söndag 23 augusti 2009

Kärleksboken


Bild med tillstånd: Karin Linde

I höst har jag och maken varit gifta i fem år. F e m år! Herregud, det är ju ett halvt decennium och tiden bara rullar på..

När vi gifte oss fotades vi av en grym fotograf vid namn Karin Linde och vi valde 20 av hennes kort som hon satte in i ett vackert album och fem kort ramade vi in. De sistnämnda har ni sett tidigare. Samtliga kort, runt 100 st fick vi på första årsdagen på en cdskiva och min tanke var att göra en fotobok med dessa. Eller en förresten, det ryms väl inte återstående 80 i den men de bästa och de som man vågar visa upp för andra :-D
Istället för att ha dem på cd. Men tja, åren har gått och den där fotoboken lyser med sin frånvaro.

Såg hos Sara att skriver man ett blogginlägg om Fujis fotobok så får man en gratis! Snacka om generöst och vilken bra tajming nu att slå till på en fotobok till vår femårsdag i september. Kanske den rent av hinner komma tills dess. Enkelt - ladda ned deras program, installera, ladda upp bilderna och gör layouten, ladda upp boken direkt till Fuji eller bränn den på en cd om du har långsam uppkoppling.
Kolla mer här hur det går till. Två veckor senare har du din bok i brevlådan - perfekt!

15 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till kommande bröllopsdagen!

Och jag såg också inlägg hos Sara om fotoboken. Kanske ska försöka mig på en jag också...

Trevlig söndag!
Kram Marie
PS. Har precis satt in en banan- och chokladpaj i ugnen....visst låter det mums?

Jannicke sa...

Gratulerer på bryllupsdagen!!
Ja,
er det ikke merkelig hvor fort årene går??
Så flott bildet av dere to på benken var ;o)!
Søndag i dag,
men jobben kaller snart likevel..
Ha en deilig søndag, Mia.
Klem J.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Grattis i massor:)
Och jättefina foton!
Susanne

Annas skattkammare sa...

Så underbart fina foton, klart att man vill visa upp dem! =) Bra tajming med fotobok.
Kram /Anna

M sa...

Gratulerer med bryllupsdag!
Og FOR en fin premie du vant, der var du heldig!
Ønsker deg en fin dag, klem,M

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Vilket fint kort på dig och Martin och vilken ide. Jag har mina i ett album och det är kul att bläddra ibland. Grattis till bröllopsdagen!
Kram Lotta

Betongängeln sa...

stort grattis till 5 år***
vi firar 20 år nästa år på sommaren...hmmm...känns ganska så långt nu när man pratar om det, men känner mig stolt också, just när man tänker på vad det har gett oss***
Tack för tipset att spraya rosten, ska testas...
kram
annelie

mi-rachel sa...

så fint bilde.
romantisk!

LillaFlisan sa...

Grattis i förskott!
En sån himla fin blogg du har!

Kram

Flisan

Mamma C sa...

Grattis till er 5 årsdagen. Här blir det 25 år nästa år. Kul med fotoboken oxå.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Har också sett det och måste också se till att jag får en gratis. Så härligt med bröllopsdag snart. Är ju med glädje man brukar tänka tillbaka på den dagen.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Maria sa...

Stort grattis! Ett annat tips är att göra en fotobok via Blurb.com, det har jag gjort och jag är supernöjd! Den ser ut som en vanlig bok med dustjacket och allt.

jagochmitthem sa...

Vilket bra erbjudande!

Jag gillar det fotot på er mycket!! Så fint!!

Kram Annette

Iris sa...

Vilket erbjudande! Jag vill jättegärna ha en sådan fotobok. Får kolla upp det erbjudandet direkt! :)

kram /iris

Skomakarstugan sa...

Grattis till de nalkande fem åren! Tänkte låta nämnda fotograf fota mina barn någon dag! Många jag känner har låtit henne fota deras barn. Det blir så mycket "liv" i hennes barnfoton! Men undrar om inte hon är mammaledig nu...