009

Sveriges fulaste hem


Bild med tillstånd från TV3. Foto: Lars Tunbjörk/TV3.

Jag måste erkänna att jag är lite trött på Simon och Tomas inredning, den har aldrig fallit mig i smaken men faktum är att de är rätt roliga att titta på med deras tjafs sinsemellan och deras nya programserie Sveriges fulaste hem låter rätt lockande att se. För hur ser Sveriges fulaste hem ut?

Några svenska hem har fått den icke-så-trevliga benämningen eller nomineringen och dit rusar då herrskapet för att "rädda" dem. Om det blir bättre eller sämre avgör ni själva ;-)
Ikväll TV3 kl 20.

11 kommentarer:

Hannis sa...

Jag är tokig i dom två!
Inte för inredningen men deras humor!
Jag brukar skratta som en toka genom deras program.

Ska bli kul att se vad dom hittar på i kväll.

Kram Hannis

eastcoastmom sa...

Finns det inte något liknande program på BBC?

Jag ser ibland på How Not To Decorate på BBC America. Och vad som är mest intressant där, är när designern gör återbesök i hemmet några månader senare. För att se hur mycket ägarna förändrat...

Anonym sa...

Skulle vilja tipsa om en bra webb-butik för inredningsälskare, www.skapaochinreda.se

Mycket fina produkter!

/J

Marita sa...

ja men fy så hemskt att få sitt hem utnämnt till Sveriges fulaste!! Så ska alla sitta i sina soffor och förfasa sig över hur fult man har... skrattar åt ens prylar och smak!! Men nog ska jag titta allt! Jaja men, det ska jag!
kram, Marita

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Jaha! År det ikväll? Det måste man ju se! Tack för påminnelsen :)
Välkommen att tävla inne hos mig förresten!
Kram.

Fröken Fräken sa...

Jag håller med dig. Jag har nästan aldrig gillat inredningen i de hem som de inrett - lite väl överlastae för min smak! Men de är ju himla roliga! :-)

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar dem. Kollar nu (paus just nu).
Välkommen att tävla även hos mig.
Kram Agneta

Nordingården sa...

Ha, ha, de är ett sådant festligt team och vilken idé, Sveriges fulaste hem, kan inte var kul att vara nominerad där: ) Mari.

Njut i din trädgård sa...

Jag missar det, det går just nu, men maken bara måste kolla fotboll... :(

Markus Gisslén sa...

Men visst fick vi det fint när Simon & Tomas röjt runt! Det var jag som anmälde mina föräldrars hem... ni kan se före och efter bilder på min blogg...
ONSDAG 16 September kl 19-01

http://markusgisslen.blogspot.com/2009/09/fore-efter-simon-tomas-var-hos-mamma.html

Emma - inredning och annat kul sa...

Har inte sett deras program änu, tyvärr. Har du? Ser deras inredningsprogram men tycker att det är allt för rörigt och för färgrikt för min smak. Men deras gnabb underhålles jag gärna med. hihi.kram