torsdag 17 september 2009

Gissa vad


Bild: Maken

Jag har drabbats av den enorma tröttheten, en finne som inte vill försvinna, en ständig hunger har tagit greppet om min kropp, en rejäl nervositet har smugit sig på som inte heller vill släppa taget och knäckebröd är det bästa jag vet just nu..

Om halsen hänger en underbar vacker bola som enligt mexikansk sed ska bäras långt ned på magen och pingla lugnande. Kanske lite tidigt ännu men jag testar lite ;-) Inte bara nu utan även irl kommer ljudet att kännas igen av liten. Silverbolan med svart snodd finner du hos den finfina butiken Russinnet. Tittar ni noggrannt så ser ni fotografen ;-)

Tillägg; Tvtips för fredagskvällen - missa inte Dirty Dancing i SVT1 kl 22 - till minne av Patrick Swayze som gick bort i cancer i måndags.

77 kommentarer:

Maria sa...

Stort grattis! Så spännande med en liten knodd. Hoppas att allt går bra och att du mår bra.

Smycket var verkligen vackert. Kram Maria

Ingela la la sa...

Jag har ju grattat en gång men ingen är gladare än jag! *LER* så än en gång GRATTIS från mig och J
Jättefint halsband!

KRAAAAAM

Stjärnor & Champagne sa...

Uuuiieeeeeee, baby baby....

Åh vad kul vännen. Hm vet precis den där hungerkänslan. Halsbanden är så fina, har sett dom förut.

Grattis grattis till er båda...

Kramkram Anne

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis vännen! Jättekul!!!

Kraaam!

Villa Nordåker sa...

Grattis, vad roligt!

Ja tröttheten man har i början är så jobbig, på mig gick den värsta över i v 12.

Kram
Malin

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Å du min vän..jag har också fått veta det ett tag, jag är lika glad som ni. Tänk att du har en liten knodd i magen. Underbart. Jag är så glad för din och Martins skull. Ta hand om dig min allra bästa bloggvän!!
Kram Lotta

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Åh grattis grattis grattis!!!
Har förstått från tidigare inlägg att det här är något ni verkligen har längtat efter. Å vad roligt :)
Kram!

En stadspinglas liv på landet sa...

Stort grattis! Gud vad mycket spännande du har framför dig! hade själv hade jag också en liten pingla runt halsen när jag var gravid. Supersött! Lycka till nu och ett tips om du skulle må lite dåligt är att köpa ett åksjukeband från apoteket och äta salt.

/ Lina

Jannicke sa...

..for en gledelig nyhet ;o)

Dette var jo bare SÅ kjekt!
Jippi!!

Gratulerer med baby i magen!

Klem søs.

Hemma hos Klara... sa...

Ett jättegrattis! Vad roligt, känner igen känslan du beskriver. Fint smycke också!

Kram
Helena

Jessica sa...

Nej men gud vad roligt!!! Grattis :-) Åh spännande att få följa dig, får jag fråga viken vecka?

Kram Jessica

Det ljuva livet i stan sa...

Verkligen ett stort grattis, så kul och det är ju så speciellt att gå i väntans tider!

Min lilla knodd är nu 16 månader så hon är inte så liten längre och har precis börjat på dagis ...

Kram Frida

vitavillan sa...

Grattis!!!
Och stort lycka till :)

Lottaspace sa...

Oj GRATTIS! Underbart! Länge sedan jag varit här (förstår inte varför) och vilken trevlig överraskning! Grattis än en gång och lycka till!

Kram, Lotta

Ulrika sa...

Härliga nyheter!! Vet precis känslan.

Kram, Ulrika

Signe 1 sa...

Men oj så skoj, åhh vilken härlig tid ni har framför er nu med allt vad det innebär..hihi...Grattis!! Stor kram Sofia

Ljuvligt Hemma sa...

Men gud vad roligt... stort STORT grattis!!! Kram kraaaaaaaaam

Pia sa...

Et stort stort grattis från meg - åh, hvor har jeg håbet længe for dig at projekt baby skulle lyckas -Så glad jeg blev för denna nyheten:-D

KRAM

Hemmalycka sa...

Stort GRATTIS, vad spännande.
Jättefint halsband.
Kram Åsa

Matilda K sa...

Önskar grattis en gång till, ni har verkligen mycket att se fram emot!
Jättefint foto också.
Kram vännen,
Matilda K

meandmyhome sa...

GRATTIS!!!!! Åh vad roligt!! Sitter här med en tio-veckors i famnen - snart är du där!! All lycka till!!!
Kram Sofia

Karin A sa...

Åhh, vad kul Mia! Grattis till både dig och Martin. :) Vilken spännande tid som väntar.

Kram Karin

Marie-Anne sa...

