fredag 11 september 2009

Efter en otäck film..


Bild: Mia

..kan jag inte låta bli att visa denna trappa som är det enda som finns kvar av den restaurang som låg på denna plats för många år sen. Trappan gick upp till entrén där det en gång stod uppklädda människor som skrattade på väg in eller ut, ute på dans som jag förmodar det kallades på den tiden. Jag kan se kvinnor framför mig med scarf runt håret, rött nagellack och högklackade skor i deras vackra -50-tals klänningar, män propert klädda i blanka skor, hatt och rock. Nu som ett minne kvar av den rivna restaurangen finns bara stentrappan kvar och när jag stod här och fotade i somras i mina morföräldrars trakter kunde jag inte låta bli att rysa lite, lite ruskigt - tänk om jag hade hört musiken spela lite svagt svagt..

4 kommentarer:

Lissen sa...

Utanför Sundsvall brann en restaurang upp för länge sedan. Där finns det en trapp och en tom plats, som gör att man minns en svunnen epok!
Ha en riktigt skön helg!

Ps Vad roligt att du tittade in hos mej. Ds

Skatan sa...

Den bilden och de orden sätter fart på fantasin!

Kurt-Bertil sa...

Snyggt fotat dotera vår

Celinus sa...

Skulle vilja tipsa dig om www.jornmark.se Där kan du hitta gåshudsställen.. samt helt fantastisk arkitektur!!!

Tack för en fin blogg.