onsdag 23 september 2009

Lyx



Bilder: Mia

Grön lyx är att ha egna kryddor i zinkhinkar utanför altandörren, kunna springa ut i träskorna och klippa till egna salladen eller i maten. Nu börjar det bli dags att fundera om jag ska torka det som finns kvar eller inte men jag tackar den varma hösten för den extra skörden!

Och mat förresten, min tidigare craving bestående av knäckebröd har vitaminerna tagit död på, nu skriker min kropp (eller pyret) efter kött i alla de former. Matprogram på tv är livsfarligt och jag kan ligga i sängen på kvällen när vi ska sova och fantisera om en Big Mac och maken häpnar. En grillad korv på Ica Maxi, en stor hamburgare, lövbiff, köttbullar, tacos - allt funkar! :-D


Hjälp leukemisjuka Martina - läs mer här.

22 kommentarer:

Jannicke sa...

Haha... vittig med disse lystene under graviditeten!
Håper formen er bra ;o)
Klem J.

Smått och gott hos Lina sa...

Härligt med färska örter.

Kött är gott! :-D
Hoppas du mår bra!
Kram Lina

annashusidingtuna sa...

Hihi,m ja man kan få dille på det mesta, själv tappade jag smaken för choklad och det var ju jättejobbigt istället ville jag ha gurkmacka.
Kram Anna

mitt skärgårdsliv sa...

Egna kryddor är lyx!! Har nog missat mycket när jag inte hunnit med så mycket bloggandet senaste tid!! Pyret :) grattis!!!! Ja man kan få dille på ett å annat. Jag hade dille på nya saker varje dag men hade den oturen att efter jag fått i mig det jag ville så kom det upp lika hastigt :( Hoppas du mår bra! Ha det bra!

Jessica sa...

Haha jag hade precis samma med knäckebröden, och det avtog men känner att det kan vara på väg tillbaka ;-) Kött däremot har jag väldigt svårt för! Man blir lite lätt tokig när man väntar liten :-) Kram Jessica

Ingela la la sa...

Ha ha, M får väl ställa sig och grilla på en biff eller nåt innan han går och lägger sig ;)

Härligt med örter!

Kram

Ina sa...

Jag har också kryddor i pallkragar på tomten, tidigare även sallad i olika former. Helt fantastiskt :-)

Flittiglise sa...

dilla ja...hehe. Mange lyster:)Ha en fin høstkveld. Hilsen Lise

Annas skattkammare sa...

Grattis till blivande föräldrarna! Är så häftigt att man kan få cravings på allt möjligt konstigt.. =)
Kram /Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Mia och GRATTS...!

Åh vad roligt med babynyheterna *kraaaam*

Egna kryddor är lyx...underbart!

Kram
Mia

Det ljuva livet i stan sa...

Hej,

Gratulerar till pyret igen! Var glad att du kan äta och har en massa cravings ... när jag var i åttonde veckan för nästan precis två år sedan, så mådde jag så illa och fick inte behålla något att jag hamnade på Sahlgrenska med dropp! Hoppas det inte blir så om man skulle bli gravid igen ... :)

Kram Frida

Ps. Skall du också på bokmässan i helgen, tänkte gå till Petra/Romantiska Hem och köpa hennes bok? Ds.

timelesshome annika sa...

Vad mysigt det lät egna kryddor och ett par träskor. Ja det är faktiskt så enkelt med vardags lyx fortsätt inspirera .
Mia angående ditt svar på min blogg funderar jag vidare.
Inte kan det vara många som frågar om lov. vad är detsom gäller om man hänvisar till källan?
kram Annika
Have a nice day

Anette sa...

Det är härligt att bara kunna gå ut och plocka det man behöver.
Grattis förresten! Vad roligt att höra!
Ha det gott!//Anette

alegni sa...

jag började dricka en massa apelsinjuice o äta fil, saker som jag inte gillat innan :)
hoppas du fortsätter att må bra!
kram
ingela

StrandviksVillan sa...

Hihi, ja inte är det lätt inte! Men huvudsaken du mår bra :)
När jag väntade andra barnet åt jag massvis med isglass! Nu efteråt har jag funderat över hur mycket tillsatsämnen såna innehåller, men värre saker kan man väl proppa i sig...

Sköt om dig!
kram Ann-Christine

Therese sa...

Hi, hi känner igen detta då väl, jag tvingade ut min man kl kvart i tolv en natt för att köpa en big mac, å han gjorde det! Det måste vara kärlek, banne mig! ,-) Kram

Bygatan sa...

Så fin din kryddda var! Mina kryddor ser inte alltför pigga ut nu, men det har bjudit på en ljuvlig doft där de stårr alldeles utanför dörren:)

Va kul med varor från HD, ska kika in!

Ha en bra dag!

Kram Lena

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vad underbart att ha det så. Jag dödar bara mina örter...vet inte hur det går till.
Kramis

Lilith sa...

Härligt med egna örter så nära till hands! Torkar du örterna får ni ju njuta av dem även senare i höst och vinter! :)
Ler åt ditt skrikande behov av kött, är det inte det ena så är det något annat! :)
Ha det så bra!

Vardagstugg sa...

Själv kräktes jag i 24 veckor och kunde typ bara äta gurk- och morotsstavar doppade i fil..o sen dracka jag säker 1½ lier mjölk per dag..mm. =) men det gick okså ;-)
kram A

Jenny sa...

Ja, kött vart aktuellt under många turer förra graviditeten. Under denna så har det inte varit lika påtagligt. Just nu är jag inne i en lax fas -ja, och äpplen- gärna tillsammans. Mannen är mindre road och muttrar något om "...jag lagar maten ikväll annars får jag gå till korv kiosken" =) Kram Jenny

Ingela la la sa...

Tack för länken vännen!

Jag håller alla mina tummar och tår för den lilla flickan!

Kram