måndag 3 augusti 2009

Sommarens sista



Bilder: Mia

Fyndade en söt fransk skål med handtag på loppis i onsdags och även en bricka som jag piffar till. Väntar bara på att brickan ska torka så får ni se den också. I skålen ligger sommaren sista (?) smultron.

Nepp, idag fick jag besked om att jag inte får komma till den arbetsplats jag väntat på att få komma till i fyra veckors tid. Jag som trodde jag skulle börja jobba imorgon. Bittert! Ett sånt där besked man tycker man kunde fått tidigare när de bad mig vänta i en månad. Eller att de ringt själva och meddelat det istället för att vänta på att jag skulle ringa. Men fine, det var väl inte meningen. Tycker jag bara haft min beskärda del av tråkiga besked, kämpa som en igel och få nej från arbetsplats till arbetsplats och nu detta. Nu ska jag deppa lite!

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här och om ett kit bestående av kökshandduk, Maison Belle och diskborste gör du det här. Lycka till!

12 kommentarer:

Kusin Anna sa...

De anar inte vilken förlust de gör!

Mamma C sa...

Så tråkigt för dig. Och håller med dig, dom kunde gått ha ringt.
Kram Mamma C

SussiLi sa...

Det var sorgligt...men deppa inte det löser sig nog.
Vilka fina loppisfynd...är väldigt svag för det vita och krämiga porslinen.

Hej från anneli...Sussili...

Jag-Helt Enkelt sa...

Va tråkigt för dig och verkligen dåligt av dom att inte meddela de tidigare. Men de är ju dom som missar något och de var säkert inte meningen att du skulle vara där utan någon annanstans. Kram

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Fy vad tråkigt Mia..förstår att det känns deppigt, men å andra sidan får man tänka att det var inte meningen..du får leta vidare..jag är kanske också arbetslös till jul.
kram Lotta

Creations by Lisa sa...

Tror nog att det ligger något mycket bättre och lurar runt hörnan :-))
Kramen till dig - Lisa

Jannicke sa...

..hmm, dette var kjedelig for deg, Mia. Dette fortjente du virkelig ikke!!
Vel, vel.. de aner ikke hva de går glipp av!!

Trøsteklem til deg. J.

Lina sa...

Hej!
Håller tummarna hårt att nåt att annat dyker upp, de är deras förlust inte din! Jag tror på ödet, nåt bättre dyker upp som är menat för dig!

Jag var på jobbjakt förra året och föll på mållinjen, de var bittert vi var bara 2 kvar. Jag ville verkligen ha jobbet, men sen dök jobbet som jag har idag upp, och bingo- de blev mitt!
Håller tummarna hårt, all power to you!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

EN INREDOHOLIC sa...

Ahh så tråkigt... Men det löser sig!

Kramar i massor till dig från mig.
Jannice

Smått och gott hos Lina sa...

Men åå så tråkigt! Deras förlust! Men de hade väldigt dåligt sätt att sköta det på. Hoppas det dyker upp ett nytt bättre ställe snart!

Kramar Lina

Svågern sa...

Dåligt skött av arbetsgivaren! Håller tummarna att du hittar nåt bättre snart. Du är en fighter!

alegni sa...

vad är det för stil att inte meddela sådant i tid? jag tror det är lika bra att du inte fick det jobbet, för det verkar inte som om de tar hänsyn till folk där överhuvudtaget!
kram
ingela