söndag 30 augusti 2009

Ojoj


Bild: Mia

Tack alla ni som peppade mig i min fundering över varför besöksantalet har sjunkit här på bloggen. Jag har full förståelse för att man har fullt upp med annat och inte har tid att surfa omkring men vanligtvis ska besökssiffrorna väl förhoppningsvis stiga och inte tvärtom. Då är det lätt att man börjar fundera om det är dags att kasta in handduken..

Lördagen avslutades på Liseberg. Skam till sägandes för första gången för säsongen, usch, så sena har vi aldrig varit. Men så har vädret varit emot oss och även nu duggade det lite grann men bara en kort stund. Sedan var det skönt att ta sig runt och det var inte så vansinnigt med folk som det annars kan vara på lördagarna.

Spelguden var på makens sida, den satt nog närmare bestämt på hans högra axel :-D Jag vann inte ett smack men först håvade M hem 2 kg Toblerone, därefter en påse Gott och blandat (som försvann ur mitt synfält här hemma, därav inte med på bild) och slutligen ett sex-pack med glas. Ja jösses, jag som kämpar med vikten :-D Men våra nära kan nog räkna med varsin påse med choklad inom närmaste dagarna.. Undrar dock, är det dricksglas, grogglas eller nåt helt annat vi (läs maken) håvat hem?


10 kommentarer:

Nettan sa...

Inte ska du oroa dig över besökarna, de finns att där ;).
De är bara lite chockade över att sommarn är slut, jobben tagit över & att hösten är på ingång !

Så fortsätt du blogga, snart kurar vi ihop oss med filt & datorn igen.

Tänk inte tanken på att sluta !

Kram Nettan

Ingela la la sa...

Jag tycker besökandet går lite upp och ner jag.. men det är väl så det är? Det är bara att gå till sig själv.. jag har inte samma tid som innan att surfa runt :(

Jag tror du kan ha glasen till både och ;)

Grattis till vinsten!

Kram

linruz sa...

Hii inte lätt att stå emot när man har skåpet fullt med godsaker.
Ska oxå ta tag i kampen mot vikten igen nu efter sommaren. Men vi måste först mumsa upp allt gott vi köpte i Taxfree först.
Klarar inte av att veta att det finns massor gott i skåpen.

Ta hand om dig. Kram Lina

Jannicke sa...

Fine glass! De er vel grei til både saft, vann og melk?
Mmmmm. farlig å få så mye godt i hus ;o)

ha en deilig mandag, Mia!
Klem J.

Jessica sa...

Men mums :-D

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Besökar antalet har minskat hos mig också. Men det gjorde det förra sommaren också, sen ökade det igen när vintern kom:)

Tror att folk sitter mindre framför datorn nu. Det gör jag också, men det blir mer sen när man inte är ute på samma sätt i vinter.

Glasen är jättefina. Är de små? Likörglas kanske? Eller för dessertvin eller sherry?

Hur som helst tycker jag om dem:)
Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Oj så mycket gott! Jag vågar aldrig spela på de där gottelotterierna för jag vill ju vinna men samtidigt tänker jag att "vinner jag så kommer jag äta upp alltihop" :) He he...

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Ser så gott ut!
Kram /Anna

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Här hemma är det sonen som brukar vinna. Gott!!
Kram Lotta

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Älskar toblerone!

Har du provat att smälta toblerone o sedan doppa fruktbitar i ??
Mumsigt!

Jeanette