lördag 19 september 2009

Pernittengryn



Bilder: Mia

Tusen miljoner tack till alla ni som grattat till bebisen i magen! Jag blir både rörd och glad, har läst era kommentarer om och om igen.

Jovisst är jag gravid ifall det var nån som var tveksam på budskapet i förra inlägget :-D Men det är tiiiidigt tiiiidigt och vårt lilla hjärtegryn är liiiiiten, så liiiten ännu. Jag går in i vecka 7 imorgon (söndag) så det är en lång men spännande resa kvar. Nu tror jag en del tycker det är för tidigt att avslöja det men många av er vet hur länge vi har längtat (även om inte inte försökt förrän nu av olika anledningar). Och därför är det svårt att låta bli att berätta, glädjen är ju stor!

Det känns väldigt overkligt trots mina hormoner, hungerkänslor och allt det nu som hör till. Störst av allt är tröttheten, jag sover faktiskt en stund på dan just nu för att jag är så vansinnigt trött och jag hamnar i säng först av oss i alla fall.
Glömska är en annan bit jag nog får vänja mig vid, gravidhjärna månne? Men undra om det inte gäller männen också eller om de kanske sympatiserar, maken glömde äta lunch på jobbet den dag vi plussade :-D

Lustigt nog kom en låda från nya leverantören Pernittengryn häromdagen och innehöll jättefina handsydda och handtryckta textilier - kuddar, måttstickor och pistolset. Den övre kudden kommer jag nog slå till på själv om vi skulle få en pojke, tycker den är jättefin! Sockarna är pyrets första, kunde inte låta bli dem på Ullared för några dagar sen och de fick vara med på en av produktbilderna ;-) Titta in i butiken så får ni se allt nytt!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Såg hos Singelpappan att du kommenterat bloggen Ett djupt så. Här får du veta mer om den
https://www.flashback.info/showthread.php?t=975915

Helt Enkelt sa...

Vilken underbar kudde, den övre!
Är så svag för moln....

Kram
Anna-Malin

ღ Fyra årstider sa...

Man ska leva här och nu Mia. Glädjas över nuet och våga hoppas och tro. Det gör du och det är helt rätt.
Kram Lotta

Mamma C sa...

Härligt,klart man vill berätta denna stora händelse som håller på att ta form.
Kramis mamma C

Syster Yster sa...

Oj jag har inte läst ditt förra inlägg men ska göra det nu. Stort grattis till er båda. Kart att man ska berätta och dela sin lycka.
Vilken underbar tid ni har framför er. Om vi bor i samma stad vilket vi nog inte gör men om så kanske vi ses när underverket är här...på jobbet mitt....

Anette

Evelinas hus sa...

Stort grattis! Du har något underbart framför dig :-)
Pernittengryn..i love it!!! Har sängkläder och kuddar till barnen där ifrån.
Kram Caroline

Hem och Harmoni Marie sa...

Så gulligt!
Måste bara än en gång säga grattis! Jag om någon vet hur det är att gå och längta och jag blir själaglad varje gång ett mirakel blir till...

Tack också för dina rara ord på min blogg. :)

Kram Marie

Jannicke sa...

..for en spennende tid du har foran deg ;o)
Trøttheten er verst i begynnelsen - etterhvert får du energien tilbake :o)

Klem søs.

Tidsmästarinnan sa...

Ååå min goaste Mia! Grattis till er båda två, jag blir så glad så jag nästan ryser här... lite konstigt när man aldrig har träffats :-)
Nu blev jag varm i hjärtat.

Många varma kramar!
Susanne

Sand mellan tårna sa...

Men GRATTIS vad kul..... nu har jag varit borta 1 vecka från att besöka bloggar och när jag kikar runt har det blivit både bebisar (dig) och giftermål (grodmamma)

Är så glad för eran skull.....

Stora kramen från Linda

unique sa...

Ja, då får man la säga grattis. Alltid lika kul med nya bebisar

Mitt og Mine sa...

Å kjære Mia....Gratulerer med den lille bebisen i magen! For en herlig nyhet!!

Ha en fortsatt herlig helg!!

Klem M

mi-rachel sa...

oj...baby i magen!!
grtaulerer!
og jeg kjnner igjen den der trøttheten da jeg var gravid.

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina bilder Mia! Och så roligt att få boa in sig med alla fina barngrejor du har redan. Mailegkaninerna kommer nog väl till pass nu :)

Kram Jenny

Ellas Inspiration sa...

Ett stort grattis! Åh så spännande. Ja, det är verkligen en lycka att gå i väntans tider!

Kram Karin

Roslagsdrömmar sa...

Åh grattis!!! Gud så glad jag blir : ) Önskar er båda all lycka och glädje i världen!

Stor kram
Maria

Noamaja sa...

Men åh, grattis så underbart! Jag älskar också deras sängkläder!

Njut den här tiden, för trots trötthet, glömska och ev. illamående så är det verkligen helt speciellt att vara gravid...Mirakel varje dag liksom!

Kram,
A

nori sa...

Det är härligt att se hur du glädjer dig för graviditeten och den kommande bebisen! Jag ska också försöka bli bättre på att leva här och nu...

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

GRATTIS!!!! Åh så kul, så underbart.
Många Kramar Marie

jenny sa...

vi berättade också tidigt när vi väntade skruttan,
vissa hade åsikter om det som om allting annat.
det får man ta när det kommer till graviditeter o bebisar - nu kommer alla att tycka en massa saker mest hela tiden.
man får lyssna på de bra sakerna o sedan följa sitt hjärta - det gör jag.
jag köpte även små söta bodies - kunde inte låta bli...
då var det folk som höjde varningens finger - idag är Astrid som vår dotter heter 4 ½ månad o hon är så söt i sina bodies.

stor varm kram!

ps, du gör rätt i att sova, sov så mycket du bara kan nu för sen blir det svårare! :)

Ida sa...

Åh grattis, klart man får berätta och vara glad.. det är ju så svårt att bara gå och hålla en så rolig hemlighet! Kram Ida

Lycklig fru sa...

STORT GRATTIS till pyret i magen. Jag vet själv hur det är att längta efter barn i flera år. Så när plusset till slut visar sig på stickan så vill man berätta för heeela världen.
Grattis än en gång och ta väl hand om dig.
Kram Sofia