måndag 7 september 2009

Mat och film



Övre bilden med tillstånd från TV4. Foto: Karolina Henke, Skarp Agent/TV4.
Nedre bilden med tillstånd från TV3. Foto: NBC Universal Televison Distribution.


Ikväll är det ännu ett par bra program på teve eller rättare sagt en programstart och en film. Det gillar jag med september, inte bara månaden för vår bröllopsdag men också massa programstarter efter sommarens eviga repriser.

Dags även ikväll för att ladda videon eller dvdspelaren.
Mat-Tina, dvs Tina Nordström, återkommer i rutan igen efter ett längre uppehåll. Om ni sett Gordon Ramsey's Cook-a-long så vet ni vad det handlar om. Tina och en känd gäst lagar maten och tittarna har möjlighet (om ingredienserna finns hemma förstås) att laga till samma rätt samtidigt. "Stressful cooking" skulle nog min man uttrycka sig om han skulle prova :-D men bra underhållning har Gordon's program i alla fall varit. Som sällskap har Tina dessutom komikern och skådespelerskan Pia Johansson. Ikväll, Tinas cookalong, TV4 kl. 20.

I filmen Du, jag och Dupree är paret Carl (Matt Dillon) och Molly (Kate Hudson) nygifta och vill njuta av livet tillsammans. Men när Carls kompis Dupree (Owen Wilson) förlorar sitt jobb och blir vräkt så låter de honom motvilligt flytta in hos dem. På soffan är det sagt för några dagar men dagarna blir fler och fler och Dupree visar inte nån större vilja av att flytta ut. Se även Michael Douglas i TV3 kl 20.

11 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Hej,

vilka fina trädgårdsbilder du visar i inlägget nedan, det är så mysigt med egna bär i trädgården :-)
Vilken vacker vägg/avskiljare ni har där, så enkel och naturlig.

Ha en fin tv-kväll :-)

Kram
Katarina

Ljuvligt Hemma sa...

Jag ser fram emot mat-tinas program & kommer självklart att sitta bänkad framför tv:n :)

Lavendeldoft och vitt sa...

Oj, vilken tur att jag tittade in hos dig, Mattina vill jag inte missa!!! Tack för tipset! Kram/Linda

Bralliz sa...

Hej Mia!

åå, "du, jag och dupree" ska jag verkligen se ikväll! den är så rolig :)
Kraaam Alice

alegni sa...

tack för tipset, annars hade jag missat tina ikväll!
kram
ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har det i trädgården. Kul med lite förändringar. Ska nog kolla in Tina alldeles snart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Ja, härligt, efter att ännu en gång har packat resväskan, halvligga i soffan och kolla på lite underhållning! Fast här är jag fast i SATC-boxen :-)

EN INREDOHOLIC sa...

Japp här blir det tina och sen blir det CSI, och sen Roasted Berns...

KRam på dig och ha en skön vecka!

Jannice

Lina sa...

Hej!
Tackar för tipsen!Har just kollat på Tina program! Gillde de!!! De blir att se fler avsnitt framöver =)! Alltid lika kul att få lite nya tips på vad man ska laga för mat...de blir ju oftst samma och samma...

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Mamma C sa...

Jag såg Tina, tyckte det var bra.
Kram Mamma C

Inredningsfrun sa...

Hej å hå vilken söt blogg jag trillade in på!!! Vackert, vackert!! En fråga till dig; Hur har du gjort din header?? Snyggt med fyra bilder och blogg-namn under till. Jag vill oxå ha ;-)!!! Kram från en bloggare till en annan :-)

// Inredningsfrun