tisdag 4 augusti 2009

Kate & Leopold


Bild med tillstånd från TV3. Foto: Nordisk film.

Ikväll ska jag se Kate & Leopold som jag ännu inte sett men jag gissar att den kan vara värd en titt med tanke på sin Oscarsnominering.

Kate (Meg Ryan) bor i New York och arbetar som forskare. Forskarteamet råkar av misstag klicka över Hertigen av Albany från dåtid till nutid. Leopold (Hugh Jackman) var en attraktiv ungkarl i slutet av 1800-talets New York och var mot sin vilja på väg att gifta sig. Kates expojkvän Stuart dyker plötsligt upp och vad detta tar för vändning återstår att se.

TV3, kl 21.

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här. Lycka till!


5 kommentarer:

SussiLi sa...

Hej!

synd att jag inte kan få in 3:an...skulle gärna vilja sitta och mysa i soffan.

Hej från Anneli...Sussili...

happy in pink sa...

søt film!!! kos deg:)

Fröken Fräken sa...

Jag har sett fen, flera gånger t o m! Tyckte att den var väldigt mysig, men jag är också väldigt svag för tidsresefilmer..

Smått och gott hos Lina sa...

Den har jag sett! Den är riktigt mysig :-)

Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Den filmen är bra och charmig...Ja det var kul idag. Jag tror att Lotta tyckte att det var kul hihi...
Kramkram A