söndag 13 september 2009

Notting Hill



Se Hugh Grant och Julia Roberts i min favoritfilm ikväll i TV3 kl 21. Och ni minns väl den här underbara superhiten?


Bild med tillstånd från TV4. Foto: TV4.

För er som hellre föredrar deckare startar det svensktyska kriminaldramat Kommissarien och havet ikväll kl 21 i TV4. Dramat baseras på Mari Jungstedts böcker och sänds som fyra filmer. Kriminalkommissarie Robert Andersson bor och verkar på Gotland, en lugn tillvaro som bryts när en ung kvinna hittas ihjälslagen. När sedan ytterligare en kvinna hittas mördad börjar misstankarna gå åt en seriemördare. Se bland andra Frida Hallgren, Sissela Kyle, Per Morberg, Walther Sittler, Tomas Hanzon, Paprika Steen och Ola Rapace under höstens Kommissarien-filmer.

11 kommentarer:

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Det blir nog kriminaldramat för vår del...
Kram!

Iris sa...

Jag älskar Notting hill! den ska vi absolut se ikväll, eller i alla fall spela in!

tack för tipset!
kram /iris

♥ Affi ♥ sa...

Det blir nog svensk kriminalare hos oss.
Notting Hill är verkligen en höjdar film! Bara jag tänkr på knäppisen till kompis så börjar jag fnissa ;-)

Noamaja sa...

Ha, ha, jag törs inte säga hur många gånger jag sett Notting Hill...Det är min "stackars-mig-jag-är-ensam-hemma-och-tjej-film"...

Vilken fin banner du gjort, älskar ros-kudden!

Ha en mysig kväll!
A

Nordingården sa...

Å, tack för filmtipset Mia!! Jag gillar dem allihopa!! Och vilken vacker hjärtljusstake du hade på bordet nedan... Söndagshälsn fr Nordingården

Marita sa...

Notting Hill är ju en helt underbar må-bra-film! En av mina absouluta favoritfilmer!!!

Deckaren tittar vi på ikväll, den har just börjat. Har inte bestämt mig om jag tycker att den verkar bra eller inte...
kramar, Marita

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Din nya banner är så fin!
Notting Hill är så mysig! Missade att den var ikväll...attans..

Kram Susanne

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilken fin rubrik/header du gjort. Roligt med variation :)

Ha det gott! kram Linnéa

Sari sa...

Åh, Notting Hill....
Jag som gillar Julia Roberts.. En av mina favoritskådisar! Men den filmen missade jag ikväll... Kanske kommer den i repris snart igen...!
Ha det så bra! /Sari

Marilene sa...

Började titta på kriminalaren, men varför i hela friden ska skådisarna dubbas?? De här svensk/tyska utbytena är inte helt okej...Det gick inte att bunda för, så vi bytte. Fast till Morden i Midsomer på 8an.

Skomakarstugan sa...

"Notting Hill" är en av mina absoluta favoritfilmer, men eftersom vi inte har tv3 så blev det inte den! Vi tittade på obehagliga "Mannen under trappan" på svt1. Min mamma läste den boken för ett par år sedan och tyckte den var så "äcklig" så jag var bara tvungen att titta på tv-serien!
Annica