GRATTIIIIISSSS!
Men va roligt, är det er första?? Jag har två men vill ha en till. Måste bara övertyga maken om att det skulle fungera...
Massor med kramar!
Ps lyckliga du

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Åå! Grattis. En (eller kanske fler? Lite tidigt att avgöra än kanske..hihi) liten bebbe på G:)

Så spännande! Verkligen kul för er, för jag har förstått mellan raderna i dina inlägg att ni längtat efter detta..och jag tror inte jag tolkat fel;)

Vilket fint smycke också! Stort grattis vännen, till dig och din make!!

Kram i stora travar
Susanne

♥ Mittvitahus ♥ sa...

åh STOOORT grattis från Mig, Mia så roligt:) Kram kram Ta hand om er;)

StrandviksVillan sa...

Nämen ÅÅÅÅH vilken härlig nyhet!!
Nu blir det verkligen LYCKA i ert HEM :)

Sköt om dig och magen nu!
kram Ann-Christine

Shyme sa...

Stort Grattis!!! Så kul att läsa, är så glad för er skull!

Livets njutning sa...

Stort grattis.. Så jätteroligt! Hoppas att allt går bra och att du mår fint.

Halsbandet är väldigt vackert.
Grattis igen. :)

Kram Jenny

Sanna sa...

Grattis!Vad härligt med en liten bebis!!Så fint med bolahalsband!
Kram Sanna

minks sa...

Nämen, stort grattis! Lustigt nog har jag liksom väntat på att du ska berätta det? Konstig.

Jag är i vecka 17, o vill också ha en bola :)

Vilken vecka är du i nu??
//M

Fredrika sa...

Vilket fint halsband! Hoppas det funkar! /Fredrika

Villa Hemmet sa...

Grattis grattis!!!

kram o lycka till!

Caroline sa...

Grattis!

Levindas Värld sa...

Hej!

Va skoj att du tittade in till mig och lämnade en trevlig kommentar :)

Hihi vilken rolig bild du bjuder på, man ser ju fotografen och rummet jättebra genom "bolan".

Ha en riktigt trevlig helg!

Marita sa...

vad roligt! är du gravid!? min dotter hade en precis likadan när hon var gravid. det ser så mysigt ut! hon fick lite bekymmer bara när hon hade den på sig för hon arbetar som dagmamma och när hon böjde sig ner till barnen fick de kulan rätt i huvudet så hon var tvungen att ta av den om dagarna! fniss!!
Då kanske vi kommer att få se lite gravidmage bilder på din blogg framöver?
kram, Marita

Tekri sa...

ohh va mysigt!!! Hade också ett sådant halsband när jag väntade min lilla tjej...minnen när man nu efteråt hör ljudet igen..grattis grattis:)

Sari sa...

Åh, vad kul!!! STORT GRATTIS!
Och lycka till med allt!
Kom ihåg: Ta hand om dig och den lille... eller lilla...?! Spännande!
/Sari

Mamma C sa...

Grattis, till dig och trött får man vara då.
Kram Mamma C

jenny sa...

Åh Grattis!!!
vad underbart!
hoppas du får må bra under graviditeten o att allt blir toppen!

jag hade också en bola när jag väntade skruttan.

juliana.persson sa...

ÅH! Grattis! Så kul. Vi hade vänner över igår som har en liten inne i magen och det var så underbart när man såg den lill* röra sig där inne och peta lite för att visa att den h*n också var med på ett hörn.

Grattis än en gång!

alegni sa...

varmt grattis från mig också! det är spännande att vänta barn o om möjligt ännu mer spännande att sen till slut hålla barnet i sina armar o att få se det växa upp o bli en "riktig" människa.
kram
ingela

Hannis sa...

Men sötaste!
Stort grattis!!!

Kram Hannis

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt! Stort grattis till er! Nu har ni en spännande tid framför er. Pinglan var jättefin också !

Vita små hjärtan sa...

Men vad roligt.....
Grattis!
Kram Agnetha

Wilma sa...

Då säger jag GRATTIS nu då! Haha...

Therese sa...

GRATTIS!!! Åh så roligt, det är verkligen baby boom både lokalt i min omgivning och i bloggvärlden. Ska bli så kul att följa dig :-) Själv är jag beräknad till den 17 feb, och jag antar att du är beräknad någonstans där i krokarna också? Kram och lycka till, allt illamående och halsbränna glöms i sekunden du håller i miraklet - ajg lovar! Trevlig helg!

Elin sa...

Äntligen får jag säga GRATTIS!! :-D Hoppas att du mår bra och slipper det värsta illamåendet!

Lycka till i massor!

kram e

Gnistrande snö sa...

Åh vilken underbar nyhet, stort och hjärtligt GRATTIS!

P.S Har kikat in i din mans blogg, vilka fantastiskt fina bilder han tar.

Ha en mysig helg!

Kram
Katarina

Vita ljuva tankar sa...

