torsdag 24 september 2009

Kvällsmys


Bild: Mia

Jag som inte varit frusen av mig förr drar nu som gravid gärna över mig en pläd eller ett täcke i soffan och trött sätter jag mig på ryggen (=ligger) med några kuddar bakom mig. "Var ska jag sitta då" gnäller maken men då får han välja på att ha mina ben i knäet eller sätta sig i fåtöljen :-D Lite fördel får man väl ha när man är på smällen ;-)

Missa inte mina Tradera-auktioner - länk i högerkanten!

Tillägg - för er som undrat varifrån täcket kommer - jag har köpt den här.

29 kommentarer:

Dona blogg sa...

Hej!
Så mysigt att gå i väntans tider...
Vi har tre killar som börjar bli stora nu, men visst kan längtan efter en liten komma över en.
Frusen är jag alltid :)

Tack för att du tog dig tid att svara på min bloggfråga.

Kram Kram

Hannis sa...

Haha!Klart att du ska ha fördelar, i massor!

Kram Hannis

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Absolut!

Tänkte tipsa dig om den här sidan http://saelges.lille-per-seng.dk/#home
Kanske du kan få tag i en säng därifrån om du inte hittar någon här......

KRAM!

♥ Mittvitahus ♥ sa...

jo men visst är det så;) Mysigt mysigt med liten i magen:) Kram på er...

Therese sa...

Har sett mkt bebisgrejer i din blogg på senaste, men trodde det var till din butik, har inte fattat att du var gravid!

GRATTIS! Som jag förstått det har du viljat bli det ett tag nu. JÄTTEGRATTIS! :)

PS. Det räcker med att vara tjej för att få som man vill ;)

Anonym sa...

Åhhh så mysigt de låter, men kommer ihåg de där med böket att hitta en skön ställning att sitta, sova åka bil mm.... Fint täcke också..
Kraaam Linda Nostalgi och rosor

Jannicke sa...

..ja, absolutt!! Det må han finne seg i vet du, hihi..
ha en deilig dag! Klem J.

meandmyhome sa...

Såklart man skall ha fördelar!! ;)
Och mysigaste täcket har du också ser jag! ;) ;)
Kram kram o klappa magen!

Smått och gott hos Lina sa...

Mysigt med kuddar och täcke. Klart du ska ha lite fördelar!

Kramar Lina

Annas skattkammare sa...

Superfin pläd! Var finns den?
Kram /Anna

Nilla sa...

Såklart man ska ha det bekvämt! Ha det bra nu.

Pia sa...

Självklart er det tid for lidt selvforkælelse nu:-D

Kraam

Jessica sa...

Åh älskar dina banners som du fixar och donar med :-) Har inte glömt att du sagt att du kan hjälpa mig att fixa en, hoppas inte du gjort det heller ;-) Bara väntar på fina kort som inte alls verkar ta sig själv ;-) Haha! Mår du något illa ännu?

Kram Jessica

ღ Fyra årstider sa...

Mia vad fint du har gjort på bloggen, mysiga bilder. alltid mysigt att titta in hos dig.
Kram Lotta

Drömmar och Lycka sa...

Jösses vad jag har missat mycket sedan jag kikade in till dig. GRATTIS! Åh så spännande, det måste kännas helt enormt. Hihi, vilket mysigt inlägg, passa på å njut :)

Ha en underbar kväll!

kram Linnéa

Stjärnor & Champagne sa...

Haha klart att man skall ha några fördelar när man är på smällen. Hm jag fryser jämnt....

Kramkram Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt att få kura ihop sig under ett så fint täcke. Får passa på att gratulera er så kul med en liten bebis.

Kramar Ullis

Michaela sa...

Å Mia ett jätte stort GTATTIS till ert lilla mirakel i magen! Vilken lycka! Å hoppas att du mår bra, jag minns den där första tiden så väl som inte var allt för länge sen.
Visst är vagn-djungeln så svår! Det finns ett sånt otroligt stort utbud och mitt tips är att åka till butiker och provköra många vagnar innan ni bestämmer er. :)

Ta hand om er båda två!
Många kramar

Mitt og Mine sa...

Klart det! Det er din tid nå - det tar på å lage ett menneske!

Maria sa...

Ett tips från coachen....jag har samma "problem" fast jag inte är gravid och har numera drillat mannen till fotmassage på kvällarna när vi kryper upp i soffan som du beskriver.
Så fötter och ben upp i knät och gulla honom lite så ska du se att det blir helbra! ;))
Grattis till den kommande tillökningen!!
Kram

Lilith sa...

Härligt täcke! Klart du ska få ha lite fördelar nu!

Emmas väggord sa...

Hej Mia! Hoppas allt är bra med dig o magen!

Frusen var jag inte som gravid, tvärtom! Jag svettades något alldeles förfärligt..! Jag som alltid varit frusen av mig tidigare. Kanske berodde det på att jag hade en lite kamin där inne. Alice har varit varm ända sen hon kom. Medan andra föräldrar bylsar på sina bebisar, så får vi klä av henne.. ;)

Ha en rikigt skön fredag!

Kram Emma.

Bygatan sa...

Så mysigt det låter att vara gravid:) Jag tycker du ska ha den bästa platsen i soffan förstås!

Verkligen fint täcke!

Ha en mysig helg!

Kram Lena

Bralliz sa...

Hej! Ååå, vilken mysig bild!
Super fint täcke, och kudden med tryck..
Kraam Alice ♥

marianaskeramik sa...

Sträck på dig och be om lite fotmassage
hihi
ha en bra helg
marianaskeramik

mi-rachel sa...

ser at jeg ikke har linket deg til på bloggrollen min. håper det er greit at jeg gjør det? liker bloggen din godt!

Huset vid ån sa...

Vilken fin o mysig blogg du har....Och vad mysigt med en liten bebis i magen! Önskar dig en Trevlig o skön helg! Kram Therese

ღ Fyra årstider sa...

Tack Mia för ditt mail. Det gav mig en riktlinje..ungefär som jag trodde.

Tittar in och önskar dig en riktigt skön helg. Är evig tacksam att du finns. Alltid lika gullig och varm människa. Mumsa på nu av allt gott..jag är lika hungrig utan att vara gravid.
Kram Lotta

Skomakarstugan sa...

Är du gravid? GRATTIS!!!
Har jag missat helt och hållet!
Hinner inte surfa runt bland mina favoritbloggar så mycket för tillfället! Hinner knappt blogga själv!

Må så gott!
Kram, Annica.