måndag 21 september 2009

Höst



Bilder: Mia

Vilken vacker höst vi fick, i alla fall september månad har ju varit grymt fin och så varm! Det ska bli intressant att se om det stämmer det där med mycket rönnbär = sträng och snörik vinter.. Jag och brorsan tog alltid våra sparkar ned till bussen när vi var små men det nöjet har jag inte haft på många år. Synd, jag tror vi mår gott av stora skillnader i årstiderna, man uppskattar allt så mycket mer och vi behöver variation. Och snön är jag barnsligt förtjust i, såna här dagar njuuuuter jag :-D

Missa inte mina Tradera-auktioner, jag lägger in nygamla ting med jämna mellanrum nu ett tag framöver. Se länk i högerkanten.

18 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia,
Vilka vackra höstbilder. Jag har hört tvärtom. Mycket rönnbär=lite snö :O(
Kram Agneta

Gnistrande snö sa...

Fina bilder!
Instämmer, snön är jag också barnsligt förtjust och visst mår vi gott av stora skillnader i årtsiderna.

Kram
Katarina

♥ Affi ♥ sa...

Härliga bilder!
Jo vi behöver riktiga vintrar! Det är härligt att pulsa i snön. Här i Stockholmstrakten är vi inte bortskämda med mycket snö. Jo den brukar ju komma i april, då man inte vill ha den....

Signe 1 sa...

Härliga bilder!:-) Ha en fin dag, kram Sofia

Jannicke sa...

Ja,
høsten er helt nydelig ;o)
Klem J.

Verra sa...

Fina bilder! =) Jag älskar hösten. Grattis till plusset! Ni har en spännande resa framför er. =)
Kram Verra

Designe sa...

Så vackra bilder! Läckert med plommonen!..och grattis till pyret i magen! Kram :)

Mitt og Mine sa...

Så flotte bilder! Kunne godt tenkt meg en snøfyllt vinter, men her på vestlandet i Norge - er det som oftest snø 1 dag og regn..og så snå 1 dag etc etc...

Ha en fin mandagskveld!

Mamma C sa...

Härliga foton du tagit. Jag har oxå hört detta om rönnbären.
Kram Mamma C

Sari sa...

Härliga, härliga höstbilder!
Ha det så bra! /Sari

Romantiska Hem sa...

Hejsan Mia! Så vackra bilder som alltid!! Hoppas du fick en fin start på nya veckan. Kram Petra

Stinas butik sa...

Underbara bilder Mia!
Kram

ღ Fyra årstider sa...

Du får mig att längta till havet. jag tänker att den lille i magen..kommer göra dig lycklig. Du kommer tänka mycket..hur det ska bli och så..du kommer bli en kärleksfull mamma.
Kram Lotta

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilka vackra höstbilder, kusten är så underbar oavsett årstid. Vi får hoppas att vintern bli kall och vit, det var längesen vi hade en vit jul.

Ha det gott!

karola sa...

Vilka fina bilder du visar!

rosenskära sa...

Kikade in en snabbis här hos dig Mia och vill självklart säga grattis och lycka till med hjärtegrynet i magen. Som ni har längtat, nu håller jag tummarna för er, glädjas måste man få göra även om det känns nervöst och tidigt.

Jag sitter här och ler för mig själv för jag vet ju hur det känns, som en stor gåva och det blir bara bättre...

Jag har vetat det ett tag för jag såg din kommentar hos Elin på Vitt och Brett för lite sedan, men jag ville ju inte förekomma dig.

Stor kram
Lena

Mioora sa...

Har också lärt mig att mycket rönnbär = mycket snö...

Vilket som hoppas jag på mycket snö. Det blir vackert, rent och vitt. Och ljudet blir så speciellt en vindstilla dag när allt är vadderat :)

Lilith sa...

Oj, vilka underbart vackra höstbilder! Det är verkligen hösten när den är som bäst!
Här har vi oftast snö, men de senast åren har det blivit sämre vintrar även här. Jul utan snö har vi tyvärr haft flera gånger, vilket verkligen är synd för DÅ om någonsin vill man ju ha snö!