Åhh vad roligt! Vet ju att du längtat! Stort grattis! Det där med illamåendet kommer jag såväl ihåg. Det slutade i samma vecka som böckerna skriver om, vecka 14, men innan dess uj,uj,uj...;)

Kram Linda

£lli£ sa...

Å så kul! vilken vecka??
är själv i vecka 22. Hade ett liknande smycke med min dotter och hon kände igen ( blev lugnad av ljudet när hon var bebbe ) har tagit fram det nu igen. =)
MYSIGT<3

Trevlig helg! Kram =)

Jenny sa...

Åhhh, va roligt. Ett stort grattis! Känner igen känslan, det är som om halva kroppen vet och andra halvan har inte riktigt fattat det. Underbart! Ni har en häftig resa framför er! Kram jenny

karola sa...

Grattis, så kul!!

Huset på kullen sa...

Stort GRATTIS. Vad spännande =)

Kram Linda

Marits vita skrin sa...

Grattis Mia.
Vad roligt.
Ett Maj barn, vad underbart.

jag känner igen den där tröttheten. Men den går över lika fort som den kom. Jag lovar.

Kram på dig
Marit

Helt Enkelt sa...

Grattis till det nya underbara...

Kram

A-M

Lilith sa...

Grattis, vad roligt! Önskar er lycka till! :)

Fröken Fräken sa...

Grattis! Alltid underbart när en dröm går i uppfyllelse, oavsett vad man drömmer om!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Grattis!vad kul då.
Halsbandet är ju jätte söt, passar ju till det mesta:)
trevlig helg
/S

Tokig i barnböcker sa...

Grattis!!! Vad spännande för er!!! Jättefint smycke!

elna-estelle sa...

Stort grattis!!! Vilken fantastisk nyhet!!!
Grattis till er båda!
Kram

Nordingården sa...

Men så spännande!!! Stort grattis!! Nu får du äntligen glädje av alla barnkammarsaker, du har en sån fin webbutik och ja, visst blev din plansch fin hos mej, jag antar att det var ok med lite reklam: )

Ha en toppenhelg! Mari.

Linda sa...

Galet härligt!! Stort grattis till "magen"! Knäckebröd som är så gott ;)

Hälsningar / Linda

www.villesveranda.se

Lilla huset på prärien sa...

Men Mia!!

STORT GRATTIS till en bebis i magen :)) Oj vad roligt och spännande. En helt ny väg i livet och det kommer aldrig att bli det samma igen. Jag är så glad för din skull!! Och vilket gulligt litet halsband du köpt också. Åh vad roligt!

Stor kram Jenny

jagochmitthem sa...

Det var en underbar nyhet!!!
Ett stort GRATTIS!!!!

Kram Annette

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis grattis! Så kul!

Ha en trevlig helg! Kram Marie

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, gratulerer så mye med en liten baby i magen!!! Dette bar gledelige nyheter:) Håper du får et fantastisk svangerskap!!!

Stooor klem Anette:)

Maria sa...

Stort grattis till er! Passar på att också tacka för en toppenblogg!

Ha en fin helg!

Emmas väggord sa...

Hej Mia! Vad roligt att du tittade tillbaka in hos mig!

Stort GRATTIS till det lilla som döljer sig bakom pinglan - vad spännande! Är det första barnet? Vår lilla Alice är snart 6 mån - det är så obeskrivligt ljuvligt! Jag njuter av varje sekund.

Trevlig helg och glöm inte knapra knäckebröd.

Kram Emma!

Vardagstugg sa...

Grattis! Ett barn är en sån lycka och gåva!

Kram o trevlig helg!

Annelie

Modern Country sa...

Ååå Grattis Mia, hvilken herlig nyhet!! Så spennende tider med butikk, og nå også en liten i magen. Livet føles deilig akkurat nå vil jeg tro. Nyt godt av denne spesielle tiden, en varm og god klem med de beste ønsker!! ♥

Aina

In my house sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååååååå, stort grattis, vad kuuuul,,, å hoppas allt är bra och att DU mår toppen! Stor kram j

Anna sa...

Grattis till lilla livet i magen, de bolorna är helt underbara, fick låna ett sånt av en vän när jag väntade mitt andra barn. Känner igen den där ständiga tröttheten....Har två, en flicka på snart 3 och en pojke på 6 månader.

kram

Husmusen sa...

Å vad kul Mia! Stort grattis till er båda.
Tänk, nu blir det snart du som har en liten hjälpare i köket:) Min är redan stor, så ta vara på tiden og njut varje minut.
Kram Hilde

Gottegrisen sa...

Stort grattis!

//Linda

Jenny sa...

Åååå så roligt!!!! Stort GRATTIS! Är jätteglada för er skull!! Stor bamsekram

My coastal home sa...

Stort Grattis och ta hand om dig/er! Kram Jackie

Black Doggy sa...

Hej Mia!

Jättestort grattis! Har inte varit inne på ett litet tag och inte förän nu såg jag den stora nyheten! Underbart!