torsdag 20 augusti 2009

Sunset



Bilder: Mia

Jag är glad att ha förmånen att bo så nära havet som jag gör. Det betyder väldigt mycket för mig och jag sörjer lite att inte ha tillgång till båt men hoppas att vi en dag ska ha möjlighet till det. Tills dess tar jag och maken oss ner till havet ibland, inte bara för att fota förstås utan för att bada och bara vara. Känna doften av tång, salt vatten, sanden mellan tårna, sitta på kala klippor och lyssna till vågbruset. Underbart och livskvalitet för oss!

Såhär nära som på bilden bor vi tyvärr inte ;-) men tänk att ha bara några meter ner till stranden och sätta sig och titta på solnedgången. Att bo så nära är ju en omöjlighet såvida man inte vinner ett antal miljoner på triss eller lotto :-D Såhär kunde vi dock sitta på sommarstället som tyvärr inte finns kvar idag i släktens ägo som det gjorde i flertalet generationer i ett par hundra år. Inte utan ett hugg i hjärtat men tider och förutsättningar förändras och vi med dem.
Jag är glad att få ha upplevt möjligheten att trampa samma stig och sitta på samma gamla stentrappa som mina förfäder och det bär jag med mig hela livet...

23 kommentarer:

Jannicke sa...

SÅ vakre bilder, Mia!!
Der har du virkelig kapret stemningen!
Ha en god dag ;o)
Klem J.

Angel.Pearls sa...

Ja, visst är havet underbart -ger så mycker god energi! Ha det gott//Eva

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Fantastiskt vackert....

Lena Kristina sa...

Förstår verkligen njutningen för dig att bo så nära havet, det är helt ljuvligt!

Kram Lena

plingan sa...

Fantastiska bilder!
Ja, nog skulle det vara härligt att bo så nära havet alltid.

Kram

alegni sa...

så fint du skriver. havet är nog något alldeles extra. jag kunde inte tänka mig att bo inåt landet utan närheten till havet.
vackra, stämningsfulla bilder bjuder du också på!
kram
ingela

Lotta sa...

Ja, men visst är det härligt med havet, naturen, vattnet och solnedgångar. Det är någonting som får ens själ att stanna till och fundera på vad som är viktigt i livet.
Jag älskat vatten och vind. Därför bor jag ju också på västkusten. håller med dig om att jag inte bor så nära vattnet, men det tar väl drygt 40 minuter att gå så det är okej ändå..

SussiLi sa...

Hej!

Vad härligt att få bo så nära vatten. Det har jag alltid önskat mig...är en riktig badkruka men gillar att titta på vatten och känna dess rofylldhet.

Ha en bra dag, hej från Anneli...Sussili...

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Å vad jag önskar att vi bodde närmre havet.
Kram Lotta

Tidsmästarinnan sa...

hej Mia,
vad härligt du skriver om familjens gamla lantställe. Jag älskar också havet, ljudet, lukten, vinden i ansiktet.

Kram på dig och lycka till i utlottningen nu!

Den gode feen sa...

Så herlig å bu så nær stranda :) Ha ei flott helg, klem frå Linda

Nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen in och delta i min första tävling som startar idag.
Trevlig helg
Kram Agneta

Guldkant På Livet sa...

Jag tycker din blogg är lika fin som vanligt med läckra bilder och layout, även om du bara skulle "testa lite" och det inte kom tillbaka- den gamla mallen..

Vilka fina bilder fr havet, det är ngt visst med havet, jag har ofta en längtan dit...vilka fina fikabilder nedan, kannan är ursnygg, kanske kommer en beställning: ) Ha en mysig helg! Mari.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilken magisk bild, där skulle man ju vilja fundera...
Kraaam Linda

Fröken Fräken sa...

Åh så härligt sensomrigt det ser ut! Tänk att sitta där en kväll och se solnedgången.. det är väl det som kallas att njuta?

Malin sa...

Åh, så ljuvligt att bo nära havet.... det vore något det... är ju som balsam för själen.. TACK... ser fram emot att utveckla smyckestillverkningen lite..börjar silversmideskurs i oktober...kramiz M

Stora och små drömmar sa...

hejsan ja visst är det kul med kalas men denna gång blir jag nog gråhårig på tårtan då det ska vara darth wader på den och han är svart och det som urskiljer masken är nivåhöjningar och det går ju inte riktigt att göra om man ska ha ett mask mitt på tårtan, men jag hoppas det blir bra då det är klart, jag är ju igen bagare eller nån som kan göra tårtor så det går ju som det går. Kan fota och visa på bloggen imorgon ha det bra och vilka ljuvliga bilder du visar ha det kram jessica

Nettan sa...

Tack, men jag undrar om du vet hur man får min header mer ventrerad ?
Min är ( tycker jag ) mer åt höger, eller !?

Ha en skön helg !
Kram Nettan

Lina sa...

Hej!
Tack, ja tänk vad ett år går fort! Vi ser framemot en härlig middag med övernattning på tu man hand! =)

Oh, ja visst saknar man närhet av hav...de gör jag också här i Mölndal ska du veta!

Må så gott & ha en trevlig helg!
Kram, Lina

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, havet är underbart och bo alldeles bredvid är säkert också underbart men ta sig ner till vatten är minst lika underbart! Och det får vi alla!
Trevlig helg
Carin

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Hej!
Tack för kommentaren i min blogg. Hoppas att allt är bra med dig.
Gud så underbart det ser ut på bilderna. Vi bor mitt i landet och har långt till havet, det är lite tråkigt.
Vilken super fiffig sked du visade i ett tidigare inlägg, en sån hade jag behövt under min mammaledighet så det blir nog en väldigt användbar present.

Kram Marie

Ett hus i vitt sa...

Underbart vackra bilder!! Jag älskar också havet, kan inte leva utan det. Provade att bo i inlandet ett par år men det funkade helt enkelt inte, längtan till havet blev för stor. Båtliv är verkligen underbart, hoppas er dröm om en båt blir sann en dag! Hoppas du får en riktigt mysig helg! Kram, Anette

Emma sa...

Så underbart att få bo så nära vatten=)