måndag 28 september 2009

Dansant

>

Gud så söt!

Tävlingen om en årsproduktion av PureActive från Garnier i samarbete med Bloglovin vanns av Emmas väggord! Grattis! Hör av dig till mig med dina adressuppgifter. Hennes skönhetsfadäs löd enligt följande;

"Priset tar nog min sambo och jag tillsammans. En sommar, det var nog 2003, så hade han sparat ut så att han hade lite längre hår (tänk dig en lång, spretig killfrilla - MYCKET hår med andra ord). Vi fick för oss att jag skulle lägga ett par ljusa slingor i hans hår. Sagt och gjort! På med hättan, ut med slingorna och på med en ICA-kasse. Bara att vänta.

Så. Slog. Det. Mig.

Vi... eller ok, JAG (!) hade dragit ut hår i varenda hål i hättan. VARENDA HÅL. Jag insåg att jag hade blekt HELA hans hår, inte bara ett par slingor..!!!

Försiktigt stammade jag fram att "älskling, vi ska nog kanske ta och skölja nu.." "Varför då? Det ska ju vara i en kvart till?!" "jo, men jag tror att vi ska skölja nu".

Vi sköljde. Och han så ut som en brinnande buske. Knallorange i hela huvudet! Till saken hör att han jobbar som teknisk försäljningsingenjör och han skulle på kundbesök dagen efter. Det här var exakt fem i tio på kvällen och jag lade benen på ryggen, sprang till bilen, körde i ILFART till Konsum och köpte en toning, sekunden innan stängning. Toningen visade sig vara chokladbrun. Resultatet blev som min sambo brukar säga "Hasselnus" *hahahha*

Han var hasselnus hela sommaren. Söt. Men hasselnus."


Tack Bloglovin och Garnier för att ni ville sponsra Hem och Lycka med en tävling!

7 kommentarer:

Isabella sa...

Hahaa, allt hår följde med, komiskt!

Ja, det där är ett starkt argument som frisörerna skulle ta till sin fördel.

Ha en fint måndag,

Isabella

£lli£ sa...

Ha en fin vecka!!
Höstkramar £lli£=)

min morfars hus sa...

Takk for denne gledessprederen på en regntung dag her i Bergen.

Den babyen var bare helt fantastisk!

Klem fra meg!

Lilith sa...

Oj oj vilken fadäs! Kan inte ha varit roligt kan jag tänka mig! Grattis till vinnaren! :)

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Haha! Åh vad jobbigt! Men tur att det löste sig till slut!

Rolig liten historia!

Designe sa...

Hahaha, va roligt! Så det kan bli! Kul att läsa om det var det i alla fall! :) Kram

Camillasnyahem sa...

Hahaha! :) Så kan det gå... Grattis till vinnaren!