söndag 2 augusti 2009

Sommar



Bilder: Mia

Idag är det riktig sommar minus solen, 27 grader varmt men en skön bris smeker huden när jag går runt i trädgården och blickar på mitt projekt (mer om detta längre fram). Solandet blir det inget av med i bristen på sol men vi ska grilla ikväll, mums! Och nu när det är varmt får vi nytta av vår supersnygga retrofläkt.

Imorgon ska jag ringa min nya arbetsgivare och fråga när det passar att jag kommer och börjar arbetsträna. Huuu, jag är så nervös för detta att jag mår illa!

Tillägg: Blommorna i föregående inlägg är inte rudbeckia utan solhattar!

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här och om ett kit bestående av kökshandduk, Maison Belle och diskborste gör du det här. Lycka till!

21 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj så varmt ni har!
Jag har suttit läääänge ute på terassen med en bok nu, vi har soligt och skönt.
Önskar dig lycka till med nya jobbet!
Kram Ann-Christine

Jannicke sa...

Det kommer til å gå SÅ bra, Mia ;o)

Skal tenke på deg!

Klem Søs.

Natasha sa...

Härligt med grillning!

Annas Lycka sa...

Det låter underbart med 27 grader. Här har det visserligen vart 2 sköna dagar men det mesta av semestern har regnat o blåst bort. Det kommer gå galant på jobbet...Tänk på att dom skall vara glada att du börjar där !!!Allt gott! Anna

Smått och gott hos Lina sa...

Så snygg den är! Och så trevligt det låter med grillning.

Kram Lina

Ingela la la sa...

Idag har det varit riktigt härligt, perfekt tycker jag.

Vart ska du börja nu då? Hur blev dedt med allt! Kul i varje fall.

Kram

Jag-Helt Enkelt sa...

O va härligt med ett nytt jobb. Spännande för dig. Förstår att du är nervös men jag tror att de kommer gå jätte bra. Kram

Mamma C sa...

Det kommer att gå jättebra för dig. Vi har massor av rudbeckia i vår trädgård. Både vita, gula och rosa. Dom är så vackra tycker jag.
Kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Skönt att höra att ni också fick lite värme till er! Här har det varit för soligt för att sola, pust!

Jag håller alla tummar, och några andra fingrar också, för att det kommer att gå jättebra på det nya jobbet!!

SussiLi sa...

Häftig retro fläkt...kan behövas om värmen kommer.

Hej från Anneli...Sussili...

Guldkant På Livet sa...

Vilken läcker fläkt!! Och så måste jag brömma sig ( som vanligt) för vackra bilder och ny layout! Lycka till på nya jobbet- är man sig själv går allt bra: ) Mari.

Nettan sa...

Ja just det, du ska börja arbetsträna ! Är det " jobbpraktik " ?
Det har jag nu & med usel lön eftersom jag inte är med i a-kassan =(, måste hitta nått annat att göra...*suck*.

Du ska se att det går bra =)
Lycka till !
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Gud vilken grymt snygg fläkt Mia! Och vad spännande med arbetsträning - det kommer att gå jättebra tror jag! Lycka till!

Kram Jenny

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Å Mia vad jag tänker på dig när du skriver att du ska börja arbetsträna. Du får helt enkelt tänka bort det som var på din förra arbetsplats och se den underbara kreativa människa du faktiskt är. Var stolt över att du är du..och låt aldrig någon mer sätta sig på dig..du är värd din vikt i guld. Love you!!
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, hoppas att din sommar har varit härlig och att du samlat lite sommarminnen.
Vilken attans snygg fläkt, wow vad mysig den var.
Kram på dig och lycka till med din arbetsstäning vilket jag är övertygad att du fixar fint./Ingela.

Kusin Anna sa...

Stort lycka till med jobbet! Vet att du kommer att klara det galant! Tänk på, att utav alla jordens människor valde dessa människor dig att förvalta något av det viktigaste de har - sitt företag som de brinner för och är deras levebröd. De tror på dig, varför skulle inte du göra det själv då? Njut av att ha ett jobb du förhoppningsvis kommer att trivas med!
P.s hoppas verkligen att jag kan komma den 11:e.
Kram

Krydda Livet sa...

Åh äntligen kommer jag åt din blogg. Det är flera veckor sedan jag kunde se vad du gjort för inlägg - suck, men nu äntligen så kan jag se den idag.

Vilken otroligt tuff retrofläkt. Vart har du grävt upp den? :)

Kram Josefin

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Klart jag viskar i ditt öra...schhhhh..mailar dig:-)
Kram Lotta

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Så härligt med lite värme, vart tog sommaren vägen. Vad spännande med projekt i trädgården.

Ha en fortsatt underbar dag! kram

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Då har ni desto varmare än vi har här :) idag åskar det och ösregnar.. känns som höst men ändå lite mysigt å vara inne å pyssla:) Det går säkert bra med jobbet ska du se! Ha en fin dag! Kram!!

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken cool retrofläkt ni har, I like:)

Lycka till med nya jobbet det fixar du!!

Kramis Jenny