måndag 10 augusti 2009

Lavendel




Bilder: Mia

Jaaa, min sabla huvudvärk håller i sig, fjärde dagen idag. Läkarhjälpen sa att migränen antagligen kommer av den press jag kände i början av förra veckan, ni som minns vad som hände och hur ledsen jag blev. Migränen är lindrig, inte alls såsom många andra har det men jag borde nog vila mer än vad jag gör. Jag har ont i vänsterkinden, över vänsterögat och örat och i vänstra delen av huvudet. Lampljus och höga ljud skär som kniv. Att sitta vid datorn är väl inte det bästa men jag är envis, dum och rastlös :-D Shit happens, förhoppningsvis ska den väl lägga sig så småningom när jag känner mig lite mer lugn över min jobbiga situation som råder för tillfället i mitt privatliv.

En av trädgårdens och sommarens givna blommor är lavendeln. För mig är den given, självklar! Går till och med att baka med den men det var inte riktigt min smak tyvärr. Faktum är att jag förra året fann både vit och rosa så nu har jag trippel i färger för den blå (som står runt hörnet) är ju dessutom klassisk..

Glad blev jag när jag såg att alla tre övervintrade! Den vita och den rosa i den vita lådan från Ica Maxi som köptes förra året. Fågelbadet gjordes för ett par år sen av svärisarna på ett rabarberblad och från dem kommer den lilla söta lavendelskylten också. Badet används faktiskt ibland av små pippifåglar och det är så himla rörande och gulligt att se. Att fota går dock inte, de flyger sin kos så fort jag närmar mig. Mjölkkannan var min farfar och farmors och bär farfars initialer. Jag valde att spraylacka den för att hindra att den rostade mer än vad den redan gjort. I bakgrunden ser ni min astilbe blomma..
Ljuva sommar!

Grattis Anna Aldegren som vann presentkortet att nyttja i Ellis Corner eller hos vår återförsäljare!


13 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

å, nej..stackare..migrän är fruktansvärt...har du en spikmatta? Kan annars rekomendera det, man kan rulla en liten kudde bakom den så att den når nacken och bakhuvudet...HOPPAS att det går över snart!

Så många VACKRA och underbara bilder du tar Mia..du är JÄTTEDUKTIG!!! Skulle du inte kunna gå med i en bildbyrå? har funderat på det själv men hinner aldrig ta steget.

STOR KRAM så länge och ta hand om dig...ett andetag i sänder!
Hanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Fy vad jobbigt! Hoppas verkligen att det släpper snart....
Så fina bilder från er trädgård!
Kram.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Usch huvudvärk är ingen höjdpunkt, även för mig är lavendel helt underbar. Önskar det fanns en hel odling här uppe i norr med självplock. Men tyvärr har jag inte sprungit på någon ännu.
Kram Tess

Stjärnor & Champagne sa...

Vad tråkigt...Vet hur det är att ha huvudvärk. Har det 24 timmar om dagen, spänningshuvudvärk. Hoppas att du blir bättre vännen. Rosa och vita? Hade inte en aning att det fanns. Härliga bilder och lådan från Icamaxi, jättefin.

Kramkram Anne

Jannicke sa...

Er du ikke bedre..?
Stakkers deg :(.

Godt du klarer å kose deg litt likevell. Du tar SÅ fine bilder ;o)

Klem.

Ingela la la sa...

Men stackars dig.. att det inte ger med sig. Vad jobbigt! Jag håller mina tummar och tår att du är piggare idag.

Lavendel är jättefint och luktar dessutom gott :)

Stor kram till dig vännen.

linruz sa...

Stackare. Hoppas att det snart ger med sig. Inte roligt att gå och må dåligt så där.
Skickar ver massor styrkekramar och hoppas att de hjälper lite i alla fall.
Kram Lina

StrandviksVillan sa...

Nej så tråkigt... Vad ska du hitta på? Tror att nån form av avslappning kunde vara bra, tex floating eller indisk huvudmassage?
Verkligen tråkigt också med jobbet, det var taskig stil av dom!!

Sköt om dig nu vännen, kram A-C

Krydda Livet sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på Mia. Men det är ju ingen nyhet. Hoppas du får en bra tisdag. Kramar från mig

Jag-Helt Enkelt sa...

De låter inte alls bra med din migrän. Hoppas att de snart ger med sig.

Underbara bilder som vanligt i din blogg. Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Hoppas du känner dig bättre snart! Värk är ju så jobbigt och man blir trött av den.
Fina foton du visar och kul att lavendeln övervintrade. Jag sådde vit lavendel i våras och det är nu små plantor. Hoppas jag kan få de att överleva vintern.

Jo, jag jobbar allt ute i Torslanda. Fast en bit ifrån där du bor. Jobbar på Volvo IT, i en byggnad inte långt ifrån Volvohallen (den som ser ut som en mindre Globen...)

Krya på dig och kram! Marie

Bralliz sa...

Super härliga bilder!
Krya på dej din stackare ...♥
Kraaam Alice

Nygammalt sa...

Vilken ljuvlig utehörna du har med lavendel och annat smått och gott. Vattenbadet är så sött, gulligt att små fåglar små vill använde det också =)

Hoppas att du kryar på dig, låter jobbigt att ha det så där.

Kram!