lördag 8 augusti 2009

Skönhet




Bilder: Mia

Det blir visst aldrig så man är nöjd. När det regnar och är kyligt längtar jag efter varmare temperaturer och när det nu är varmt är det f ö r varmt. Förra värmeböljan pajade min mage. Nu pajade mitt huvud. Har haft migrän (för första och förhoppningsvis sista gången i livet) i två dygn nu och naturligtvis hjälper inte värktabletter. Men jag ska inte klaga, det finns alltid någon som har det värre än mig.

Skönaste stunden på dagen för mig är när det skymmer och luften förändras. När det är lätt att andas, syrsorna spelar och svalorna skriker. När grannens kisse stryker sig mot mitt ben och håller mig sällskap. När jag vattnar trädgårdens blommor för natten och jag njuter av den svalaste stunden på dagen..

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här. Lycka till!

9 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Jag håller fullständigt med dej om värmen och kylan. Tål inte värmen utan vill helst vara i skuggan då.
Hoppas du mår bättre nu.
Kram Birgitta

Signe 1 sa...

Ja nu är det varmt minsann, och då klagar man, hihi. Hur funkar människan egentligen:-) Kramis Sofia

Smått och gott hos Lina sa...

Jag njuter av värmen :-) Men jobbit såklart om man har migrän, hoppas det går över snart!
Vackra bilder.
Kram Lina

Stämningsfullt sa...

Haha ja det är väl typiskt oss svenskar att aldrig vara riktigt nöjda med vädret?!

Jannicke sa...

..nei, det har du rett i ;o)
Vi klager uansett : Enten er det for varmt, eller for kaldt, eller for mye regn, eller for lite regn.. :o).

Vakre bilder..
Håper migrenen er helt borte.. ikke kjekt å ha!

Klem "søs".

Anetteshus.com sa...

Nyyydelige bilder, Mia!!

Klem Anette:)

Ingela la la sa...

Visst är det lite föör varmt, fast det får man ju knappt säga :) Jag längtar till hösten jag!

Hoppas du mår bättre nu.

Kram

StrandviksVillan sa...

Jag är precis likadan!
Trivs inte när det blir för varmt, men njuter av att sitta ute på kvällen när allt är lugnt och tyst och lite svalare.
Usch fy, jag har haft migrän också en gång och jämt när jag får huvudvärk blir jag rädd att det ska bli till migrän. Det var verkligen hemskt!! Kunde inte röra mig utan att bli spyfärdig.
Hoppas du mår bättre redan!
Kram Ann-Christine

Betongängeln sa...

visst är det väl så, man är konstigt nog aldrig så där riktigt nöjd, men man kan leva med det
inget roligt med migrän, brukar ha så där 2-3 gånger/år...det finns några nya verktabletter på apoteket nu just för migrän men har inte provat dem...
kram
annelie