tisdag 8 september 2009

Ofelia




Bilder: Mia

Jag måste säga att jag tycker Ikea blir bättre och bättre med vissa undantag förstås. Att köpa påslakan till dubbelsäng, dvs ett helt och inte två enkelsängskit är inte helt billigt. Det blir väl förstås inte två enkelsängskit heller tillsammans men hursomhelst hittade vi sist besök på det stora varuhuset ett prisvänligt och snyggt alternativ. Tycker ni vi bäddar tunnt så är det fortfarande sommarbäddning som gäller, snart dags att plocka fram lite varmare textilier igen. Ofelia Vass - 259 spänn, jättebilligt! Rätt färg ;-) och så sköna sen..

23 kommentarer:

Mammatillungar sa...

Ähhh... Är dem underlakanen riktig bredda och långa? Annars vi dvs jag och min man enas varje gång vi bäddar att sådan skit som bara inte kan vara vikt under madrassen inte kan vara vettigt=) Ska kanske till Ikea? På 3 år var där 2 gg.... Köpte billigt porslin... He he man ska byta vanor eller?=)
Ju, jag fick råd från Sjabbig men chic att du kunde hjälpa mig med att få tre spalter i min blogg.... Kan du det, snälla? Tycker att sortering av informationen blir bättre på sånt sätt....
Tack på förhand! kram mammatillungar

Jessica sa...

I know! Jag har dem i två uppsättningar så jag alltid har sköna krispiga lakan att krypa ned i. Det bästa med just det bäddsetet är att det håller sig hårt och gott mellan tvättarna! Känns som nytvättat varje dag :-)

kram

Ingela la la sa...

Det är ju skönt när man hittar något som passar på alla sätt :)

Kram

Vit stjärna sa...

Ser superfint ut! Håller med om att det är svårt att hitta prisvärda bra sängkläder.
Är dålig på att synas bland kommentarerna men jag är här titt som tätt å insprireras av dig hela tiden! :)
Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Ser riktigt bra ut vännen...Och ja hon är världens finaste och snällaste vovve.

Kram till dig/ A

Smått och gott hos Lina sa...

fint!! Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Jättefint med vitt och beige i sovrummet. Ikea är bra på alla sätt, vill dit snart igen.
Ha det bra!
Kram Susanne

Jannicke sa...

For et deilig og svalt soverom ;o)
Nydelig farge på veggen,
og flott sengetøy ;o)
Klem J.

Hannis sa...

Tycker också att dom blivit bättre även om jag tycker att dom blivit lite väl dyra när det gäller vissa saker.
Eller så är det jag som har blivit snål=))

Ser mysigt ut!

Kram Hannis

alegni sa...

vi har också dubbelbrett täcke o har samma problem. hemtex har haft en del snygga påslakan, men deras är för smala till vårt täcke. ikea o ellos har rätt storlek, men tja, mönstren faller ju inte alltid en i smaken. ert påslakan är ju jättefint.
kram
ingela

Sanna sa...

Jag har samma lakan. Gillar dem jättemycket!Sen är de lite skruttiga redan färdigt så man behöver inte stryka dem heller.. :)
Gillar färgerna i ert sovrum. Gillar ljusa och jordnära färger.
Ha en bra dag!
Kram Sanna

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Ikea har många bra och prisvärda saker. Så fint ni har det i sovrummet.

Ha det gott! kram

Jenny sa...

Hej Mia!
Jättefina o prisvärda sängkläder!
Såna skulle jag oxå vilja ha:)


Ha en bra dag,

kram Jenny

Sand mellan tårna sa...

Ser fint ut!

Ditt brev kom igår och idag går paketet iväg. Är på väg ner till Schenker nu efter lunch.

Själv är jag på väg till stan .... kanske blir lite shopping även idag.... hihi.

Kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Ja, tänk att det ska vara så dyrt att få sova lite fint.
Hur som helst så är det där jättefint och jättefräscht och till bra pris.

Kram Lisa

£lli£ sa...

Så vackert!! =)

bieluska sa...

your house and live are beatiful ....

Ellinor Adolfsson sa...

Har du en mailadress?

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint. Alltid roligt med nya lakan :) Tack för tipsen om Stavanger!! Det är en tid ännu före jag åker men bäst att samla på tips om shopping i tid :)

Tulipa sa...

Tack för tipset Mia!
Har faktiskt inte sett att IKEA har sådana...kanske jag som tittat dåligt..?!
Har tidigare köpt dubbelsängslakan på alla möjliga ställen utom just IKEA! Får nog styra kosan ditåt, behöver nämligen nytt!

Kram Mariette

Bralliz sa...

Åå, vad fint du har det!
Ser helt underbart ut :)
Kraaam Alice ♥

Hemma hos Klara... sa...

Jättefina! Har faktiskt ett favoritpåslakan från IKEA i vitt och begie med blommor på. Annars så gillar jag mest gamla rejäla lakan från mormors tid :)

Kram Helena

Michaela sa...

De sängkläderna är så sköna tycker jag! Jag sover aldrig så bra som just i dom räfflade från Ikea! :) Ni har ett jätte mysigt sovrum och jag gillar sänggaveln jätte mycket! :)

Kram Michaela